ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با استفاده از پردازنده های جدید اینتل کامپیوتر خود را با دستور صوتی بیدار کنید

اگر از طرفداران استفاده از ابزارهای کامپیوتری با دستورات صوتی باشید می دانید که این قابلیت راحتی زیادی را برایبا استفاده از پردازنده های جدید اینتل کامپیوتر خود را با دستور صوتی بیدار کنید کاربر ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

اگر از طرفداران استفاده از ابزارهای کامپیوتری با دستورات صوتی باشید می دانید که این قابلیت راحتی زیادی را برایبا استفاده از پردازنده های جدید اینتل کامپیوتر خود را با دستور صوتی بیدار کنید کاربر به ارمغان می آورد.

اما در حال حاضر وسایل محدودی مثل تلفن های هوشمند و تلویزیون ها از این امکان بهره می برند، موردی که اینتل تلاش دارد آن را تغییر دهد.

این غول حوزه کامپیوترهای شخصی به تازگی عرضه نسل ششم از پردازنده های خود را با نام سری Skylake آغاز کرد، محصولاتی که در آنها سعی شده استفاده از دستورات صوتی برای کامپیوترها هم امکان پذیر شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اگر یک کامپیوتر مجهز به ویندوز ۱۰ و پردازنده سری Skylake دارید، جمله «hey Cortana» یا «Cortana, wake up» را امتحان کنید، احتمالا اولین بار که شاهد خارج شدن کامپیوتر از حالت Sleep با شنیدن این جمله باشید صحنه دلهره آوری باشد.

پس از بیدار شدن کامپیوتر بلافاصه کورتانا وارد عمل شده و استفاده از بقیه فرامین صوتی مثل دستورات مربوط به پخش موسیقی و ویدیو و کنترل دیگر بخش ها امکان پذیر می گردد.

شرکت اینتل امروز در کنفرانس توسعه دهندگانش در شهر سان فرانسیسکو این امکان جدید را معرفی کرد، قابلیتی که باعث می شود کامپیوترهای شخصی با آن ظاهر تاریخ گذشته و نتراشیده، عملکردی هرچه شبیه تر به ابزارهای پیشرفته ای مثل Xbox One و Moto X داشته باشند، البته به شرطی با از جر و بحث کردن با کامپیوتر در ملأ عام و محیط کار مشکلی نداشته باشید.

البته اینتل اعلام نکرده کامپیوتر برای گوش به زنگ بودن در حالت خواب چقدر انرژی مصرف می کند، ضمن اینکه هنوز مشخص نیست برای استفاده از این قابلیت لازم است دستگاه به میکروفون مجهز باشد یا خیر.

این شرکت همچنین در مراسم خود اعلام کرد که اضافه کردن فرامین صوتی از نظر فنی در پردازنده های Core M قبلی هم وجود داشته، اما حالا و با ورود دستیار صوتی ویندوز ۱۰ است که بکار گیری چنین قابلیتی برای کاربران در سری Skylake ممکن شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sina
    Sina | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

    چه خوب... یاد جارویس تو سری فیلم مرد آهنی افتادم!!!

  • Jack Toms
    Jack Toms | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

    امکان خوبه باید ببینم چگونه در عمل کارایی داره

مطالب پیشنهادی