ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با ساندر پیچای مدیر عامل جدید گوگل بیشتر آشنا شوید

همانطوری که امروز صبح نوشتیم گوگل تغییراتی بسیار گسترده و قابل توجه در ساختار و سازماندهی اش پدید آورده؛ موسسان این شرکت هولدینگ تازه ای با عنوان آلفابت را بنا گذاشته اند، بخش های مختلفی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

همانطوری که امروز صبح نوشتیم گوگل تغییراتی بسیار گسترده و قابل توجه در ساختار و سازماندهی اش پدید آورده؛ موسسان این شرکت هولدینگ تازه ای با عنوان آلفابت را بنا گذاشته اند، بخش های مختلفی همچون گوگل اکس را از بدنه ی مجموعه ی پیشین جدا کرده و آنها را به واحدهایی مستقل بدل نموده اند و ضمناً ساندر پیچای حالا در راس گوگل و واحدهای مشخص باقی مانده در این شرکت قرار گرفته و بر صندلی مدیر عاملی نشسته.

اما پیچای کیست و از کجا آمده و چگونه چنین مقامی را تصاحب کرده، پرسشی است که هم اکنون برای بسیاری از افراد مطرح گشته و در ادامه ی مطلب قصد داریم پاسخی مناسب را برای آن بیابیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پیچای در تامیل نادو، که یکی از ۲۹ ایالت هند است، به دنیا آمده. در انستیتوی تکنولوژی خاراگپور تحصیل کرده و در آنجا لیسانس خودش را در شاخه ی مهندسی فناوری گرفته است. وی سپس به استنفورد رفته تا مدرک کارشناسی ارشدش را اخذ نماید و ضمناً مدرک MBA را نیز از دانشگاه پنسیلوانیا کسب کرده.

او پیش از آمدن به گوگل به عنوان مهندس در Applied Materials (شرکتی فعال در زمینه ی نانو چیپ ها) فعالیت داشته و مدتی نیز به مشاوره در امور مدیریتی در McKinsey & Company پرداخته.

در ۲۰۰۴ پیچای عاقبت به ساکنین مانتین ویو می پیوندد و سمت معاون ارشد مدیریت محصولات به او واگذار می شود، پستی که بر اساس آن پیچای می بایست تیم های مرتبط به سیستم عامل و مرورگر کروم را رهبری کند.

sandar-pichai-2-w600

توانایی بالا در امر مدیریت و البته علاقه مندی خود ساندر در عهده دار شدن مسئولیت های بیشتر سبب می گردند تا او در پروژه های متعدد دیگری همچون تولبار گوگل، گجت دسکتاپ جستجوی گوگل، گوگل Gears و... نیز حضوری پر رنگ داشته باشد.

در سپتامبر ۲۰۰۸ اوج دوران کاری پیچای رقم می خورد، زیرا ابتدا گوگل کروم به شکلی موفقیت آمیز راهی بازار شده و توجه بسیاری از کاربران را معطوف خود می نماید و سپس در کمتر از یکسال سیستم عامل کروم و لپ تاپ ها و دسکتاپ های مبتنی بر آن به ثمر می نشینند.

دیو جیرارد، مدیر بخش اپلیکیشن های کمپانی ساکن مانتین ویو، اوایل سال ۲۰۱۲ تصمیم می گیرد شغل خود را رها کرده و استارتاپی با عنوان Upstart را بنا گذارد، لذا این پست خالی نیز به فرد لایقی همچون ساندر می رسد و البته وقتی یکسال بعد، یعنی در ۲۰۱۳، اندی روبین موسس اندروید و مدیر آن در گوگل، از جایگاهش کناره گیری می نماید کسی شایسته تر از پیچای برای مدیریت واحد توسعه پلتفرم موبایلی اهالی مانتین ویو پیدا نمی شود.

macgpic-1425307429-1990093560133-op

جالب است بدانید در طول حضور ساندر پیچای در گوگل همواره از او با عنوان فردی بسیار مودب، منعطف و خوش رو یاد شده تا جایی که کارا سوییشر، از وبسایت ریکد، در رابطه با به مدیر عاملی رسیدنش ذکر نموده این یک مورد نادر به حساب می آید که فردی با مشخصه های ساندر توانسته به جایگاه واقعی خودش دست یابد و سایر افراد نتوانسته اند با حیله گری او را کنار بزنند.

کریس بکمن، مدیر محصول سابق گوگل هم پیچای را به تازگی به خاطر تواناییش در مدیریت کردن شرایط دشوار و به نتیجه رساندن پروژه ها در چنین وضعیتی مورد ستایش قرار داده و اظهار داشته او مدیری فوق العاده است که می تواند تیم های بی نظیر را گردهم آورد. بکمن خاطر نشان کرده پیچای همواره بسیار با درایت و سیاست عمل می کند و به شدت دقت می نماید تا کسی با او دشمن نگردد، وی همیشه راهکارهایی را بر می گزیند که تیمش را به موفقیت برسانند و سبب سقوط یا صدمه دیدن گروهی دیگر نشوند.

امیر افطاری از The Information هم در مطلبی آورده، ساندر در زمانی که ماریسا میر مدیر اجرایی گوگل بود، ساعت ها در پشت در دفتر او منتظر می ماند تا خودش شخصاً نتایج حاصله از فعالیت تیمش را گزارش کند؛ همین گونه رفتارهایش بود که به همگان ثابت کرد وی بیش از هر کس دیگری نسبت به گروه زیر دستش متعهد است.

تا پیش از این شرکت های بسیاری ابراز تمایل کرده اند تا ساندر را به خدمت بگیرند که از جمله شاخص ترین آنها می توان به توییتر و پیشنهاد سمت مدیر محصولات اشاره کرد، ولی پیچای به هیچ یک از این پیشنهادات علاقه ای نداشته و مانتین ویو را به همه ی آنها ترجیح داده. گفتنیست مطابق شنیده ها در ۲۰۱۳ مایکروسافت هم می خواسته او را به جای بالمر بنشاند، ولی ظاهراً سرنوشت حالا جور دیگری رقم خورده.

در اکتبر ۲۰۱۴ ذکر شد لری پیج قصد دارد از برخی مسئولیت هایش کناره گیری کرده تا زمانش را صرف اهداف بزرگتری نماید و لذا از همان زمان رهبری گوگل پلاس، اندروید، کروم، موتور جستجو، سرویس نقشه و اپلیکیشن های گوگل به پیچای سپرده شدند و امروز نیز شاهد آن بودیم که وی بالاخره سمت مدیر عاملی را به دست آورد.

تا پیش از این در دیجیاتو سه مصاحبه با پیچای را منتشر کرده ایم و توصیه می کنیم جهت آشنایی با دیدگاه ها و شخصیت مدیر عامل جدید گوگل آنها را مطالعه نمایید.

۱. مصاحبه با ساندار پیچای، مدیر بخش اندروید گوگل
۲. چکیده ای از مصاحبه ساندر پیچای با Forbes؛ مردی که تلاش دارد گوگل را قوی نگه دارد
۳. ساندر پیچای به دنبال یک میلیارد بعدی؛ نگاهی به تفکرات مسئول مهمترین محصولات گوگل
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • pow5
    pow5 | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

    رابطه دارن شاید . اونم از خوباش .

  • A.M
    A.M | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    بازم ادعا می کنیم ایرانیا باهش ترین آدمای روی زمینن به پیچای و نادلا (مدیر عامل ماکروسافت) نگاه کنید

  • مسعود
    مسعود | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    چقدر جالب!!!
    حتی استیو جابز هم از وقتی به هند رفت و تحت تاثیر افکار آن مرشد هندی قرار گرفت برگشت و کولاک کرد .
    منم یک سفر باید برم هند ...

  • m2
    m2 | ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

    جدا از همه اینا العان مدیران شرکت مایکروسافت و گوگل هر دو غول تکنولوژی جهان ریشه هندی دارند. چند سال پیش هی می شنیدم می گفتن هندی ها برنامه نویسای خوبی هستن باورم نمیشد

  • mortezaall(mutd)
    mortezaall(mutd) | ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

    من میگم چرا نادلا تبریک گفته بهش تو تویتاش....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی