ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند Z5 Prime از سونی با نمایشگر 4K در راه است [شایعه]

در حالیکه سونی قصد دارد کنفرانس خبری ویژه ای را طی هفته آتی در نمایشگاه IFA 2015 شهر برلین برگزار کند هیچکس نمی تواند با اطمینان از احتمال معرفی اکسپریا Z5 در این کنفرانس سخن ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۳

در حالیکه سونی قصد دارد کنفرانس خبری ویژه ای را طی هفته آتی در نمایشگاه IFA 2015 شهر برلین برگزار کند هیچکس نمی تواند با اطمینان از احتمال معرفی اکسپریا Z5 در این کنفرانس سخن بگوید، زیرا زمان چندانی از رونمایی اکسپریا Z4 یا همان Z3+ (بررسی دیجیاتو) نگذشته است.

اما در این بین صفحه فیس بوک گرجستانی سونی تصاویری از کیس هایی رنگی منتشر کرده و این کیس ها را منتسب به پرچمدار بعدی کمپانی ژاپنی خوانده. بر طبق آنچه در عکس های یاد شده مشهود است به نظر می آید شکل ظاهری مهم ترین موبایل آتی شرکت مورد بحث فرق چندانی نسبت به نمونه های پیشین خود نکرده و کماکان از زبان طراحی مشابهی پیروی می نماید.

ضمناً در کنار تصاویر مذکور جزئیاتی نیز از مشخصه های فنی مطرح شده اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

صفحه فیس بوک گرجستانی سونی باور دارد که در IFA 2015 شاهد معرفی سه موبایل جدید خواهیم بود که عبارتند از Z5 با نمایشگری دارای رزولوشن ۱۰۸۰P، زد ۵ کامپکت با صفحه نمایشی ۴.۶ اینچی و وضوح ۷۲۰p و در نهایت Z5 Prime که پنلی UHD خواهد داشت.

ضمناً صفحه ی مورد اشاره می افزاید هر سه اسمارت فون دوربینی ۲۰ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار زیر ۰.۱ ثانیه و گشودگی دهانه لنز f/1.8 را در خود جای داده اند که البته این مشخصات به نوعی یادآور سنسور جدید IMX230 نیز هستند.

گفتنی است در حالیکه بهره گرفتن از سنسور IMX230، در نسل بعدی محصولات ژاپنی ها چندان بعید نخواهد بود اما حضور نمایشگری با رزولوشن 4K در تلفن هوشمندی با نام Z5 Prime قدری غیر قابل باور محسوب می شود.

تا به حال تنها صفحه نمایش ۵.۵ اینچی 4K معرفی شده مربوط می گردد به شارپ که در ماه فوریه رونمایی گشت. سونی جز اتحادیه ژاپنی سرمایه گذاری مشترک برای توسعه فناوری صفحه نمایش ها است، ولی این اتحادیه هنوز دستاوردی با تراکم پیکسلی ۸۰۰ppi نداشته و مشخص نیست در صورت صحت داشتن شایعه Z5 Prime پنل  آن به چه صورت تامین خواهد شد.

به هر حال تا دوم سپتامبر یا همان ۱۱ شهریور زمان زیادی باقی نمانده و لذا به زودی درستی یا عدم درستی این خبر مشخص خواهد شد.

Sony-Xperia-Z5-Z5-Compact-and-Z5-Prime-leak (1)

Sony-Xperia-Z5-Z5-Compact-and-Z5-Prime-leak (2)

Sony-Xperia-Z5-Z5-Compact-and-Z5-Prime-leak

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • علی
    علی | ۶ شهریور ۱۳۹۴

    نمایگر 4k خیلی باتری مصرف میکنه احتمالا باتری خوبی نخواهد داشت

  • poker face
    poker face | ۵ شهریور ۱۳۹۴

    شت با زد 3 پلاس که بخاری بود فنای سونی به فنامون دادن وای به حال اینکه اولین گوشی 4 کی رو سونی بزنه دیه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی