ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیبورد مخصوص گلکسی نوت 5 معرفی شد

اگر فقط و فقط بخواهیم بگوییم در تلفن های همراه امروز دل مان برای یک چیز تنگ شده، به چیزی جز کیبورد فیزیکی نباید اشاره کنیم. با لمسی شدن تلفن ها، دیگر کمتر تولید کننده ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۲۴

اگر فقط و فقط بخواهیم بگوییم در تلفن های همراه امروز دل مان برای یک چیز تنگ شده، به چیزی جز کیبورد فیزیکی نباید اشاره کنیم. با لمسی شدن تلفن ها، دیگر کمتر تولید کننده ای به سراغ کیبوردهای فیزیکی رفت و بلک بری یکه و تنها ماند. البته مدل های بسیاری طی سال های اخیر توسط شرکت های بزرگ تولید کننده معرفی شدند اما هیچ کدام به موفقیت تجاری بالایی دست پیدا نکردند.

اما این بار سامسونگ با گلکسی نوت 5 قصد دارد تا به دوران گذشته باز گردد و یک کیبورد جانبی برای آن ارائه کند. این کیبورد به راحتی روی نوت 5 و اس 6 اج پلاس قرار می گیرد و کاری که باید را به خوبی هر چه تمام تر انجام می دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Capture

برخلاف کیبوردهای Typo که عموما از طریق بلوتوث به آیفون ها وصل می شوند، کیبورد جدید سامسونگ تقریبا یک سوم نمایشگر را می پوشاند و روی آن قرار می گیرد. به محض اتصال کیبورد به تلفن، سیستم عامل متوجه مهمان جدیدش می شود و صفحه نمایش را در حالت جدیدی تنظیم می نماید.

زمانی که دکمه ها را می فشارید، به نمایشگر در زیر آن ضربه وارد می شود و تلفن متوجه می شود که چه دکمه ای فشرده شده، بنابراین نه نیازی به باتری هست، نه نیازی به برقراری اتصال بلوتوث. اگر هم احساس کردید که دیگر نمی خواهید از آن استفاده کنید به راحتی هر چه تمام تر آن را از دستگاه جدا خواهید کرد.

اگرچه چنین ایده ای برای ساخت کیبورد تلفن های همراه امروزی واقعا جذاب و بکر است اما به نظر می آید که تایپ کردن روی آن ها چندان ساده نباشد. اگر انگشت شست بزرگی داشته باشید، احتمالا در فشردن دکمه ی درست به مشکل خواهید خورد. شاید علت تغییر در ساختار کیبورد، ترس از بلک بری برای دادگاهی شدن باشد.

در مورد قیمت و تاریخ عرضه آن صحبتی به میان نیامده اما هیچ بعید نیست که تاریخ عرضه آن همزمان با تاریخ عرضه دو تلفن همراه جدید سامسونگ باشد. در مورد قیمت اما باید منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • نینا
    نینا | ۷ مهر ۱۳۹۴

    واسه پشت فرمون خوبه

  • محمد
    محمد | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    صفحه به این بزرگی و باکیفیت ... کیبورد میخاد چیکار ؟! :)))

  • احمد
    احمد | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

    بدرد نمیخوره . به نظرم یه چیز سلیقه ای هستش.
    جذابیت گوشی میاد پایین.

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

    جالب نیست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی