ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

الماس گمشده: داستان غم انگیز دو برادر؛ معرفی بازی Brothers: A Tale of Two Sons

داستان از جایی شروع شد که رالف بائر با ساخت Magnavox Odyssey، نخستین کنسول بازی، سرگرمی را به خانه ما هدیه داد. تنها کافی بود کارتریج را وارد دستگاه کنیم، رو به روی تلویزیون بنشینیم و ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

داستان از جایی شروع شد که رالف بائر با ساخت Magnavox Odyssey، نخستین کنسول بازی، سرگرمی را به خانه ما هدیه داد. تنها کافی بود کارتریج را وارد دستگاه کنیم، رو به روی تلویزیون بنشینیم و ساعاتی خوش را پشت سر بگذاریم.

این رویه از آن زمان تا کنون ادامه داشته و تقریبا در هر خانه ای، حداقل یک کنسول پیدا می شود. کنسول های بازی پیشرفت کرده اند؛ دیگر خبری از کارتریج نیست و دیسک های فشرده جایگزین آن ها شده اند.

اما آنچه که بازی های ویدیویی امروزی را نسبت به دوران پیکسلی متفاوت نشان می دهد، بعد هنری آن است و توسعه دهندگان سعی دارند روز به روز ذوق و قریحه ی بیشتری در این زمینه خرج کنند.

سازندگان بازی های ویدیویی مستقل جزو این دسته از توسعه دهندگان به حساب می آیند و همچنان در تلاش اند تا به خلق آثاری هنری برای مخاطبان خود بپردازند. برخی از این بازی های مستقل، الماس گمشده ای هستند که در میان امواج متلاطم دریای بازی های ویدیوی ناپدید شده اند.

در ادامه با دیجیاتو و الماس گمشده همراه باشید تا این هفته با Brothers: A Tale of Two Sons ساخته ی استودیوی Starbreeze Studios بیشتر آشنا شویم.

brothers-1120-01-1920x1200-893935420

همان طور که از نام این عنوان پیدا است، بازی داستان دو برادر را روایت می کند که جز یکدیگر و پدر بیمارشان، هیچکس دیگری ندارند. بیماری پدر باعث می شود تا این دو برادر، برای به دست آوردن داروی مورد نیاز پدرشان، پا به سفری طولانی و خطرناک بگذارند.

درست است که هدفی که برای بازی در نظر گرفته شده کمی کلیشه ای است. اما هر چه در بازی پیش می روید، با المان های تازه و جذابی در داستان مواجه می شوید که روایت آن را از حالتی تکراری و کلیشه ای، خارج می سازد.

از هر دو کاراکتری که در بازی می توانیم کنترل آن ها را به دست گیریم، هیچ اطلاعات دیگری جز نسبت آن ها با یکدیگر در دسترس نیست. چرا که این دو کاراکتر و هر شخصیت دیگری که در بازی وجود دارند، از آوا هایی ناشناخته برای ارتباط برقرار کردن استفاده می کنند و تقریبا هیچ دیالوگی میان کاراکترها رد و بدل نمی شود.

original

روند داستانی بازی بسیار جذاب و متنوع است و در هر لحظه از گیم پلی، در حال تجربه ی المان های جدیدی در این عنوان خوش ساخت هستید. طراحان گیم پلی بازی نیز از ساختار متفاوتی برای کنترل کاراکترها استفاده کرده اند که در نوع خود بسیار کم نظیر و متفاوت با بازی های دیگر است.

اگر با کنترلر به تجربه ی این عنوان بپردازید، می بایست برای کنترل برادر بزرگتر از قسمت سمت چپ کنترلر و برای برادر جوان تر، از سمت دیگر آن استفاده کنید. اما نکته ی جذاب گیم پلی نیز در همین قسمت گنجانده شده.

شما باید کنترل هر دو کاراکتر را به صورت هم زمان در اختیار داشته باشید و در اکثر اوقات، برای حل پازل ها و معما های مختلف، می بایست از همکاری دو برادر استفاده کنید و موانع را از پیش روی آن ها بردارید.

brothers-landscape

یکی از نکات قابل توجه دیگر گیم پلی، در تفاوت سنی میان دو برادر گنجانده شده. برادر بزرگتر از قدرت جسمانی بالاتری نسبت به برادرش، بر خوردار است. وی می تواند موانع سنگین را به حرکت در آورد یا گاهی اوقات به برادر کوچک تر برای بالا رفتن از سخره های مرتفع، یاری رساند.

اما برادر جوان تر، سبک تر و کوچکتر است. می تواند در داخل کوچکترین مکان ها، خود را جای دهد یا حتی اگر لازم باشد، پای خود را روی شانه های برادر بزرگتر گذاشته و به بالا ترین نقاط، دسترسی پیدا کند.

در بسیاری از پازل ها، می بایست از خصوصیت های فیزیکی منحصر به فرد این دو برادر، برای حل کردن مسائل استفاده کنید تا بتوانید یک قدم آن ها را به هدف شان نزدیک تر کنید.

maxresdefault

Brothers: A Tale of Two Sons، اثری هنری است و نباید بخش موسیقی و گرافیک آن را نیز دست کم گرفت. موسیقی های بازی تمی آرام و دل نشین دارند. آن قدر دل نشین که شاید شما را برای دانلود قطعات آن ترغیب کنند.

اما بخش گرافیک نیز بسیار عالی و پر جزئیات طراحی شده. چشم انداز های زیبا، محیط های سر سبز و شگفت انگیز، به خوبی توانسته اند محیطی که داستان در آن روایت می شود را به تصویر بکشند.

Brothers: A Tale of Two Sons از آن دسته از بازی هایی است که در مدت زمانی بسیار کوتاه می تواند شما را مسحور خود سازد و از نظر نگارنده، عنوانی است که هر گیمری، حداقل برای یک بار هم که شده، باید به تجربه ی آن بنشیند.

brothersbench

Brothers: A Tale of Two Sons عنوانی تحسین شده ای بود که در سال 2013 برای کنسول های نسل پیشین و پی سی عرضه شد. اما اگر تا کنون این عنوان بی نظیر را تجربه نکرده اید، می توانید با خرید آن روی کنسول های نسل فعلی، از تجربه ی فوق العاده ی آن لذت کافی را ببرید.

Brothers: A Tale of Two Sons

Brothers: A Tale of Two Sons

سازنده: Starbreeze Studios قیمت: 19.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوز ,Play Station 3, Play Station 4, Xbox 360, Xbox one حجم: 1418 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • babak.m
    babak.m | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    من این بازی رو پارسال تموم کردم واقعا یکی از بهترین بازی هایی بود که دیدم مرسی که این گیم رو برای دیگران معرفی کردین

  • google_user_107
    google_user_107 | ۴ شهریور ۱۳۹۴

    امشب دانلودش میکنم
    معلومه بازی محشربه و کاربر رو تحت تاثیر خودش قرار میده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی