ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چشم امید گوگل همچنان به «اندروید وان»؛ تلاش دوم شامل موبایلی ۳۰ دلاری خواهد بود

به نقل از فایننشال تایمز، گوگل تصمیم دارد تا یک بار دیگر شانس خود را با پروژه ی «اندروید وان» در هندوستان آزمایش کند. Android One یک پروژه است که از سوی گوگل توسعه یافته و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

به نقل از فایننشال تایمز، گوگل تصمیم دارد تا یک بار دیگر شانس خود را با پروژه ی «اندروید وان» در هندوستان آزمایش کند.

Android One یک پروژه است که از سوی گوگل توسعه یافته و به سازندگان دستورالعمل هایی سخت افزاری و نرم افزاری می دهد و تولید کنندگان، صرفا موبایل را می سازند و در این میان گوگل نیز متعهد می گردد تا تلفن های مبتنی بر پروژه مورد نظر را به شکل منظم بروز رسانی کند.

روی کاغذ، این موارد عالی هستند اما تا کنون، گوگل نتوانسته اقبالی را در این زمینه نصیب خود نماید. شاید بتوان یکی از دلایل این موضوع را هدف گیری گوگل برای تولید تلفن های همراه کاملا اقتصادی دانست. شرکت ساکن مانیتن ویو تصمیم داشت تلفن های همراهی (با همکاری سازندگان محلی در هند) توسعه دهد که زیر ۱۰۰ دلار قیمت داشته باشند و بتوانند کارایی مناسبی را نیز در اختیار کاربر قرار دهند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اکنون گوگل وارد فاز جدیدی شده و تصمیم گرفته یک بار دیگر شانس خود را با این پروژه امتحان کند؛ دیگر اما خبری از تلفن های همراه ۱۰۰ دلاری نخواهد بود بلکه گوگل تمایل دارد این بار موبایل هایی هوشمند با قیمت ۳۰ الی ۵۰ دلار به دست کاربران برساند. پیشتر ساندر پیچای [یکی از مدیران ارشد گوگل که مسئولیت اندروید و کروم نیز با اوست] در مصاحبه های خود گفته بود که پروژه اندروید وان در واقع برای کاربران جهان سومی است که برای اولین بار می خواهند طعم هوشمند بودن یک موبایل را بچشند؛ از همین گفته می توان استنباط کرد که این تلفن های همراه هوشمند و اقتصادی قادر نیستند رضایت افرادی را که پیشتر از پرچمداران و میان رده ها استفاده کرده اند را برآورده سازند.

2013_Sundar_Pichai_Chromebook_Pixel_1_610x433-w600

در گزارش فایننشال تایمز آمده که گوگل، در پی یافتن بنگاه های تجاری کوچک تر برای ساخت تلفن های همراه مبتنی بر پروژه اندروید وان خواهد بود و به همین طریق می خواهد قیمت اینگونه موبایل ها را همچنان کاهش داده و به ۳۰ الی ۵۰ دلار برساند.

شرکت یاد شده همچنین در حال بهینه سازی برخی از سرویس هایش است تا بتوانند با سرعت بسیار پایین اینترنت نیز به خوبی هماهنگی داشته باشند و کاربران را دلسرد ننمایند؛ سرویس هایی نظیر یوتوب و نقشه ها. تلاش پیشین گوگل در هند با اندروید وان و تلفن های همراه ۱۰۰ دلاری [که از سوی سازنده ای به نام مایکرومکس توسعه یافتند] صرفا در ابتدای راه با استقبال خوبی مواجه گشتند و پس از آن، درخواست ها بسیار کم شدند. اکنون باید ببینم این بار گوگل چگونه بازخوردی از تلاش دومش در هند با اندروید وان به دست خواهد آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • شایان
    شایان | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

    خیلیم خوب.گوگل موفقه احتمالا

مطالب پیشنهادی