ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

8 قابلیت ویژه گلکسی نوت 5 برای کاربردهای تجاری

زمانی تلفن های بزرگ مثل امروز رایج نبودند. اما سامسونگ در سپتامبر 2011 با عرضه اولین نسخه گلکسی نوت، قوانین را زیر پا گذاشت و درهای جدیدی را به روی کاربران و این صنعت گشود. ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۹

زمانی تلفن های بزرگ مثل امروز رایج نبودند. اما سامسونگ در سپتامبر 2011 با عرضه اولین نسخه گلکسی نوت، قوانین را زیر پا گذاشت و درهای جدیدی را به روی کاربران و این صنعت گشود. هر چند اولین گلکسی نوت اندازه بزرگی داشت، اما کاربران به سمت آن جذب شدند و روز به روز بر امکانات آن افزوده شد.

سامسونگ امکانات فراوانی را برای موبایل های بزرگش عرضه کرد و تا این که چند تای آن ها از جمله تقسیم صفحه، پنجره های شناور و نمایشگر خمیده، به دل کاربران نشستند. بعضی از این امکانات بین سری گلکسی اس و گلکسی نوت مشترک هستند. به همین دلیل، سامسونگ سری نوت را با یک قلم استایلوس ویژه، متمایز کرده است.

گلکسی نوت 5 که امروز معرفی شد، از نظر امکانات تفاوت چندانی با نسل قبل ندارد و بیشتر تغییرات به طراحی و بدنه آن مربوط می شوند. البته سامسونگ وعده داده که قلم S Pen بهبود یافته و لوازم جانبی و امکانات بیشتری نیز برای کاربران حرفه ای و تجاری نوت 5 عرضه خواهد شد. در ادامه مطلب، با 8 قابلیت گلکسی نوت 5 که ویژه کاربرد تجاری است، آشنا می شوید.

با دیجیاتو همراه باشید.

ویژگی اول: پرداخت امن و راحت با Samsung Pay

Samsung Pay-650-80

افراد و مدیرانی که زیاد سفر می کنند، دوست دارند جمع و جور جا به جا شوند و ترجیحاً کیف پول با خودشان حمل نکنند. Samsung Pay کیف پول دیجیتالی سامسونگ است که کره های می گویند نسبت به Apple Pay پشتیبانی بهتری دارد و مکان های بیشتری آن را پوشش می دهند. این کیف پول دیجیتالی از دو تکنولوژی استفاده می کند که در رایج شدن آن تأثیر به سزایی دارند: NFC و MST (انتقال امن مغناطیسی - مخفف Magnetic Secure Transmission).

با استفاده از فناوری MST، سیم پیچ هایی که در تلفن همراه وجود دارند، سیگنال هایی ایجاد می کنند که دستگاه های قدیمی نیز توانایی خواندن آن ها را دارند. بنابراین، شرکت ها می توانند بدون ارتقای سخت افزارهای خود، از سیستم پرداخت MST بهره بگیرند؛ بر خلاف NFC که نیاز به دستگاه های جدید دارد.

مثل Apple Pay، برای دسترسی به این سیستم باید از اثر انگشت استفاده کنید. به امنیت اثر انگشت ایراداتی وارد است اما سامسونگ از شیوه متفاوتی برای حفظ امنیت حساب شما استفاده می کند. Samsung Pay شماره واقعی کارت شما را در خود ذخیره نمی کند بلکه از سیستمی ژتون مانند بهره می گیرد تا بتوانید کیف پول دیجیتالی خود را به اندازه مشخصی شارژ کنید.

ویژگی دوم: پشتیبانی از امضای شخصی

Air Command menu-650-80

قلم S Pen سامسونگ ویژگی های فراوانی دارد. یکی از آن ها، توانایی یادداشت نویسی روی تصاویر و متن های مختلف است. بنابراین اگر نیاز داشته باشید یک فرم را امضا کنید، می توانید به راحتی این کار را با گلکسی نوت انجام دهید. این مورد مخصوصاً زمانی کاربرد دارد که از دفتر کار و پرینتر دور باشید و کمک می کند به راحتی امور خود را سازماندهی کنید.

البته بعضی نرم افزارها مثل Adobe Document Cloud سعی دارند اسناد را به صورت دیجیتال در بیاورند اما سامسونگ با اضافه کردن پشتیبانی از امضای دیجیتال در PDF، کار را برای کاربر راحت تر کرده است.

ویژگی سوم: کیبوردی از جنس محصولات بلک بری

Keyboard 5-650-80

همانطور که در خبرها خواندید یک عدد کیبورد قابل جداشدن نیز در جعبه این محصول قرار داده می شود و به لطف آن می توانید گلکسی نوت 5 را به دستگاهی با شکل و شمایل بلک بری پاسپورت بدل نمایید.

یک کاور پلاستیکی محافظتی نظیر قاب های مرسوم ویژه موبایل نیز در جعبه این دستگاه وجود دارد که از تلفن هوشمند شما در برابر آسیب حفاظت خواهد کرد.

اما در مورد کاربرانی که گاهی اوقات دوست دارند از قلم و یا دکمه های تاچ فبلت خود استفاده کنند و در عین حال زحمت جدا کردن کیبورد فیزیکی را هم به خود ندهند باید بگوییم که امکان انتقال آن به قسمت پشت دستگاه وجود دارد که به این ترتیب می توان مجددا نمایی کامل از صفحه نمایش تاچ نوت 5 را مشاهده نمود و کیبورد دیگر برایتان مزاحمتی ایجاد نخواهد کرد.

چنانچه کیبورد را به قسمت جلوی بدنه متصل نمایید می توانید ایمیل ها و اسناد بلند مد نظر خود را به راحتی تایپ کنید. لازم به یادآوری است که این کیبورد در قالب دو نسخه مختلف ساخته شده که به طور کامل روی نوت 5 و بدنه خمیده Galaxy S6 Edge+ می نشینند.

این کیبورد فیزیکی به خوبی به بدنه فبلت های یاد شده چفت می شود و با استفاده از یک فیلم خازنی که در قسمت پشتش تعبیه گردیده با موبایل ارتباط برقرار می کند.

یکی از سخنگویان سامسونگ اعلام داشته که برای برقراری ارتباط میان کیبورد و موبایل، استاندارد بلوتوث نیز مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت تصمیم بر آن شد از فیلم خازنی برای این منظور بهره گرفته شود چراکه در این صورت نیازی به باتری اضافه برای تامین شارژ موبایل نیست و این یعنی کاربر دیگر مجبور به شارژ دو دستگاه (موبایل و کیبورد) نخواهد بود.

P1011327-650-80

کیبورد جانبی سامسونگ عملکرد فوق العاده خوبی دارد و دکمه های آن، موبایل های ساخت بلک بری را در ذهن تداعی می کنند. حرکت از دکمه ای به دکمه دیگر روی این قطعه سخت افزاری بسیار ساده انجام می شود و دکمه ها نیز پاسخگویی خوبی به فرامین دارند و برخلاف Typo 2 که پیشتر برای آیفون 6 طراحی شده بود برای فشار دادن آنها نیز نیازی به وارد کردن انرژی زیادی نخواهد بود.

ویژگی چهارم: تعویض برچسب ها و یادداشت ها

Scroll Capture 2-650-80

سامسونگ با تاکید مجددش بر ویژگی اصلی سری نوت یعنی همان S Pen، پیاده سازی ایده ها، یادآورها و افکار مختلف و یادداشت برداری از آنها را برای کاربرانش ساده تر کرده است.

اما همانطور که تایید خواهید کرد ثبت ایده ها روی کاغذ به مراتب سریع تر فعالسازی یک اپلیکیشن روی موبایل و استفاده از دکمه برای نوشتنشان انجام خواهد شد و در نتیجه شاید شما نیز مانند بسیاری از کاربران گلکسی نوت 4 همچنان ترجیح دهید که برای این منظور از همان قلم و کاغذ استفاده نمایید.

اما در نوت 5، بلافاصله پس از آنکه قلم را از جایگاهش در می آورید یک صفحه مشکی رنگ روی نمایشگر شما ظاهر خواهد شد که می توانید ایده هایتان را در کمترین زمان روی آن پیاده سازی نمایید و از  همین رو می توان گفت که بین افکار شما و پیاده سازی آنها هیچگونه فاصله ای وجود ندارد.

اینترفیس این اپ بسیار ساده است و نوعی جوهر سفید رنگ برای آن در نظر گرفته شده که می توانید با آن روی صفحه مشکی رنگ یاد شده بنویسید. مشخص نیست که آیا سامسونگ تصمیم گرفته اپلیکیشن رنگارنگ S Note را صرفا برای راحت تر کردن فرایند یادداشت برداری تغییر دهد یا اینکه صفحه مشکی و جوهر سفید را با در نظر داشتن اصول ثابت شده طراحی برایش انتخاب کرده تا از طرفی هم از میزان مصرف باتری دستگاه به خاطر روشن ماندن نمایشگر AMOLED آن بکاهد.

علاوه بر اینها لازم است یادآور شویم که از این پس می توانید از S Pen برای گرفتن اسکرین شات از صفحات طولانی وب استفاده نمایید که این امکان نیز با استفاده از قابلیتی به نام scroll capture برایتان فراهم خواهد بود.

ویژگی پنجم: یکپارچگی کار و امور شخصی

5

نمایشگر 5.7 اینچی نوت 5 باعث شده که نام این دستگاه در میان دستگاه های عظیم الجثه جای گیرد با این همه، حتما تایید خواهید کرد که داشتن این فبلت به مراتب راحت تر از حمل دو دستگاه مختلف برای انجام کار و امور شخصی است.

به لطف امکانات امنیتی Android for Work و همچنین Knox  این دستگاه هر آنچه که برای استفاده حرفه ای و شخصی از موبایل تان انتظار خواهید داشت را برایتان به ارمغان می آورد.

Knox محیط مجزا و تفکیک شده ای را برای شما ایجاد می کند تا به صورت ایمن به اپلیکیشن ها و محتواهای کاری خود دسترسی پیدا کنید و به لطف آن مدیران آی تی می توانند به بخش کاری موبایل شما دسترسی داشته باشند و از طرفی سازمان یا شرکت متبوعه شما نیز در مواردی که دستگاه به سرقت می رود یا مفقود می شود می تواند از راه دور داده های کاری تان را از آن پاک نماید.

با این همه، فایل های شخصی، اپلیکیشن ها و محتوی های مربوط به خودتان در بخشی شخصی طبقه بندی و نگهداری خواهند شد و کارکنان بخش آی تی سازمان شما به آنها دسترسی نخواهند داشت.

ویژگی ششم: کنترل کامل را در دست گیرید

6

فبلت های آمده اند تا نمایشگری بزرگ از موبایل های عادی را برای کاربران به ارمغان آورند اما باز هم کارهای جدی با یک نمایشگر ۵.۷ اینچ آنطور که باید و شاید سریع پیش نمی روند. شما می توانید با SideSync صفحه نمایش موبایل خود را در کامپیوتر و یا لپ تاپ داشته باشید. در این میان کیبورد و ماوس نیز قابل استفاده هستند.

قادر هستید از طریق وای-فای یا کابل USB، موبایل خود را به یک تبلت، مک و یا کامپیوتر ویندوزی متصل نمایید و از سرعت و پایداری بالای آن نیز لذت ببرید. این قابلیت به خوبی کار می کند و صرفا در زمان اجرای بازی های سنگین شاهد تاخیرهایی خواهید بود.

حال زمانی که موبایلتان تماسی دریافت کند، میکروفن لپ تاپ شما فعال خواهد شد و از طریق آن می توانید به تماس تلفنی خود پاسخ گویید.

ویژگی هفتم: افزایش سرعت شارژ شدن

7

باتری نوت ۵ از نمونه به کار رفته در گلکسی اس ۶ حجیم تر است، با این حال، سامسونگ ادعا می کند که سرعت شارژ را بالاتر برده و هر دو تلفن همراه در یک زمان به شکل کامل شارژ می شوند.

در واقع، نوت ۵ شامل ویژگی Quick Charge ارتقا یافته است و اکنون حتی سرعت شارژ وایرلس نیز بالاتر رفته.

البته باید اشاره کرد که در نوت ۵ دیگر کاربر نمی تواند به آسانی درب پشتی موبایل را گشوده و باتری آن را نیز تغییر دهد. در عوض، شرکت کره ای تمام تلاش خود را کرده تا با بهبود شرایط شارژ شدن موبایل، این اقدام خود را توجیه نماید.

ویژگی هشتم: پخش زنده تصویر دوربین در یوتیوب

8

اکنون کاربران نوت ۵ می توانند توسط موبایل خود، به پخش زنده بپردازند. سامسونگ با یوتوب در این زمینه همکاری کرده و قابلیت Live Broadcast را به دوربین دو فبلت جدیدش افزوده. صرفا کافیست تا یک اکانت یوتوب داشته باشید، سپس به بخش تنظیمات دوربین موبایل خود رفته و ویژگی یاد شده را فعال نمایید.

پخش زنده به این شکل، شاید برای سازمان های بزرگ بی معنی باشد اما استارتاپ های کوچک می توانند از آنها استفاده زیادی ببرند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ali_reza_r
    ali_reza_r | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

    فقط سونی z5

  • Envy
    Envy | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    "ویژگی هشتم: پخش زنده تصویر دوربین در یوتیوب"
    یک ساله که سونی همچین قابلیتی (Live on youtube) رو داره ولی توی هیچ بررسی اونو ادم حساب نکردن ولی برای سامسونگ شده یک قابلیت مهم !!!!!! افسوس به این نامردی ها

    • SAEED DASTMARD
      SAEED DASTMARD | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

      envy در قلب منی چون حرف حق رو بزاری رو هر برندی آبش میکنه.

    • jahanjkb
      jahanjkb | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

      اره ب قران نمیدونم چرا در حق سونی انقد کم لطفی میشه بخدا اگه بخوایی منصفانه نگاه کنی و تو ریزه کاریا بری واقعا سونی یه سرو گردن از سامی و اپل سرتره لااقل من ک تعصب ندارم اینو فهمیدم

  • زاخار
    زاخار | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    محصول جالبیه کلا خوشم امد ازش بهبود نرم افزاریش خیلی بیشتر از بهبود سخت افزاره البته ان کیبورده رو خیلی کاربردی میدونم (زیبا نیست اما بدردبخور هست)

  • چیکسو
    چیکسو | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    نمیدونم چرا حس باحالی که موقع معرفی نوت 4 داشتم موقع نوت 5 نداشتم.مخصوصا با باتریش حال نکردم حالا باید منتظر 6sپلاس و نکسوس ها باشیم ببینیم چی میشه

مطالب پیشنهادی