ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جمع بندی کنفرانس سامسونگ: ۶ مورد از مهم ترین اتفاقاتی که در Galaxy Unpacked 2015 روی داد

اگر عاشق موبایل هایی با صفحه نمایش بزرگ هستید، بی شک باید از سامسونگ بابت این موضوع تشکر کنید. در روزگاری نه چندان دور و در روزهایی که آیفون با صفحه نمایش ۴ اینچی خود ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۲۶

اگر عاشق موبایل هایی با صفحه نمایش بزرگ هستید، بی شک باید از سامسونگ بابت این موضوع تشکر کنید. در روزگاری نه چندان دور و در روزهایی که آیفون با صفحه نمایش ۴ اینچی خود بر دنیای موبایل سلطنت می کرد، کره ای با معرفی خانواده نوت، موفق شدند مفهومی جدید به نام «فبلت» را خلق نمایند.

سامسونگ تا سال های سال پیشتاز این حوزه به شمار می رفت و سودهای کلانی را نیز از فروش فبلت هایش به دست می آورد. این ماجرا ادامه داشت تا اینکه سرانجام دوران جابز در اپل به پایان رسید و تیم کوک تصمیم گرفت تا با آیفون ۶ پلاس وارد بازی فبلت ها شود.

از زمان معرفی آیفون ۶ پلاس، اوضاع برای سامسونگ تغییر کرد. کاربران دیگر برای انتخاب موبایلی با نمایشگر پهناور، محدود به پلتفرم اندروید و محصولات سامسونگ نبودند و می توانستند به سراغ iOS روند و تجربه مورد نظر خود را با آیفون به دست آورند.

سامسونگ به سرعت خطر حضور اپل در بازار فبلت ها را احساس کرد و تصمیم گرفت تا واکنشی مناسب را از خود به معرض نمایش بگذارد. کره ای ها در اولین قدم زمان معرفی نسل جدید فبلت هایشان را به جلو کشاندند تا از همزمانی با کنفرانس اپل فرار کنند و فرصت بیشتری برای مانور تبلیغاتی بر روی محصولاتشان داشته باشند.

چشم بادامی ها در مرحله دوم، تصمیم به تحول در ساختار ظاهری فبلت هایشان گرفتند. در گلکسی نوت ۵ اکنون دیگر خبری از پلاستیک نیست و در سوی دیگر گلکسی اس ۶ اج پلاس نیز با نمایشگر خمیده خود آمده است تا توجه سخت پسندان را به سمت خود جلب نماید.

اما آیا این محصولات در رقابت با نسل بعدی آیفون موفق خواهند شد؟ در ادامه مطلب با جمع بندی دیجیاتو از مراسم Galaxy Unpacked 2015 همراه باشید.

Samsung-Galaxy-Note5

بدنه گلکسی نوت 5 اکنون تشکیل شده از شیشه و آلمینیوم است

با چرم مصنوعی و پلاستیک خداحافظی کنید. گلکسی نوت ۵ اکنون از ظاهری مشابه اس ۶ برخوردار است که با بدنه ای شیشه ای و قابی آلمینیومی از شما دلبری می کند. این دستگاه نمایشگری ۵.۷ اینچی دارد و تصاویر را با رزولوشن Quad HD به نمایش در می آورد. قلم Stylus نیز ساختاری جدید پیدا کرده و با فشار دست، به صورت خودکار به بیرون هدایت می شود.

البته تغییراتی که سامسونگ اعمال کرده، هزینه هایی را نیز در بر داشته است. در نوت ۵ دیگر از کارت حافظه MicroSD پشتیبانی نمی شود و باتری دستگاه نیز قابلیت تعویض خود را از دست داده است.

img-6453-1

لبه های کناری در +Galaxy S6 Edge کاربردی تر می شوند

گلکسی اس ۶ اج پلاس دقیقا همان چیزی است که از نامش بر می آید. نسخه بزرگتر گلکسی اس ۶ اج، اکنون به نمایشگری ۵.۷ اینچی مجهز شده و لبه های خمیده خود را به دنیای فبلت ها آورده است.

سامسونگ اینبار تصمیم گرفته تا از لبه های کناری استفاده بیشتری نماید و بر همین اساس، قابلیت های نرم افزاری جالبی را برای اج پلاس در نظر گرفته است. در ساختار جدید کاربر می تواند علاوه بر شماره های مورد نظرش، به اپلیکیشن های پرکاربردش نیز از طریق لبه های کناری، دسترسی داشته باشد.

mv_01

نرم افزار Sidesync برای مک عرضه می شود

Sidesync نرم افزار اختصاصی سامسونگ برای اتصال موبایل هایش به کامپیوتر است. کاربران با استفاده از این نرم افزار می تواند از طریق Drag & Drop به جا به جایی فایل ها بپردازند و یا صفحه نمایش خود را بین دو دستگاه به اشتراک گذارند. این نرم افزار چند وقتی می شود که برای PC عرضه شده و بر اساس آنچه که سامسونگ امشب اعلام کرد، نسخه M‍ac آن نیز سرانجام از راه رسیده است.

img-6550-1

استریم بر روی یوتوب مستقیماً از درون اپلیکیشن دوربین صورت می پذیرد

می توان گفت گلکسی اس ۶ اج پلاس و نوت ۵ از دوربینی تقریباً مشابه آنچه در گلکسی اس ۶ به کار رفته بود بهره مند هستند، اما اپلیکیشن ارائه شده برای این دوربین دارای یک ویژگی قابل توجه و خاص است.

اپ مذکور بر روی هر دو دیوایس کاربر را قادر می سازد تا به استریم مستقیم ویدئو بر روی یوتوب با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بپردازد. به یقین هم اکنون اپلیکیشن های شخص ثالث بسیاری وجود دارند که چنین قابلیتی را در اختیار افراد قرار می دهند، اما وجود آن در اپ پیش فرض خود اسمارت فون اتفاقی تقریباً تازه به حساب می آید.

Samsung-Keyboard-Cover-for-the-Galaxy-S6-edge-hands-on (3)

بازگشت کیبرد فیزیکی در صورت تمایل کاربر

یکی از جالب ترین اعلانات سامسونگ در مراسم امروز مربوط می شد به کیبرد فیزیکی کوچکی که می توان آن را به پایین نوت ۵ و اس ۶ اج پلاس متصل نمود. با وصل شدن کیبرد مذکور به قسمت زیرین دو موبایل مورد بحث، سیستم عامل متوجه این موضوع گشته و تنظیمات مناسبی را برای صفحه نمایش اتخاذ می کند.

نکته ی جالب اینکه کیبرد طراحی شده توسط کره ای ها بر خلاف Typo‌ و سایر نمونه های مشابه نیازی به اتصال بلوتوث یا دیگر راهکارهای اینچنینی ندارد و وقتی دکمه هایش را فشار می دهید به نمایشگری که در پس آن قرار گرفته ضربه وارد شده و از این طریق درک می گردد که کدام کلید را لمس نموده اید.

Samsung-Unpacked-2015-Note-5-Galaxy-S6-Edge-Plus-Samsung-Gear-S2-19-1280x720

منتظر یک ساعت هوشند GEAR جدید باشید

اما چطور می توان رویدادی همچون Unpacked را تا آخرین دقایق هیجان انگیز نگه داشت؟ برای اینکار باید در واپسین لحظات نمایی از یک دستاورد تازه را به تصویر بکشید؛ کاری که دقیقاً سامسونگ انجام داد.

کره ای ها در ثانیه های آخر ساعت هوشمندی با نام Gear S2 را به حضار نشان دادند ولی از معرفی کامل آن امتناع ورزیده و گفتند برای اینکه از جزئیات دقیقش آگاه شوید باید تا سوم سپتامبر (۱۲ شهریور) و برگزاری نمایشگاه IFA منتظر بمانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • محسن
    محسن | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

    اگه شارژ دهیش خوب باشه 100 درصد خریدمش ولی چند ماهه دیگه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی