ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه VivaVideo
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی برنامه VivaVideo؛ ویرایشگر قدرتمند ویدیو و ابزار ساخت اسلایدشو در موبایل

برنامه VivaVideo یکی از محبوب‌ترین عناوین در میان ویرایشگرهای ویدیو مخصوص موبایل محسوب می‌شود که توانسته امتیاز ۴.۸ در اپ استور و ۴.۴ در گوگل پلی را همراه با بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود به ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱ تیر ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

برنامه VivaVideo یکی از محبوب‌ترین عناوین در میان ویرایشگرهای ویدیو مخصوص موبایل محسوب می‌شود که توانسته امتیاز ۴.۸ در اپ استور و ۴.۴ در گوگل پلی را همراه با بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود به ثبت برساند. اما چه عواملی موجب موفقیت این اپلیکیشن شده‌اند؟ در ادامه به بررسی امکانات و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت.



برنامه VivaVideo

پس از نصب و ورود به صفحه اصلی اپلیکیشن VivaVideo با چندین گزینه مختلف مثل دوربین داخلی و دوربین سلفی مواجه می‌شوید؛ اما مهم‌ترین قابلیت‌های آن در قسمت Edit Video قرار گرفته است. از سایر مواردی که در صفحه اصلی قابل انتخاب هستند می‌توان به گزینه اسلایدشو و افکت‌ها اشاره نمود. همچنین قسمتی اختصاصی هم برای دسترسی به پروژه‌های قبلی در نظر گرفته شده است.

امکانات ویرایشگر VivaVideo

بعد از این که گزینه Edit Video را در صفحه اصلی انتخاب کردید، وارد منوی گزینش فایل خواهید شد که در آن باید حداقل یک کلیپ را از حافظه داخلی دستگاه خود جهت ویرایش انتخاب نمایید. کلیپ‌های انتخاب شده در پایین صفحه نمایش داده می‌شوند و با نگه داشتن انگشت خود روی هر کدام از آن‌ها می‌توانید ترتیب فایل‌ها را تغییر دهید. پس از گزینش ویدیو مورد نظر، باید کلید Next را بزنید تا به صفحه ویرایشگر منتقل شوید.

در داخل ویرایشگر ویدیو برنامه، چندین تب مختلف به چشم می‌خورد که اولین گزینه در میان آن‌ها، Theme است. در این تب می‌توان قالب‌های آماده متنوعی را برای ویدیو دانلود و اعمال کرد. اغلب قالب‌ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند، اما برخی از آن‌ها با برچسب VIP تنها در دسترس خریداران نسخه پرمیوم هستند. با انتخاب گزینه More می‌توانید به قالب‌های بیشتری دسترسی داشته باشید؛ اما متاسفانه هیچ دسته‌بندی برای این قسمت در نظر گرفته نشده است که یافتن موارد دلخواه را کمی دشوار می‌سازد.

تب بعدی در ویرایشگر ویدیوی اپلیکیشن با عنوان Music در نظر گرفته شده است که در آن می‌توان تنظیمات صدا و موسیقی پس‌زمینه ویدیو را تغییر داد. با انتخاب گزینه Add Music امکان گزینش موسیقی از میان آرشیو آنلاین برنامه در دسته‌های گوناگون مثل پاپ، ولاگ، الکترونیک، کلاسیک و راک وجود دارد. همچنین کاربر می‌تواند در صورت علاقه از فایل‌های ذخیره شده روی حافظه دستگاه خود استفاده نماید.

از دیگر امکاناتی که در تب موسیقی قرار گرفته است؛ قابلیت استخراج صوت از سایر ویدیوها تحت عنوان Extract music from video است. کاربر می‌تواند در ادامه صوت استخراج شده را روی کلیپ فعلی خود قرار دهد. امکان تغییر صدای اصلی ویدیو و موسیقی پس‌زمینه و تقویت آن در سقف دو برابر هم در دسترس قرار دارد.

سومین و مهم‌ترین تب در صفحه ویرایشگر ویدیو Clip Edit نام دارد که اغلب امکانات مرتبط با دستکاری کلیپ‌ها در آن قرار گرفته است. اولین گزینه این تب Filter است که شامل فیلترهای متنوع قابل اعمال روی ویدیوها می‌شود. اغلب فیلترها چندین حالت مختلف را در دسترس کاربر می‌گذارند و می‌توان شدت آن‌ها را هم در قسمت Filter Level تنظیم نمود. گزینه Trim هم برای برش دادن ویدیو در نظر گرفته شده است و قابلیت Cut out در آن هم می‌تواند بخش‌های اضافی ویدیو را حذف نماید. ویژگی Split هم می‌تواند یک فایل را به چندین قسمت گوناگون تقسیم نماید.

تغییر سرعت ویدیو یکی از امکانات جذاب برنامه VivaVideo است که با آن می‌توان کلیپ‌های اسلوموشن یا تایم‌لپس ایجاد نمود و از طریق پنل Speed قابل استفاده است. گزینه Reverse هم برای معکوس کردن جهت پخش ویدیو در یک قسمت خاص یا کل آن کاربرد دارد.

اگر پروژه در حال ویرایش از دو قسمت یا بیشتر تشکیل شده باشد، می‌توانید میان آن‌ها ترانزیشن‌های مختلفی را قرار دهید. همچنین امکان انتخاب مستقل هر Transition یا انتخاب کلی برای تمامی بخش‌های پروژه وجود دارد. گزینه Mute برای بی‌صدا کردن ویدیو و گزینه Rotate برای چرخاندن تصویر از دیگر امکانات تب Clip Edit هستند.

آخرین تب با نام Effects امکانات مرتبط با انیمیشن، استیکر و افزودن متن را درون خود جای داده است. همچنین در صورت علاقه با انتخاب گزینه Multi Music می‌توان چندین قطعه صوتی برای ویدیو در نظر گرفت یا این که به شکل مستقیم صدای روی آن ضبط نمود. مجموعه‌ای از جلوه‌های صوتی در قسمت Sound Effects هم ارائه شده است که می‌تواند کاربردی واقع شود.

با انتخاب گزینه Text می‌توان متن دلخواه را تحت قالب‌های گوناگون روی ویدیو قرار داد. یکی از ویژگی‌های جالب این بخش، امکان متحرک‌سازی متن و تعریف الگوی حرکت برای آن است که تنها در برخی از عناوین رقیب به چشم می‌خورد. خوشبختانه فونت‌های عربی هم درون برنامه قرار گرفته است و امکان بارگذاری فونت‌های دلخواه از حافظه دستگاه هم وجود دارد.

برای تهیه فایل خروجی از پروژه تنها کافی است تا گزینه Save در گوشه بالایی سمت راست صفحه را لمس کنید. متاسفانه اپلیکیشن VivaVideo امکانات چندانی در زمینه ذخیره کردن ویدیو در اختیار کاربران خود نمی‌گذارد و خبری از امکان تنظیم بیت ریت یا موارد مشابه نیست. فقط سه گزینه نرمال (480p)، اچ‌دی (720p) و اولترا اچ‌دی (4K) هنگام تهیه فایل خروجی نمایش داده می‌شود.

ساخت اسلایدشو در VivaVideo

همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، در صفحه اصلی برنامه گزینه‌های دیگری هم قرار دارند که یکی از آن‌ها، اسلایدشو است. با انتخاب این گزینه باید چندین عکس یا ویدیو را جهت یک اسلایدشو انتخاب نمایید. در ادامه به محیطی مشابه با ویرایشگر ویدیو منتقل خواهید شد؛ اما برخی امکانات اضافی در آن قرار گرفته است.

برای مثال در ویرایشگر اسلایدشو به قالب‌های متفاوتی دسترسی خواهید داشت که به همین منظور بهینه‌سازی شده‌اند. همچنین امکان تعریف مدت زمان دلخواه برای هر اسلاید هم وجود دارد. موسیقی پس‌زمینه و افکت‌های بصری هم از دیگر امکانات این بخش به شمار می‌روند. پس از ساخت اسلایدشو می‌توانید آن را در گالری دستگاه ذخیره کنید یا به صورت مستقیم در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا فیسبوک و اپ‌های پیام‌رسان مانند واتساپ به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

برنامه VivaVideo یکی از محبوب‌ترین ویرایشگرهای ویدیو موبایل به شمار می‌رود که امکانات مناسبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ اما نبود برخی از قابلیت‌های مدرن مثل تایم لاین هم در آن به شدت حس می‌شود. از زمان انتشار این اپلیکیشن در ۲۰۱۳ حدود ۹ سال می‌گذرد و توسعه‌دهندگان آن باید به فکر بازطراحی اساسی محصول خود باشند؛ زیرا در طی این سال‌ها رقبای بسیار قدرتمندی پا به میدان گذاشته‌اند.

دانلود رایگان برنامه VivaVideo

VivaVideo - Video Editor & Maker

VivaVideo - Video Editor & Maker

سازنده: QuVideo Inc. Video Editor & Video Maker App قیمت: رایگان - با پرداخت و تبلیغات درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۱۵ و ۱۹۹ مگابایت زبان:

سوالات متداول درباره برنامه VivaVideo

برنامه VivaVideo چه کاربردی دارد؟

اپلیکیشن VivaVideo یک ویرایشگر ویدیو است که امکاناتی در زمینه ساخت اسلایدشو و دوربین داخلی سلفی هم ارائه می‌کند.

نسخه پولی برنامه VivaVideo چه امکاناتی دارد؟

کاربران نسخه پریمیوم برنامه VivaVideo  به قابلیت‌های بیشتری در زمینه ویرایش ویدیوها دسترسی دارند و می‌توانند از قالب‌ها یا قطعه موسیقی آنلاین بیشتری بهره‌مند شوند.

چگونه نسخه پرمیوم برنامه VivaVideo را رایگان دانلود کنیم؟

با جستجوی نام برنامه VivaVideo در اینترنت می‌توانید نسخه کرک شده و بدون محدودیت آن را از سایت‌های دانلود غیر رسمی اپلیکیشن دریافت نمایید.

بهترین جایگزین‌های حرفه‌ای برای برنامه VivaVideo در اندروید و آیفون کدام هستند؟

برنامه‌های FilmoraGo و InShot در اندروید و اپلیکیشن LumaFusion Pro در آیفون و آیپد از بهترین جایگزین‌ها برای برنامه VivaVideo به شمار می‌روند.

این مطلب توسط «امین بیگ‌زاده» نوشته شده و در تاریخ 1 تیر 1401 توسط «امیر امام جمعه» بروزرسانی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Sadeghpoor
    Sadeghpoor | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    سلام خسته نباشید
    اولا که ثبت نام تو سایت خیلی سخت واینکه من نمیتونم فیلمی ک میخوامو تو vivavideo باز کنم شناسایی نمیکنه چیکار کنم ؟

  • علی رضا
    علی رضا | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    سلام چطور میشه یک تصویر گذاشت و زمانش رو برد بالا مثلا یڪ دقیقه
    یه عکس انتخاب میکنم ولی مدت بخشش کمه

  • یاسین
    یاسین | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

    Viva video
    برنامه خوبیه واسه ساخت کلیپ.

    خیلی خوب میشه اگه برای هر عکس زمان مجزا داد...
    که تا الان از این امکان برخوردار نبوده...

  • betoche
    betoche | ۲۷ شهریور ۱۳۹۴

    من داشتم عالی بودش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی