ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

شرکت ZUK، استارتاپ تحت حمایت لنوو اولین موبایل خود را معرفی کرد

پورت USB-C در فراگیر شدن در میان محصولات الکتریکی است و در ماه اخیر شاهد رونمایی از چند تلفن همراه با این استاندارد بوده ایم که مهم ترین آنها تا کنون، وان پلاس ۲ نام ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

پورت USB-C در فراگیر شدن در میان محصولات الکتریکی است و در ماه اخیر شاهد رونمایی از چند تلفن همراه با این استاندارد بوده ایم که مهم ترین آنها تا کنون، وان پلاس ۲ نام دارد.

اکنون یک استارتاپ چینی دیگر با نام ZUK از راه رسیده و موبایلی با این پورت اتصال را رونمایی کرده. اما نکته مهم آنکه سرعت اتصال مورد بحث، همانند نمونه های دیگر بر بستر USB 2.0 نبوده و در واقع از USB 3.1 استفاده می کند.

لازم به ذکر است که استارتاپ ZUK در اصل از سوی کمپانی چینی «لنوو» حمایت می شود و  سرمایه اولیه از طریق آن شرکت در اختیار استارتاپ یاد شده قرار گرفته. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ZUK قیمت موبایل خود با نام Z1 را ۲۸۰ دلار تعیین کرده و قابلیت های بسیار بالایی را نیز به آن افزوده است به شکلی که می توان Z1 را یک رقیب تمام عیار برای وان پلاس ۲ دانست؛ آن هم با قیمتی بسیار کم تر.

در کنار استفاده از بستر USB 3.1 در استاندارد USB-C، این شرکت کوچک ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و همچنین ۳ گیگابایت رم را در اختیار کاربران Z1 قرار می دهد. این در حالیست که باتری محصول مورد نظر نیز اندازه ای برابر با ۴۱۰۰ میلی آمپر دارد. در این میان وجود اسکنر اثر انگشت را نیز می توان یکی از ویژگی های تلفن همراه ارزان قیمت اما پرکاربرد ZUK دانست.

نمایشگر ۵.۵ اینچی است و رزولوشن تمام اچ دی دارد در حالی که چیپست مجتمع به کار رفته در آن اسنپدراگون ۸۰۱ بوده که پردازنده ای ۸ هسته ای دارد و البته اندکی هم قدیمی شده. دو دوربین ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی را نیز می توان در بخش عقب و جلوی این تلفن هوشمند یافت و همچنین کاربر می تواند از دو درگاه سیم کارت، که از نوع «نانو» هستند نیز استفاده کند.

همانگونه که گفتیم در این موبایل از اتصال USB-C استفاده شده و ZUK می خواهد هدفون های مخصوصی را نیز به همراه این موبایل ارائه دهد که از اتصال USB-C استفاده می کنند و قابلیت حذف نویز را نیز دارند. البته برای کاربرانی که همچنان تمایل دارند از جک ۳.۵ میلیمتری استفاده کنند، باید گفت که این تلفن همراه از آن نوع اتصال نیز بهره می جوید. نکته جذاب ماجرا اینکه تلفن همراه مورد بحث می تواند از طریق این دو پورت، دو صدای کاملا متفاوت را به شکل همزمان پخش کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • علی
    علی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    فکر کنم چینیا باید گوشیاشونو مثلثی یا دایره ای بسازن که به اسکی رفتن متهم نشن

  • mostafa
    mostafa | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    چیپست مجتمع به کار رفته در آن اسنپدراگون ۸۰۱ بوده که پردازنده ای ۸ هسته ای دارد

    8 هستش اشتباهه یا 801 !???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی