ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محمود واعظی: ارتباطات کل کشور در صورت عدم پرداخت بدهی مخابرات قطع می شود

طبق اعلام وزیر ارتباطات، چنانچه مخابرات بدهی های خود به شرکت زیرساخت را پرداخت نکند، امکان تسویه بدهی های بین المللی این سازمان به خاطر خرید پهنای باند فراهم نخواهد شد و در نتیجه ارتباطات ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

طبق اعلام وزیر ارتباطات، چنانچه مخابرات بدهی های خود به شرکت زیرساخت را پرداخت نکند، امکان تسویه بدهی های بین المللی این سازمان به خاطر خرید پهنای باند فراهم نخواهد شد و در نتیجه ارتباطات کل کشور قطع می گردد.

محمود واعظی این سخنان را در حاشیه همایش خدمات عمومی مخابرات روستایی اعلام داشت که امروز برگزار گردید. برای اطلاع از جزئیات این خبر با دیجیاتو همراه باشید.

به نقل از خبرگزاری مهر، وی در مورد اختلافات اخیر دولت با شرکت مخابرات ایران، گفت: سال گذشته به دلیل اجرای طرح یکسان‌سازی کدهای مخابراتی، نرخ آبونمان تلفن ثابت از ۳۳ تومان به ۹۰۰ تومان افزایش یافت تا مخابرات ضرر نکند اما تعرفه تلفن ثابت بین استانی کاهش محسوسی داشت. با این وجود پیش‌بینی شده بود که درآمد شرکت مخابرات ایران ۲۲ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اینکه امروز مخابرات با مشکل مالی مواجه است، ارتباطی به تعرفه‌های مخابراتی ندارد و این شرکت باید بداند که با سیستم‌های قدیمی نمی‌تواند سرویس خوبی به مردم ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما مطمئن باشیم که مخابرات پولی که از مردم می‌گیرد را تبدیل به توسعه و خدمات می‌کند، موضوع تغییر تعرفه‌های مخابراتی را در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی می‌کنیم.

تغییر بی دلیل تعرفه‌ها ممنوع است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به درخواست مخابرات برای تغییر تعرفه‌های مخابراتی، گفت: با وجود اینکه بدون اجازه دولت و بدون داشتن استدلال قوی، نمی‌توانیم از افزایش تعرفه‌ها دفاع کنیم، اما در صورتی که مخابرات بسته توسعه‌ای خود را با دلیل و استدلال ارائه دهد، امکان بازنگری در نرخ خدمات مخابراتی وجود خواهد داشت.

واعظی گفت: ضرر درآمدی تنها با اصلاح ساختاری تبدیل به سود می‌شود و مخابرات نباید مخارج دستگاه عریض و طویل خود را از مردم دریافت کند.

قطع ارتباطات کشور در صورت عدم پرداخت بدهی مخابرات

وی در مورد بدهی شرکت مخابرات به شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: مخابرات بابت خرید پهنای باند اینترنت، ۴۰۰ میلیارد تومان به شرکت زیرساخت بدهکار است و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز باید بابت خرید پهنای باند بین‌الملل به اپراتورهای بین‌المللی همین مقدار پول را پرداخت کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: شرکت ارتباطات زیرساخت باید طلب خود را از بدهی‌های مخابرات بپردازد و در صورتی که مخابرات این بدهی را پرداخت نکند، ارتباط کل کشور قطع خواهد شد و این موضوع به ضرر همه مردم خواهد شد.

واعظی گفت: ما با بازگشت تعرفه‌ها به حالت قبل از هم‌کدسازی مخابرات موافقیم و در صورتی که مخابرات این پیشنهاد را به صورت مکتوب به ما ارائه دهد، این پیشنهاد را قبول می‌کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر کیفیت نامناسب خدمات اینترنتی در کشور، گفت: نظارت کاملی در فعالیت شرکت‌های اینترنتی صورت می‌گیرد و ما معتقدیم که شرکت‌های اینترنتی کم فروشی نمی‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نباید تخلف معدود شرکت‌های اینترنتی را به کل شرکت‌ها تعمیم دهیم، اظهار داشت: در مورد کیفیت خدمات اینترنت، مطالبات مردم بالا رفته است.

واعظی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم سه میلیون کاربر ADSL در کشور داشتیم و هم‌اکنون این تعداد به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است. همچنین در ابتدای دولت تنها ۲۰۰ هزار نفر از اینترنت موبایل استفاده می‌کردند و هم‌اکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر کاربر اینترنت موبایل هستند که این یک تحول بزرگ در مدت زمان کوتاه به حساب می‌آید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کاربران اینترنت باید انتظارشان از سرعت و کیفیت این خدمات در حد قراردادشان باشد، در مورد نرخ خدمات اینترنت نیز به مهر گفت: سال گذشته نرخ اینترنت ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد و در زمینه بسته‌های اینترنت موبایل نیز به بیش از یک دهم قیمت قبلی رسیدیم. تمامی این موضوعات علاوه بر افزایش پهنای باند می‌تواند به ارائه خدمات بهتر در این حوزه بیانجامد. به گفته وی هم‌اکنون ظرفیت پهنای باند اینترنت ۲۴۰۰ گیگابیت در ثانیه است که تا پایان سال به ۴۰۰۰ گیگابیت خواهد رسید.

اجرایی شدن طرح جابجایی اپراتورهای موبایل

وی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای تحول در حوزه تلفن همراه و تلفن ثابت، گفت: در حوزه ارتباطات ثابت به شرکت‌های جدیدی پروانه فعالیت خواهیم داد و در زمینه تلفن همراه نیز از سال آینده آیین‌نامه‌ای را اجرایی می‌کنیم که به مردم اجازه می‌دهد سالی دو بار با حفظ شماره خود، اپراتورشان را تعویض کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ارزیابی این وزارتخانه از وضعیت اپراتورهای تلفن همراه نیز گفت: اپراتورهای موبایل تمامی مولفه‌های مد نظر در ارزیابی را به دست نیاورده‌اند و آنچه در مورد ارزیابی‌ها عنوان شده، مطلوب ما نبوده است.

واعظی تصریح کرد: زمانی می‌توان یک اپراتور را برتر عنوان کرد که به رقم مورد نظر در ارزیابی رسیده باشد، اما بررسی اپراتورهای موبایل نشان داد که آنها با شاخص‌های در نظر گرفته از سوی ما فاصله بسیاری دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (50 مورد)
  • یوسف
    یوسف | ۲۳ آبان ۱۳۹۴

    به قول شیون فومنی دزد اونه که قانونی خو اسب سوار بوسه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی