ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی بر مهم ترین شخصیت های گوگل زیر چتر مدیریتی ساندار پیچای

از زمانی که گوگل ساختار شرکتی خود را به طور کامل تغییر داد و اعلام کرد که لری پیج سمت مدیر عاملی یک شرکت مادر به نام آلفابت را بر عهده می گیرد، بر اهمیت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

از زمانی که گوگل ساختار شرکتی خود را به طور کامل تغییر داد و اعلام کرد که لری پیج سمت مدیر عاملی یک شرکت مادر به نام آلفابت را بر عهده می گیرد، بر اهمیت نقش ساندار پیچای نیز افزوده شد.

وی به عنوان مدیر عامل گوگل جدید و البته کوچک شده بر فعالیت افراد مختلفی نظارت دارد و از آنها گزارش کاری دریافت می کند که احتمال می رود با آرام تر شدن اوضاع و تفویض مسئولیت ها به مدیران جدید، فعالیت های نظارتی وی نیز اندکی تغییر یابند.

فعلا بهتر است نگاهی بیاندازیم به افرادی که قرار است در ادامه زیر چتر مدیریتی پیچای به فعالیت بپردازند. ناگفته نماند که بخشی از این اطلاعات از طریق آفای امیر افراطی در اختیار نشریه The Information قرار گرفته است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کلی بیور، نایب رئیس Google Apps

clay-bavor-vp-for-google-apps

بیور در سال 2005 میلادی به واحد تبلیغات گوگل پیوست و در حال حاضر مدیریت محصولات و طراحی تجربه کاربری اپلیکیشن های سازمانی و غیرسازمانی این شرکت را بر عهده دارد که از آن جمله می توان به جیمیل، درایو، داکس و همچنین اپلیکیشن های آموزشی و حوزه کسب و کار گوگل اشاره نمود.

وی همچنین آنطور که در اکانت توئیترش آمده در طراحی دستگاه ساده واقعیت مجازی اهالی مانتین ویو به نام Google Cardboard نیز مشارکت داشته (در گزارش وال استریت ژورنال آمده که او در اصل مدیریت پروژه این دستگاه را بر عهده دارد).

بیور جدای از فعالیت هایش در گوگل یک عکاس خوش ذوق هم هست و زمانی با استفاده از تعداد زیادی سکه، پرتره زیبایی از آبراهام لینکولن را تهیه کرد.

هیروشی لاکهیمر، نایب رئیس مهندسی اندروید و سیستم عامل کروم

hiroshi-lockheimer-vp-of-engineering-for-android-and-chrome-os

لاکهیمر تا پیش از این سرپرستی واحد مدیریت و مهندسی اندروید را از سال 2006 میلادی یعنی دو سال قبل از معرفی رسمی اندروید 1.0 و عرضه نخستین دستگاه های مبتنی بر آن عهده دار بود. وی در سال 2014 میلادی، سیستم عامل کروم را به توانمندی های خود در حوزه مهندسی افزود و یکی از وظایف جدیدش کسب اطمینان از عملکرد مطلوب این دو در کنار یکدیگر است.

بردلی هوراویتز نایب رئیس Photos و Streams

bradley-horowitz-vp-of-photos-and-streams-at-google

هوراویتز به خاطر ناکامی های گوگل پلاس که چندی پیش به دو بخش فوتوز و استریمز تقسیم شد شدیدا تحت فشار قرار دارد و بنا شده که توسعه هر دوی این قسمت ها را بر عهده بگیرد.

گفتنی است که هوراویتز در سال 2008 میلادی به گوگل پیوست تا بخش مدیریت محصول اپلیکیشن هایی نظیر جیمیل، داکس و ریدر را بر عهده بگیرد.

دان هریسون، نایب رئیس توسعه سازمانی

don-harrison-vp-of-corporate-development

هریسون در سال 2013 میلادی مسئولیت استراتژی خریدهای گوگل را بر عهده گرفت و اوایل امسال اعلام نمود که این شرکت به شکلی گسترده، الحاق و خرید شرکت ها را در دستور کار خود دارد و مادامی که یک فناوری بتواند زندگی کاربران را بهبود ببخشد و به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرد، گوگل به خرید شرکت ارائه دهنده آن فکر می کند.

اما حالا ظاهرا این فلسفه تغییر یافته است چراکه ایده های جاه طلبانه آن قرار است که به صورت مستقل و زیر چتر حمایتی آلفابت به فعالیت بپردازند. خریدهایی که درآینده صورت می گیرند احتمالا صرفا در برگیرنده شرکت هایی هستند که به بهبود محصولات کلیدی گوگل از جمله نقشه ها، اندروید و یوتوب کمک می کنند یا اینکه در حوزه تبلیغات و تجارت برای آن فایده دارند.

جن فیتزپاتریک، نایب رئیس مهندسی و مدیریت محصول Geo و Local

jen-fitzpatrick-vp-of-engineering-and-product-management-for-geo-and-local

فیتزپاتریک یکی ازنخستین کارمندان گوگل بود: وی در سال 1999 میلادی و به عنوان کارآموز به این شرکت پیوست. در آن زمان تنها چهار کارآموز دیگر در این کمپانی فعالیت داشتند و کمتر کسی نام این استارتاپ [حالا] موفق را شنیده بود.

تقریبا 16 سال بعد، او سرپرستی بخش مدیریت محصول و مهندسی نقشه های گوگل و همچنین محصولات مربوط به سرچ لوکال این شرکت را بر عهده گرفت. این خانم اخیرا هم تمرکز خود را روی بخشی به نام Google My Business قرار داده که به شرکت ها کمک می کند حضور آنلاین خود را مدیریت نمایند.

فیتزپاتریک در عین حال هم بخش توسعه نرم افزار محصولاتی نظیر AdWords، گوگل نیوز، Product Search و Google Search Appliance را برعهده گرفته و تیم تجربه کاربری گوگل را تشکیل داده است.

نیک فاکس، نایب رئیس ارتباطات

nick-fox-vp-of-communications

فاکس در سال 2003 میلادی به گوگل ملحق شد و طبق گزارشات، سرویس اپراتور بیسیم این شرکت و همچنین دیگر محصولات پیام رسان موبایلی آن نظیر گوگل وویس و Hangout را تحت مدیریت خود دارد.

گوگل دوست دارد که این محصولات رقابت بهتری با نام داران این صنعت از جمله فیسبوک و اسنپ چت داشته باشند و حتی احتمال دارد که یک محصول پیام رسان جدید شبیه به واتس اپ را عرضه نماید.

فاکس تا پیش از منصوب شدن به این سمت، بخش توسعه محصول کسب و کار گوگل در حوزه تبلیغات مبتنی بر سرچ را عهده دار بود.

فیلیپ شیندلر، نایب رئیس فروش جهانی

phillipp-schindler-vp-of-global-sales

از زمانی که امید کردستانی، مدیر ارشد کسب و کارهای گوگل، پست خود را تحویل داد تا به عنوان مشاور با این شرکت همکاری داشته باشد، کمپانی مذکور تصمیم گرفت که سمت آقای کردستانی را به فرد دیگری تحویل ندهد.

با این همه، شیندلر قرار است که بسیاری از وظایف کردستانی را در دست بگیرد و بر فروش  های عظیم گوگل نظارت نماید. وی پیشتر مدیریت تیم های عملیاتی این شرکت در حوزه محصولات تبلیغی و سازمانی (Google for Work) را بر عهده داشت و پیش از پیوستنش به گوگل در سال 2005 میلادی، به عنوان نایب رئیس شرکت  AOL Germany فعالیت داشت و فروش ها و فعالیت های بازار یابی آن شرکت را عهده دار بود.

دنیل آلگر، نایب رئیس همکاری های جهانی

daniel-alegre-vp-of-global-partnerships

آلگر به عنوان نایب رئیس همکاری های جهانی گوگل به این شرکت کمک خواهد کرد تا روابط خود را با ناشران توسعه داده و فعالیت های تبلیغاتی آن را پیش ببرد.

وی در سال 2004 میلادی به گوگل ملحق گردید و فروش این شرکت را هم در آسیا و هم ناحیه اقیانوسیه و آمریکای لاتین بر عهده گرفت و علاوه بر این، تلاش های جهانی اش در حوزه موبایل را نیز پیش از دریافت سمت کنونی اش در سال 2012 سرپرستی کرد.

لورن توهیل، نایب رئیس بازاریابی

lorraine-twohill-vp-of-marketing

توهیل مدیریت بازاریابی گوگل در سطح جهانی را بر عهده می گیرد و آنطور که خود این شرکت اعلام کرده خانم توهیل قرار است که «داستان رشد گوگل را به جهانیان بگوید».

این داستان حالا که گوگل یک شرکت مستقل است و در قالب یک موجودیت بزرگ تر فعالیت می کند و از ایده های جالبی نظیر بالون های ارسال سیگنال اینترنت و ماشین های خودران راهش را جدا کرده، قطعا تغییر خواهد کرد.

سوزان Wojcicki، مدیر عامل یوتوب

susan-wojcicki-ceo-of-youtube

اینکه با تغییرات ساختاری ایجاد شده، یوتوب همچنان زیر چتر گوگل به فعالیت خود ادامه خواهد داد، مساله ایست که تاحدودی باعث شگفتی بسیاری شده اما منابع آگاه اعلام کرده اند که این موضوع احتمالا به این خاطر است که بودجه یوتوب در حد و اندازه ای نیست که بتواند به صورت مستقل فعالیت نماید و چون هم گوگل و هم یوتوب در زمینه جستجو و تبلیغات فعالیت می کنند، عملکردشان قطعا با هم تداخل هایی خواهد داشت.

علاوه بر این، همزمان با دست اندازی فیسبوک به حوزه فعالیت یوتوب (یعنی تبلیغات ویدئویی)، روشن است که Wojcicki چالش های بیشماری را پیش روی خود خواهد داشت.

اورز هولزل، نایب رئیس زیرساخت های تکنیکی

urs-hlzle-vp-of-technical-infrastructure

هولزل بر طراحی، نصب و عملکرد سرورها، شبکه ها و دیتا سنترهای گوگل نظارت خواهد کرد و از سال 1999 میلادی تاکنون کارهای زیادی را در این حوزه انجام داده.

وی همچنین مسئولیت پلتفرم کلاود گوگل را نیز بر عهده دارد و قرار است که به همراه تیم خود توانمندی های این شرکت در حوزه پردازش مبتنی بر ابر را به شرکت های دیگر بفروشد. درست است که گوگل کمی دیر به این عرصه ورود پیدا کرد اما به سرعت توانست خود را به رقبایش برساند و حالا از نام های مطرح این حوزه محسوب می شود.

آمیت سینگال، نایب رئیس سرچ

amit-singhal-vp-of-search

سینگال یکی دیگر از قدیمی های گوگل است. وی در سال 2000 میلادی به این شرکت ملحق شد و از آن زمان تا کنون به خاطر تلاش هایش در بهبود الگوریتم های سرچ گوگل سمتی تحت عنوان Google Fellow را در اختیار دارد (که به با استعدادترین مهندسان این شرکت داده می شود).

وی سرپرستی تیمی را بر عهده دارد که عملکرد سرچ گوگل را بهینه می کند و به همین خاطر برای وبسایت هایی که به یکباره با کاهش رنک خود روبرو می شوند فرد محبوبی محسوب نمی شود.

سریدهار راماسوامی، نایب رئیس تبلیغات و تجارت

sridhar-ramaswamy-vp-of-ads-and-commerce

وی به عنوان فردی که مدیریت کسب و کار عظیم گوگل در حوزه تبلیغات را بر عهده دارد، قدرت و مسئولیت های بزرگی را عهده دار شده است و هرچه بر تمرکز شرکت های تبلیغاتی روی حوزه موبایل افزوده می گردد گوگل هم باید برحجم تلاش هایش برای موفقیت در این حوزه بیافزاید و به همین دلیل فشار زیادی به وی وارد می شود.

نوآم باردین، Waze

noam-bardin-waze

آقای باردین مالک شرکتی به نام Waze بود که در زمینه نقشه نگاری آنی فعالیت می کرد و گوگل آن را در سال 2013 میلادی در ازای پرداخت یک میلیارد دلار خریداری نمود. وی هنوز هم مدیریت آن شرکت را در گوگل در اختیار دارد و سرویس نقشه هایآن نیز عاقبت برخی خصوصیات و امکانات اپلیکیشن Waze را اقتباس نمودند که از آن جمله می توان به آپدیت های ترافیکی اشاره نمود.

جان جیاناندری، مدیریت بخش تحقیقات و یادگیری ماشینی گوگل

john-giannandrea-google-research-and-machine-learning

جیاناندری 5 سال گذشته را در گوگل کار کرده است و مسئولیت بخشی به نام Knowledge Graph یا گراف دانش را بر  عهده دارد که در واقع نوعی نوار اطلاعاتی است و کاربران را برای به دست آوردن اطلاعات در مورد موضوعات مختلف از کلیک کردن روی لینک هایی که گهگاه در سمت راست نمایشگر می بینند بی نیاز می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • m
    m | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    اﻱ ﺑﺎﺑﺎ...! ﭼﻂﻮﺭﻱ اﻳﻨﻬﻤﻪ ﻣﺪﻳﺮﻭ اﺯ ﻫﻢ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﻣﻴﺪﻩ?!

  • m. masoud
    m. masoud | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    بهش نمیاد 43 سالش باشه

  • دادا
    دادا | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    هندی ها در زمینه آی تی خیلی موفق عمل کردن... خیلی از کار مندان ارشد کمپانی ها هندی هستن

  • jeo
    jeo | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    این فرد یه نخبه است

  • rozhan
    rozhan | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    ساندار پیچای .. شبیه برادان بسیج هست
    یجوریه

    • الکی مثلا منم عکس پروفایلم کشیده و دراز :)
      الکی مثلا منم عکس پروفایلم کشیده و دراز :) | ۱ شهریور ۱۳۹۴

      دقيقااااا...

مطالب پیشنهادی