ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابزار ۳۰ دلاری که با استفاده از آن می توانید قفل هر ماشین یا پارکینگی را باز کنید

سامی کامکار یک محقق در زمینه امنیت است که پیش از این ابداعات جالب و گاه ترسناکی در راستای نفوذ به سیستم های کامپیوتری از او شاهد بوده ایم. این محقق در ادامه فعالیت های خود یک ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

سامی کامکار یک محقق در زمینه امنیت است که پیش از این ابداعات جالب و گاه ترسناکی در راستای نفوذ به سیستم های کامپیوتری از او شاهد بوده ایم.

این محقق در ادامه فعالیت های خود یک ابزار به نام Rolljam ابداع کرده که قادر است سیستم کلیدهای بیسیم قفل اتومبیل ها و درب پارکینگ ها را هک کند.

دفعه بعد که تصمیم داشتید قفل درب خودرو را با استفاده از ریموت باز کنید اگر در تلاش اول ریموت عمل نکرد دوباره دکمه را بزنید، اگر این بار قفل به راحتی باز شد احتمال دارد شما هم از قربانیان ابزار Rolljam باشید چرا که قطعه یاد شده به این شکل رمز مورد استفاده برای باز کردن قفل درب ها را از ریموت شما دریافت می کند.

برای آشنایی بیشتر با طرز کار این دستگاه در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

هرکدام از کلیدهای ریموت شکل اولیه، یک کد اختصاصی داشتند که با ارسال بیسیم آن برای قفل، درب خودرو باز می شد، اما بعد از اینکه هکر ها روش بدست آوردن کد را یافتند، سازندگان مجبور شدند به استفاده از رمز های متغیر روی آورند که هربار تغییر می کرد تا حتی اگر هکری موفق شد کد را بدست بیاورد برایش کاربردی نداشته باشد.

در تئوری چنین روشی جلوی سرقت را به کلی خواهد گرفت، اما سامی کامکار برای دور زدن آن یک روش ساده و مبتکرانه را ابداع کرده است. روش ابداعی این محقق به این شکل است که Rolljam با ارسال ۲ سیگنال جلوی رسیدن سیگنال ریموت به قفل را می گیرد و سیگنال سومی نیز رمز درون این سیگنال را ثبت می کند.

مالک خودرو در ادامه طبعاً برای بار دوم دکمه ریموت را خواهد زد و این بار Rolljam پس از ثبت دومین کد، رمز اول را برای باز شدن درب به قفل ارسال می کند و حالا که کد دوم به قفل نرسیده، هکر یک رمز استفاده نشده در اختیار دارد.

هکر همچنین می تواند با قرار دادن ابزار در نزدیکی درب خودروها یا پارکینگ ها این روند را تکرار کند تا همیشه رمز های تازه و قابل استفاده در حافظه دستگاه موجود بوده و هر زمان که سارق خواست بتواند به دفعات از کد های موجود استفاده کند.

هکرهای دیگری هم پیشتر موفق شده بودند روش هایی برای هک کردن قفل خودروها ابداع کند، اما Rolljam اولین روشی است که به شکل کاملا خودکار عمل می کند.

پروتوتایپ این ابزار روی درب های پارکینگ با برندهای مختلف و خودروهای سازندگان متنوعی از جمله تویوتا، نیسان، فولکس واگن و فورد آزمایش شده و نتیجه همه آنها موفقیت آمیز بوده است.

البته سازندگان خودروها به این ضعف قفل ها آگاه بوده و زمان منقضی شدن رمز قفل های جدید خود را تا حدی کاهش داده اند که روش های اینچنینی در موردشان قابل استفاده نباشد، اما سامی کامکار با این حال جزئیات روش هک خود را در کنفرانس Defcon معرفی کرده تا سازندگان مجبور شوند سیستم قفل محصولات قدیمی تر خود را نیز بروزرسانی نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • نسترن
    نسترن | ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

    منم عاشق ماشین شاستی بلندم
    هر شب سوار یه ماشین میشم
    کسی خواست بیاد با من ؟

  • AZJAGUAR
    AZJAGUAR | ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

    هنررررر نزد ایرانیان عست و بس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی