ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا G Edge پاسخ ال جی به تلفن هوشمند گلکسی اس 6 اج سامسونگ خواهد بود؟

اوایل این هفته ال جی اسامی مختلفی را که در برگیرنده عبارت اج بودند به نام خود ثبت کرد و این شایعه را تقویت نمود که احتمالا در حال آماده شدن برای تولید یک تلفن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۰:۰۱

اوایل این هفته ال جی اسامی مختلفی را که در برگیرنده عبارت اج بودند به نام خود ثبت کرد و این شایعه را تقویت نمود که احتمالا در حال آماده شدن برای تولید یک تلفن هوشمند خمیده است تا به رقابت با پرچمداران جدید سامسونگ از جمله گلکسی اس 6 اج و اس 6 اچ پلاس بپردازد.

البته این را هم باید اضافه کنیم که هیچگونه اطلاعات رسمی در مورد ساخت چنین دستگاهی توسط ال جی در دسترس نیست اما با در نظر داشتن اینکه تا اواخر امسال یک تلفن هوشمند پیشرفته تر از سوی این شرکت کره ای معرفی می گردد، شانس آنکه این کمپانی چنین برنامه ای داشته باشد بسیار بالا خواهد بود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آنچه فعلا می دانیم این است که ال جی تکنولوژی مناسب برای تولید چنین دستگاهی را در اختیار دارد. این شرکت پیشتر تعدادی تلفن هوشمند را روانه بازار کرد که بر پایه فناوری نمایشگرهای خمیده ساخته شده بودند و در آنها هم از پنل های LCD و هم OLED بهره گرفته شده بود و البته ناگفته نماند که پایه نمایشگرهای خمیده AMOLED سری اج سامسونگ از OLED است.

LG-Chem-Plastic-Based-Truly-Flexible-OLED-Light-Panel-840x326
تکنولوژی OLED خمیده الجی یکی از بهترین ها در صنعت است اما تا کنون نتوانسته به تلفن های هوشمند زیادی راه پیدا کند.

با این همه، نمایشگر اندک خمیده G4 و دیگر محصولات میان رده ای که امسال از سوی این شرکت کره ای ارائه گردید بر پایه تکنولوژی LCD است که مشخصا قابل خم شدن نیست.

سری G Flex این شرکت نیز براساس تکنولوژی P-OLED آن ساخته شده اند که به مراتب بیشتر از انواع LCD قابلیت خم شدن دارد و این مساله را می توان از انعطاف پذیری اندک این موبایل ها دریافت.

با این همه، تلفن های هوشمند سری فلکس آنچنان که باید مورد استقبال کاربران قرار نگرفتند و بسیاری بی صبرانه منتظر ارائه محصولی فراگیرتر از سوی این شرکت هستند که بر پایه تکنولوژی منعطف OLED ساخته شده باشد.

نمایشگر عمده پرچمداران الجی همچنان بر پایه تکنولوژی LCD ساخته شده و این در حالی است که تکنولوژی OLED همچنان در سری جی فلکس آن در دست بررسی قرار دارد.
نمایشگر عمده پرچمداران الجی همچنان بر پایه تکنولوژی LCD ساخته شده و این در حالی است که تکنولوژی OLED همچنان در سری جی فلکس آن در دست بررسی قرار دارد.

بخشی از این امر به وضعیت تولید ال جی بستگی دارد. باید بگوییم که تکنولوژی LCD مدت هاست که پیکره اصلی محصولات موبایل LG Display را تشکیل می دهد، با این حال، این شرکت با اعمال تغییراتی در فرایند تولید خود تکنولوژی OLED را هم به محصولاتش افزوده.

این هفته، شرکت LG Display تایید کرد که در نظر دارد 8.5 میلیارد دلار دیگر را نیز در توسعه نسل جدید نمایشگرهای OLED خود که قرار است در محصولاتی از قبیل تلویزیون و دستگاه های الکترونیکی منعطف به کار گرفته شود، سرمایه گذاری نماید.

این شرکت همچنین با سرمایه گذاری 0.91 میلیارد دلاری اش در نسل ششم تکنولوژی تولید خود در حال تقویت و افزایش تولید نمایشگرهای منعطف OLED است اما این سرمایه گذاری ها برای رسیدن به نتیجه نیازمند گذر زمان هستند.

بخش دیگری از رقابت به کیفیت نمایشگرها، رزلوشن و هزینه تولید مربوط می گردد. سامسونگ مدت هاست که در بازی تکنولوژی AMOLED محصولات موبایل حضور دارد و همین مساله باعث شده که زمان کافی برای بهبود این فناوری را پیدا کند.

جدیدترین نمایشگر P-OLED ال جی اما که در موبایل جی فلکس 2 مورد استفاده قرار گرفت با رزلوشن 1080p، پایین تر از پنل QHD به کار رفته در جدیدترین تلفن های هوشمند سامسونگ قرار می گیرد.

با این همه احتمال می رود که ال جی به زودی یک پنل OLED با رزلوشن QHD را وارد بازار کند که البته هنوز هم خبری به صورت رسمی در این باره منتشر نشده است.

اما مهم ترین مزیت تکنولوژی OLED الجی آن است که ثابت کرده به میزان زیادی انعطاف پذیر و پرکاربرد است. اخیرا این شرکت مجموعه ای از تلویزیون های موسوم به «کاغذ دیواری» خود را معرفی کرد که همچون کارت های اعتباری باریک هستند و برای آنکه راحت تر روی پایه یا دیوار نصب شوند می توان به راحتی آنها را خم نمود. الجی همچنین مجموعه ای از طرح های مقعر و محدب را برای تلویزیون های خود ارائه نموده که در صورت نیاز میتواند از هرکدامشان روی دستگاه های موبایل تولیدی خود بهره بگیرد.

این شرکت پیشتر این پنل ها را در قالب ابعاد و اندازه های مختلف تولید کرده اما فعلا مورد مصرف روشنی برای کاربرد تکنولوژی یاد شده در صنعت موبایل پیدا نکرده است.

دیگر قطعات انعطاف پذیر از جمله مدارها و انواع باتری هم به اندازه کافی پیشرفته نیستند و فعلا هزینه تمام شده برای تولیدشان بالاست و به همین خاطر هنوز تا تولید یک کامپیوتر پرتابل حقیقتا خمیده سال ها زمان باقیست.

بی تردید محصولات موبایلی خمیده ال جی پیشرفته ترین چیزی هستند که این شرکت هم اکنون امکان تولیدشان را دارد هرچند که احتمال می رود به زودی شاهد ارائه دستگاهی با استایل و طراحی اج از سوی آن باشیم.

پنل های OLED پلاستیکی همچنین در مقایسه با انواع LCD که از نظر مداری و پیکسلی پیچیدگی بیشتری دارند به لحاظ قیمتی مقرون به صرفه تر هستند. استفاده از پلاستیک در ساخت این پنل ها سطح بالایی از انعطاف پذیری را برای آنها به ارمغان می آورد و علاوه بر این، ارزان تر از شیشه برای تولید نمایشگرهای OLED تمام می شود.

هرچند که ال جی نخستین شرکت ارائه دهنده این تکنولوژی نیست با این همه، این کمپانی ممکن است بتواند با ارائه یک طرح باریک تر با قیمت پایین تر با دیگر شرکت های این حوزه وارد رقابت شود.

نمونه اولیه از یک موبایل دولبه که در زیر هم عکس آن را مشاهده می کنید و هنوز هم نامش مشخص نگردیده شاید بهترین تصویر از تلفن هوشمند G Edge باشد که احتمالا قرار است در آینده نه چندان دور از سوی ال جی ارائه گردد.

اما این نمونه اولیه آنطور که از روی تصویر می توان حدس زد رزلوشنی برابر با 1280 در 720 پیکسل دارد و بیشینه روشنایی آن نیز صرفا 300 نیت است که چندین گام عقب تر از مدل ارائه شده توسط سامسونگ محسوب می شود که البته انتظار می رود از آن زمان تاکنون ال جی این تکنولوژی را به میزان قابل توجهی بهبود داده باشد.

موبایل بلک بری ونیز هم ظاهری شبیه به این تلفن هوشمند مرموز دارد و گفته شده که رزلوشنش QHD است اما نمی دانیم که چه شرکتی تولید این نمایشگر را بر عهده گرفته هرچند که احتمالا پای سامسونگ یا ال جی در میان است.

Curved-Displays-are-hot-840x403

شاید موبایل  G Edge (اگر بالاخره رخ بنماید) نخستین پرچمدار قابل توجه ال جی باشد که از پنل های پیشرفته OLED این شرکت بهره می گیرد اما کاملا روشن نیست که کمپانی یاد شده تا چه اندازه می تواند با ارائه نسل نخست سری محصولات اج خود، به طلایه دار تکنولوژی نمایشگر این صنعت یعنی سامسونگ نزدیک شود.

نکته دیگر اینکه معرفی جهانی چنین محصولی قطعا اندکی زمان می برد که این مساله نیز به نحوه اولویت بندی توانمندی های ال جی در تولید OLED بستگی دارد. با این همه این شرکت کره ای حساب زیادی روی آینده خود در صنعت نمایشگرهای OLED باز کرده و مطمئنا تلفن های هوشمند هیجان انگیزی را در آینده نه چندان دور معرفی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۳ شهریور ۱۳۹۴

    بازهم بحث بچگانه ی کپی شروع شد :|

  • حسام
    حسام | ۳ شهریور ۱۳۹۴

    حالا تا ال جی بخواد خودشو به شرکتای بزرگی مثل اپل و سامسونگ برسونه راه درازی در پیش داره که از طرفی فروش جی4 نسبت به رقبا آدم رو از این برند دل سرد میکنه ال جی هم به جای تولید گوشی های خاص مثل چرم و و کلفت و... بیشتر به فکر کاربردی کردن جنساش بپردازه موفق تر میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی