ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشمندان با استفاده از عکس های موبایل می توانند مقصد مورد نظر شما را پیش بینی کنند

تلفن های همراه همیشه کنار ما هستند و دوست داریم لحظات مختلفی که پشت سر می گذاریم را به نوعی ثبت کنیم و کمابیش با دیگران هم به اشتراک بگذاریم. عکاسی و تصویربرداری از علایق ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۴۲

تلفن های همراه همیشه کنار ما هستند و دوست داریم لحظات مختلفی که پشت سر می گذاریم را به نوعی ثبت کنیم و کمابیش با دیگران هم به اشتراک بگذاریم. عکاسی و تصویربرداری از علایق ما هستند و اگر اندکی با تکنولوژی آشنا باشید قطعا می دانید که هر تصویر گرفته شده توسط اسمارت فون ها، می تواند داده های بسیاری را ثبت و ضبط کند؛ از زمان گرفته شدن عکس گرفته تا مکان آن.

تیمی از محققین کالج دانشگاهی لندن، متوجه شدند که با استفاده از این داده ها نه تنها می توان فهمید که کاربر در چه مکان هایی حضور داشته، بلکه می توان پیش بینی کرد در آینده نیز کجا خواهد رفت.

پژوهشگران این دانشگاه، با جمع آوری داده مکانی و زمانی 8 میلیون عکس به اشتراک گذاشته شده در شبکه Flickr از 16 هزار بریتانیایی دیتابیس بزرگی به وجود آوردند و الگوریتم خاص خود را روی آن پیاده نمودند تا متوجه شوند مقصد بعدی عکاسان کجا خواهد بود.

نتیجه تحقیقات که حالا در ژورنال Royal Society Open Science منتشر شده، نشان می دهد این الگوریتم به خوبی عمل می کند و از دقت بالایی برخوردار است. تطبیق داده های این الگوریتم با اطلاعات «سازمان ملی بررسی سفر» نشان می دهد که سیستم ایجاد شده در ۹۲ درصد موارد می تواند مقصد را به درستی پیش بینی نماید.

البته اگر نگران امنیت اطلاعات خود هستید و نمی خواهید داده های شخصی شما کنکاش شود، باید بدانید که هدف از انجام این پژوهش، فهم عمومی الگوی حرکتی انسان در جامعه کنونی است و نه مبدا و مقصد یک شخص خاص. اگرچه الگوریتم طراحی شده قدرت چنین کاری را هم دارد.

با درک این مسئله که مردم در آینده در چه ساعاتی به چه مناطقی روی خواهند آورد، به مسئولان شهرها این اجازه را می دهد که در توسعه سیستم حمل و نقل هوشمندی بیشتری به خرج دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • m. masoud
    m. masoud | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

    الگوریتمش آیا برای کارهای تکراری جواب میده؟ یا این گه بر اساس این که افراد چی کار میکنن، حدس می زنه یه فرد بعد از مکانی که در اون هست میره کجا؟
    جالبه

مطالب پیشنهادی