ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرانجام تفاهم نامه ترابردپذیری به امضا رسید؛ امکان جابه جایی بین اپراتورها بدون تغییر شماره فراهم شد

انتقال شماره تلفن همراه که در اصطلاح به آن ترابردپذیری نیز گفته می شود، امکانی به حساب می آید که کاربر را قادر می سازد تا با شماره ای یکسان از خدماتی که به وسیله اپراتورهای گوناگون ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۱

انتقال شماره تلفن همراه که در اصطلاح به آن ترابردپذیری نیز گفته می شود، امکانی به حساب می آید که کاربر را قادر می سازد تا با شماره ای یکسان از خدماتی که به وسیله اپراتورهای گوناگون ارائه می گردد بهره بگیرد، یا به زبان ساده تر هنگامی که فردی مصمم می شود از یک اپراتور به اپراتوری دیگر مهاجرت کند، نیازی نخواهد بود که شماره اش را تغییر داده و در پی آن دردسرهای مربوطه را نیز متحمل گردد.

امروز و در همین راستا طی مراسمی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان و مدیران سازمان ها و شرکت های تابع وزارتخانه ی مربوطه برگزار شد تفاهم‌ نامه ترابردپذیری شماره تلفن همراه مورد انعقاد قرار گرفت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

علی اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات، در رابطه با مفاد تفاهم نامه یاد شده اظهار داشت که هم اکنون برای خدمات جابه جایی مابین اپراتورها بدون تغییر شماره، تعرفه و هزینه ای در نظر گرفته نشده. فاز اول این طرح به صورت رایگان اجرایی می شود ولی چنانچه در آینده اپراتورها به خاطر این موضوع متحمل هزینه گردند به تعیین تعرفه خواهیم پرداخت.

وی در ادامه افزود برای اجرای این طرح در کنار پیمانکار داخلی پروژه، یک شرکت خارجی که تجربه پیاده‌سازی نمونه هایی مشابه را در ۱۴ کشور دیگر دنیا داشته به عنوان همکار برگزیده شده.

عمیدیان یادآور گشت ترابردپذیری نیاز به ایجاد یک مرکز واسط و همچنین نصب تجهیزات سخت افزاری و ارتقا نرم افزاری در اپراتورها دارد، که برخی از این مسائل هزینه های سنگینی را در پی خواهند داشت. طرح مورد بحث در یک برنامه واحد و هماهنگ از ابتدای مرداد و طی ۱۰ ماه به بهره برداری می رسد و اپراتورها باید با نظارت مشاور و هماهنگی مجری کار را پیش ببرند تا در ۲۲ بهمن فاز اولیه اجرای آن شروع شود.

ضمناً معاون وزیر ارتباطات اظهار نمود مشترکان موبایل فعلا ۲ بار در سال امکان تغییر اپراتور تلفن همراه خود را بدون تغییر شماره خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • گیلاپس (Gilapps.ir)
    گیلاپس (Gilapps.ir) | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    اینطوری نیمیتونیم بفهمیم که شماره 0936... متعلق به ایرانسل هست اونوقت چطوری میشه قیمت هزینه مکالمه و پیامک و طرح های درون شبکه ای و... رو حساب کرد؟!

  • محمود
    محمود | ۲ شهریور ۱۳۹۴

    من از ایرانسل به افقانستان مهاجرت میکنم
    میگن پیشرفتش از ایران بهتره.☺

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی