ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت اولین بتای رسمی کورتانا برای اندروید را روی فروشگاه گوگل پلی قرار داد

پیشتر از فاش شدن پیش از موعد نسخه بتای اپلیکیشن کورتانا برای اندروید خبر داده بودیم و حالا مایکروسافت سرانجام این نسخه بتای رسمی این نرم افزار را برای علاقه مندان روی فروشگاه نرم افزاری گوگل قرار ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

پیشتر از فاش شدن پیش از موعد نسخه بتای اپلیکیشن کورتانا برای اندروید خبر داده بودیم و حالا مایکروسافت سرانجام این نسخه بتای رسمی این نرم افزار را برای علاقه مندان روی فروشگاه نرم افزاری گوگل قرار داده است.

نسخه ای که ماه گذشته فاش شد توسط مایکروسافت برای تست به تعداد معدودی از افراد ارائه شده بود و سازنده از آن زمان تا کنون در حال ایجاد بهبود و افزایش قابلیت های اپلیکیشن دستیار صوتی خود است.

برخلاف نسخه های ویندوزی، در این پلتفرم امکان فعال کردن کورتانا با دستور صوتی «Hey Cortana» وجود ندارد و دلیل آن نیز تنوع بی شمار در ابزارهای اندرویدی و تنظیمات گوناگون هرکدام است که امکان همیشه گوش به زنگ بودن برای دریافت فرامین صوتی برای دستیار صوتی مایکروسافت وجود ندارد.

از همین رو یکی از مهمترین قابلیت های تازه امکان جایگزین کردن سرویس Google Now با کورتانا به شمار می رود که کاربران می توانند با نگه داشتن دکمه Home آن را انجام دهند و مشکل عدم امکان استفاده از دستور «هی کورتانا» را تا حد زیادی با کمک آن حل نمایند.

دفترچه یادداشت یا notebook هم بخش مهم دیگری است که همانند پلتفرم ویندوز در نسخه اندرویدی وجود دارد و کاربر با استفاده از آن می تواند بر اطلاعات شخصی خود که توسط این دستیار صوتی ذخیره شده نظارت داشته باشد.

از دیگر قابلیت های این نسخه نیز می توان به موارد معمول از جمله مدیریت قرارملاقات ها و رویداد ها، یافتن رستوران و کافه های نزدیک، مطالعه اخبار، نتیجه مسابقات ورزشی، پیشبینی آب و هوا و غیره اشاره کرد.

در صورت تمایل به امتحان کورتانا در پلتفرم اندروید، می توانید بتای رسمی آن را با استفاده از این لینک (البته پس از گذر از تحریم ها) از فروشگاه نرم افزاری گوگل دریافت نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Parsa137813
    Parsa137813 | ۳ شهریور ۱۳۹۴

    استفاده کردم خیلی باحاله
    ولی جای پيشرفت زیاد داره
    درکل برای نسخه بتا خوبه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی