ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جریمه نیم میلیارد دلاری سامسونگ به اپل احتمالا لغو خواهد شد

پتنت مرتبط با طراحی نسل سوم از آیفون ملقب به 3Gs، یکی از اصلی ترین منابع درگیری اپل و سامسونگ در سال های اخیر بوده است. در دادگاه، مشخص شد که سامسونگ به پتنت اپل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

پتنت مرتبط با طراحی نسل سوم از آیفون ملقب به 3Gs، یکی از اصلی ترین منابع درگیری اپل و سامسونگ در سال های اخیر بوده است. در دادگاه، مشخص شد که سامسونگ به پتنت اپل تجاوز نموده و برای جبران خسارت، باید مبلغی برابر با نیم میلیارد دلار را به این شرکت پرداخت کند.

سامسونگ هم در این میان مشخصا بدون مبارزه تسلیم نمی شد و در نتیجه ی همین امر، دعوی حقوقی این دو شرکت چند سالی به طول انجامید. شرکت کره ای بارها درخواست بازنگری در حکم صادره مربوط به پتنت شماره 618,677 (طراحی آیفون 3Gs - تصویر فوق) را مطرح کرده.

حال پس از بازنگری های چند باره، اداره ثبت پتنت و علائم تجاری ایالات متحده، پتنت طراحی شماره 618,677 را نامعتبر خوانده است. معنی چنین امری نیز این است که به احتمال بسیار زیاد، سامسونگ قرار نیست نیم میلیارد دلار به اپل پرداخت کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

علت رد شدن اعتبار پتنت یاد شده، این است که اپل در زمان مناسب آن را به ثبت نرسانده و همین موضوع به تازگی روشن گشته است. پتنت طراحی شماره 618,677 به شکل ذاتی دارای هیچ مشکلی نیست اما به دو پتنت پیشین دیگر متکی است که اولویت ثبت آنها تا پنجم ژانویه ۲۰۰۷ بوده. اپل دو پتنت را تا پیش از این تاریخ به ثبت می رساند اما پتنت شماره 618,677 (مورد اصلی دعوی حقوقی سامسونگ و اپل) در نوامبر ۲۰۰۸ در اداره ثبت پتنت و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسیده است.

اکنون شرکت ساکن کوپرتینو به علت شباهت بیش از اندازه پتنت هایی که در سال ۲۰۰۷ ثبت کرده با پتنت شماره 618,677، درخواست دارد تا از پتنت های قدیمی تر برای بازنگری استفاده شود. لازم به ذکر است که این پروسه قابل انجام بوده و در قوانین مربوط به اداره ثبت پتنت و علائم تجاری ایالات متحده نیز آمده و تا کنون چنین اتفاقاتی نیز سابقه داشته اند اما اداره مورد بحث هنوز رای خود در این خصوص را صادر ننموده.

اداره ثبت پتنت و علائم تجاری صرفا اعلام کرده که در حال حاضر پتنت طراحی شماره 618,677 به اندازه پتنت هایی که در سال ۲۰۰۷ الی ۲۰۰۸ به ثبت رسیده اند در این دعوی با ارزش نیست و صرفا بعد از نوامبر ۲۰۰۸ را پوشش می دهد. همین موضوع شانسی بسیار خوب را در اختیار سامسونگ قرار داده تا بتواند خود را از زیر بار جریمه نیم میلیارد دلاری خارج کند. در صورتی که دادخواست فعلی اپل مبنی بر استفاده دادگاه از پتنت های ثبت شده در سال ۲۰۰۷ رد شود، سامسونگ دیگر در این مورد، بدهی کلانی به اپل نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • چزابه
    چزابه | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

    همه اینها که به دعوای زرگری مشهوره به یک چیز برمیگرده تقسیم و افزایش سهم از سود بازار این حرکات دشمنانه تنها وقتی در شرکتهای تجاری درمیگیره که سود بالایی در اون بخش باشه و فرصتهای هنگفت بنابراین شرکتها بنوعی با هم درگیر میشوند طبیعی هست هر شرکتی از توانایی رقیبش برای تقویت خودش بهره میبره اشکار و پنهان و این حرکت در جهت کاهش حرکت حریف و بنوعی خدشه وارد کردن بر اعتبار یک نام یا برند هست البته سابق استیو خیلی روی مالکیت معنوی تاکید داشت و با مایکروسافت و شخص بیل گیتز مشاجراتی داشت ولی بعدها که فهمید دو بازار و دو حیطه متفاوت دارن و هر کسی مشتری خودش رو اروم گرفت کلا استیو جابز خیلی روی انحصاری کردن مالکیت معنوی تاکید داشت و معتقد بود تفاوتها تنها در افکار هست و اون هست که ارزشمنده والا الباقی شرکتها بندرت خودشون و درگیر میکنند در این وادی ها ولی چون اینجا سطح رقابت تنگاتنگه اینطور دامنه دار شده

  • ITMaster
    ITMaster | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    دوست عزيز با وجود اينكه ميدونم طرفدار اپلي ولى با نظرت اصلاً موافق نيستم. سامسونگ با چنگ و ددندون از اپل كپى كرده و كلى هم سود كرده و كلى هم ضرر به اپل زده. اين كاملاً مشهوده كما اينكه اوايل معرفى آيفون سامسونگ اصلاً در اين حد و اندازه ها نبوده كه اصلاً بشه حتى تصور چنين تبانى رو هم داشت. بعد هم شما نميدونم متن رو خوندى يا نه. اينجا صحبت از اشكال پتنتيه كه اتفاقى رخ داده و اصلاً ربطى به اپل و سامسونگ نداره و به احتمال زياد هم اپل مشكل پتنت پيش اومده رو هم حل ميكنه. اين بر هيچكس پوشيده نيست كه سامسونگ با كپى هاى متعدد خصوصاً تو طراحى از اپل براى خودش تو اين سالها يه شخصيت ساخت اما هنوز هم اصالتى تو طراحيش ديده نميشه و هنوزهم يك پيرو به تمام معناى تكنولوژيه! بنابراين مقايسه اپل و سامسونگ و در يكجايگاه قرار دادن اونها از اساس اشتباهه دوست من.

    • Mohammad Reza
      Mohammad Reza | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

      اینکه اپل رو جدا می دونین به نظر من اشتباهه.اپل هم به جاش زیاد کپی کرده. همون طور که سامسونگ هم زیاد از اپل کپی کرده.البته این دوتا کپی رو یکی نمی دونم خیلی فرق دارن galaxy S که کپی بود پله ای برای شروع موفقیت سامسونگ در حالی که اپل در موقعیت های مختلف برای کامل تر شدن کپی کرد.ولی اپل هم به جاش زیاد کپی کرده این جوری جدا نیستن.

      • Mohammad Reza
        Mohammad Reza | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

        هرچند من از اساس با این نظریه ی کپی که جابز شروعش کرد موافق نیستم.چیزی که جابز شروع کرد برای این بود که نمی خواست رقیباش رشد کنن و دوست داشت پیروز مطلق بمونه اما این چیزی که الان تو دهن ملت افتاده هی کپی کپی می کنن برای پیشرفت تکنولوژی لازمه.مثلا اپل نوار نوتیفیکیشن یا چند پنجره ای رو اضافه کرد برای تکاملش و کاربرد بهتر دستگاه هاش مفید بوده یا شیوه ی جدید مدیریت دسترسی برنامه ها در اندروید به نفع همه است نمیشه اسم این ها رو کپی گذاشت

    • مهمان ناخوانده
      مهمان ناخوانده | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

      نظرات شما منو به خنده واداشت...یکم واقع بین باشید موضوع این نیست که کی کپی کرده و کی نکرده...شما داری بحثو به این میکشی که چون محصولات اپل زود تر از سامسونگ کیفیت ساخت بهتری داشتن پس سامسونگ از اپل کپی کرده که به سمت محصولات با کیفیت رفته!!!!!اگه اینجوریه پارسال خود شما اپلی ها نبودین که میگفتین اپل با ساخت گوشی بزرگتر انقلاب کرده در حالی که سه سال قبل سامی این انقلابو بوجود اورده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی