ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۰ حق دارد گیم های کپی شده و جعلی کاربران را شناسایی نماید [بروز رسانی شد]

مایکروسافت اگرچه از ویندوز ۱۰ بازخورد بسیار مثبتی دریافت کرده اما گویا اخیرا از سوی منتقدان در زمینه ی نقض حریم خصوصی کاربران انتقادات بسیاری را نیز کسب نموده که البته شب گذشته به برخی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

مایکروسافت اگرچه از ویندوز ۱۰ بازخورد بسیار مثبتی دریافت کرده اما گویا اخیرا از سوی منتقدان در زمینه ی نقض حریم خصوصی کاربران انتقادات بسیاری را نیز کسب نموده که البته شب گذشته به برخی از همین مسائل پرداختیم. [+|+]

وب سایت وین بتا اکنون گزارش جدیدی را مطرح کرده و خبر از برخی موارد ذکر شده در توافقنامه ی EULA [مجوز استفاده ی کاربر نهایی از ویندوز ۱۰] می دهد. بر اساس موارد یاد شده در این توافقنامه میان کاربر و مایکروسافت، شرکت ساکن ردموند حق دارد چک کند که آیا کاربر نهایی ویندوز، از نسخه های بازی غیر قانونی (کرک و کپی شده) بهره می گیرد یا خیر. این مورد همچنین به سخت افزارهای مورد استفاده از سوی کاربر نیز اشاره دارد و این شرکت اکنون می تواند سخت افزارهایی که استفاده می کنید و از سوی مایکروسافت تایید نشده اند را نیز شناسایی کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در این خصوص شایعات بسیاری به راه افتاده و برخی باور دارند مایکروسافت قصد دارد با این کار، افرادی که به طور کلی از نرم افزارهای کرک شده استفاده می کنند را شناسایی کند.

از طرف دیگر برخی نیز این ماجرا را به اکس باکس و هک شدن های مکرر آن برای استفاده از بازی های کپی شده مربوط می دانند و می گویند که با این کار، شرکت ساکن ردموند می کوشد تا هکرهایی که اینگونه اقداماتی انجام می دهند را بیابد.

عده ای دیگر نیز مدعی شده اند که مایکروسافت داده های این اشخاص را جمع آوری کرده و قصد دارد در نهایت نسبت به آنها اقداماتی قانونی را صورت دهد، که البته این مورد واقعا بعید به نظر می رسد.

شکی نیست که مایکروسافت با ارائه ویندوز ۱۰، کاری بسیار بزرگ را به سرانجام رسانده اما اکنون و با اتفاقات اخیر، برخی کاربران نسبت به نقص حریم خصوصی خود در این پلتفرم نگرانی هایی دارند؛ نگرانی هایی که در نهایت می تواند سبب صدمه دیدن وجهه عمومی ویندوز ۱۰ شود. شرکت مورد اشاره هنوز هیچ اظهار نظری در مورد نگرانی کاربران ارائه نداده است.


بروز رسانی: مایکروسافت توافقنامه ی EULA را آپدیت کرده و عنوان نموده که قادر است از اجزای نرم افزارهای جعلی و هرگونه سخت افزار غیر مجاز در ویندوز ۱۰، در کامپیوتر کاربران جلوگیری به عمل آورد.

مایکروسافت

مایکروسافت

گاهی برای استفاده از یک سرویس، به بروز رسانی آن نیاز دارید. ما هم شاید به شکل اتوماتیک بروز رسانی نرم افزارهای شما را مورد بررسی قرار داده و نسخه های جدیدتر را برایتان دانلود کنیم. در این دانلود ها، گاهی بروز رسانی ها وجود خواهند داشت و گاهی نیز دسترسی افرادی که از نسخه های تقلبی و کپی شده و یا سخت افزارهای غیر مجاز استفاده می کنند، سلب خواهد شد. در نهایت برای ادامه دادن به استفاده از سرویس، شاید شما مجبور به آپدیت کردن آن شوید.

با اینکه مایکروسافت در خصوص سرویس، نرم افزار و بازی های کپی شده توضیح داده، هنوز مشخص نیست که منظورش از «سخت افزارهای غیر مجاز» چه بوده و این بخش همچنان مبهم است.

مشخصا در ساعات و روزهای آینده، خبرهای تکمیلی در این مورد منتشر خواهند شد. در حالی که شاید دسترسی مایکروسافت به غیر فعال سازی گیم و نرم افزارها [از طریق بروز رسانی آنها] برای برخی از کاربران خوشایند نباشد، می توان گفت که خبر خوبی برای توسعه دهندگان ویندوز ۱۰ است. حال باید دید بازخورد کاربران نسبت به این مسئله چه خواهد بود.

[قسمت بروز رسانی از وب سایت Windows Central به متن اصلی اضافه شده است.]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (55 مورد)
  • Pejman
    Pejman | ۴ شهریور ۱۳۹۴

    سلام تقریبا یک هفته شده که ویندوز 10 نصب کردم !
    همین امروز که پای سیستم نشستم که ببینم فایلای دیشب دانلود شده یا نه دیدم IDM دیگه رو سیستم نصب نیست !
    دوباره نصب کردم پیغام ریبوت سیستم اومد وقتی سیستم رو ریبوت کردم دوباره نبود !
    و دایرکتوری فایل های دانلودی نبود !
    تقریبا 100 گیگ دانلودم پر .....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی