ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه دهندگان می توانند از طریق ارسال پستی، اطلاعات خود را روی فضای ابری گوگل بارگذاری کنند

گوگل در سال ۲۰۱۳ سرویس آزمایشی جدیدی راه اندازی کرده بود که توسعه دهندگان با استفاده از آن می توانستند داده های خود را برای بارگذاری روی فضای ابری، به شکل آفلاین برای این شرکت ارسال نمایند. شرکت ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

گوگل در سال ۲۰۱۳ سرویس آزمایشی جدیدی راه اندازی کرده بود که توسعه دهندگان با استفاده از آن می توانستند داده های خود را برای بارگذاری روی فضای ابری، به شکل آفلاین برای این شرکت ارسال نمایند.

شرکت ساکن مانتین ویو از امروز ضمن اعلام گسترش فعالیت این سرویس، اعلام کرده نام Offline Media Import/Export را برای آن برگزیده است.

توسعه دهندگان در دوره آزمایشی این طرح می توانستند اطلاعات خود را روی هارد دیسک برای استفاده از این طرح ارسال کنند و حالا با گسترش دامنه فعالیت ها، امکان ارسال اطلاعات روی حافظه های فلش و حتی tape هم فراهم شده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما آیا واقعا کاربری وجود دارد که تمایل داشته باشد داده های شخصی خود را برای گوگل، آن هم نه خود گوگل بلکه شرکت های سوم شخص شریک در اجرای این طرح ارسال کند تا آنها نسبت به بارگذاری اطلاعات اقدام نمایند؟

گوگل در پاسخ این سوال می گوید آپلود کردن ۱ ترابایت داده با یک اتصال اینترنت مرسوم برای بیشتر کسب و کارها حدود ۱۰۰ روز زمان خواهد برد و حتی اگر سریع ترین خط اینترنت را هم تهیه کرده باشید باز هم آپلود داده های بسیار حجیم سریع تر از ارسال پستی آنها نخواهد بود.

شرکت ساکن مانتین ویو در دوره آزمایشی این طرح بابت آپلود کردن هر هارد دیسک بدون توجه به ظرفیت آن مبلغ ۸۰ دلار را دریافت می کرد، اما اضافه شدن گزینه هایی مثل حافظه فلش مشخص نیست که آیا در هزینه سرویس هم تغییری ایجاد خواهد شد یا خیر.

یک نکته مبهم دیگر طرح هم به وجود گزینه Export در نام سرویس باز می گردد که هنوز توضیحی در مورد نحوه انجام آن ارائه نشده است.

پیش از این هم شرکت هایی مثل آمازون و مایکروسافت خدمات مشابهی را با نام های Amazon Import/Export و Azure Import/Export ارائه می کردند و برای مثال آمازون هزینه ای برابر با ۸۰ دلار بابت بارگذاری هر دستگاه حافظه و ۲.۴۹ دلار را نیز بابت هر ساعت فرایند بارگذاری از کاربر دریافت می نماید.

در پایان گفتنیست شرکت Iron Mountain در حال حاضر به شکل پیمانکار اجرای این طرح در آمریکای شمالی را به عهده دارد، اما انتظار می رود به زودی شاهد گسترش دامنه های جغرافیایی اجرای این طرح در کشور های دیگر جهان نیز باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی