ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی و انتشار ویدئوهایی از نمونه های اولیه پهپادهایش [تماشا کنید]

سونی ماه گذشته اعلام نمود که قصد دارد با شرکتی ساکن در توکیو ژاپن، به نام ZMP Inc وارد همکاری شده و اقدام به تولید پهپادهایی مناسب مصارف تجاری نماید. بنا شد حاصل این همکاری ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۶

سونی ماه گذشته اعلام نمود که قصد دارد با شرکتی ساکن در توکیو ژاپن، به نام ZMP Inc وارد همکاری شده و اقدام به تولید پهپادهایی مناسب مصارف تجاری نماید. بنا شد حاصل این همکاری تاسیس کمپانی تازه ای موسوم به Aerosense باشد و درونهایی (drone) برای تحقیق و بررسی در مناطقی که حضور انسان در آنها سخت محسوب می شود ابداع گردند.

در همین راستا روز گذشته شرکت مورد اشاره (Aerosense) دو ویدئو از نمونه های اولیه دستاوردهایش را که مربوط می شوند به مدل های AS-DTO1-E و AS-MCO1-P روی اینترنت منتشر نموده تا مشتاقان گجت های مذکور بیشتر در جریان چند و چون پیشرفت های حاصله قرار گیرند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گفتنی است مدلی که پسوند DTO1-E را یدک می کشد ظاهری مشابه یک هواپیمای کوچک و مینیاتوری دارد، قادر به اوج گیری و فرود عمودی بوده، می تواند اشیایی تا وزن ۹.۹۷ کیلوگرم را حمل نماید و به مدت دو ساعت با حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت نیز پرواز کند.

AS-MCO1-P هم کوادکوپتری (پهپادی دارای چهار ملخ) است که بسیار سبک تر و کوچک تر از دیگر مدل در دست توسعه بوده و به صورت پیش فرض به دوربین، GPS و سیستم راهبری مجهز شده؛ البته Aerosense به شکل دقیق مشخص نکرده DTO1-E نیز قابلیت هایی مشابه خواهد داشت یا خیر و هنوز برای روشن شدن این موضوع باید منتظر بمانیم.

به نظر می رسد بازار و کسب و کار پهپادها این روزها به شدت داغ شده و همه ی شرکت های بزرگ تکنولوژیک تمایل دارند در این بازار حضوری پر رنگ داشت و از چنین ابزارهایی برای مقاصد مختلف بهره بگیرند.

آمازون، فیس بوک و گوگل از جمله نام های شناخته شده ای محسوب می شوند که تا به حال از برنامه هایی ویژه که در آنها پهپاد ها نقش پر رنگی دارند پرده برداشته اند و همین چند روز پیش نیز شرکتی با نام Virginia Tech موفق گشت از سازمان FAA در ایالات متحده مجوزهای لازم برای تحویل مرسوله های دارویی از طریق پهپاد را دریافت نماید.

در این بین سونی نیز تلاش دارد صاحبان کسب و کارهای بزرگ را هدف قرار داده و محصولاتش را به نهاد و شرکت های مهم عرضه نماید، یا حداقل قرار دادن فناوری های به روز رباتیک، دوربین و امکانات ارتباطی پیشرفته در نمونه های اولیه تولیدات حکایت از چنین موضوعی دارند.

Aerosense در توکیو واقع شده و قصد دارد تا ارائه رسمی خدماتش را از سال آینده میلادی آغاز نماید.

WSJ
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • الأحـــــوازي
    الأحـــــوازي | ۳ شهریور ۱۳۹۴

    متفاوت ترین پهبادی بود ک دیده بودم دمت گرم سونی گل کاشتی ب امید برگشتن سونی ب اوج

  • BOZORG# حالم از خودم بهم میخوره دارم بهش دروغ میگم
    BOZORG# حالم از خودم بهم میخوره دارم بهش دروغ میگم | ۳ شهریور ۱۳۹۴

    ظاهرش تکراریه :D

مطالب پیشنهادی