ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییرات بسیار گسترده ای برای یوتوب در راه هستند

یوتوب تا پیش از پایان سال جاری دست خوش تغییرات بسیار بزرگی خواهد شد. بر اساس گفته منابع مختلف، این سرویس به اشترک گذاری ویدیو، در حال آماده شدن برای راه اندازی دو سرویس اشتراکی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

یوتوب تا پیش از پایان سال جاری دست خوش تغییرات بسیار بزرگی خواهد شد. بر اساس گفته منابع مختلف، این سرویس به اشترک گذاری ویدیو، در حال آماده شدن برای راه اندازی دو سرویس اشتراکی است که یکی از آنها Music Key نام داشته و نسخه بتای آن نیز از نوامبر سال میلادی گذشته در دسترس بوده اما نام سرویس دیگر هنوز فاش نگشته.

در سرویس دوم که با پرداخت هزینه اشتراک در دسترس خواهد بود، کاربران می توانند به محتوایی اختصاصی و سطح بالا دست پیدا کنند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یوتوب تا کنون ویدیوهای خود را به شکل رایگان اما همراه با برخی تبلیغات برای کاربران به نمایش گذاشته است اما اکنون به نظر می رسد که بیش از هر زمان دیگری به استفاده از سرویس های اشتراکی و کسب درآمد از این راه و اندکی هم کنار گذاشتن تبلیغات علاقه مند شده.

یوتوب با بیش از ۱ میلیارد کاربر، به اندازه کافی بزرگ است و می تواند از راه های مختلف درآمد ایجاد کند و اکنون نیز گوگل تصمیم گرفته تا به سراغ پلتفرم های اشتراکی برود، اما باید دید که نظر فعالان دنیای موسیقی نسبت به این موضوع چیست.

در زمان فعلی این نگرانی برای کمپانی های فعال در زمینه تولید موسیقی وجود دارد که یوتوب نمی تواند درآمد بالایی از این بخش داشته باشد و در نتیجه، درآمد مناسبی هم به این شرکت ها تعلق نخواهد گرفت. این در حالیست که مدیران یوتوب نیز ادعا می کنند که در سال های اخیر میلیاردها دلار به کمپانی های منتشر کننده موسیقی پرداخت کرده اند.

در این میان نباید رشد بسیار بالای اسپاتیفای را فراموش کرد اما یوتوب هنوز هم در زمینه موسیقی یکی از سرویس های برتر به شمار می آید. صرفا کافیست تا به سراغ پر بازدیدترین های این سایت بروید تا ببینید که بخش زیادی از آنها، موزیک ویدیو بوده اند.

در مورد سرویس دوم اما هنوز اطلاعات چندانی در دست نیست. صرفا به برخی بدیهیات می توان اشاره داشت؛ اینکه کاربر در ازای پرداخت حق اشتراک ماهانه می تواند به برخی از محتواهای سطح بالاتر دسترسی پیدا کند. چنین سرویسی می تواند برای یوتوبرهای پر طرفدار نیز عالی باشد چرا که با این روش می توانند به شکل مستقیم از سرویس مورد بحث کسب درآمد نمایند. این سرویس به احتمال بسیار زیاد ویژگی دانلود ویدیوها برای استفاده آفلاین را نیز در اختیار مشترکان قرار خواهد داد.

یوتوب در سال ۲۰۱۴ موفق شد تا به درآمد ۴ میلیارد دلار دست پیدا کند. حال باید دید که در سال جاری و پس از آن، بازخورد کاربران نسبت به سرویس های جدید یوتوب چه خواهد بود و گوگل تا چه حد خواهد توانست از این سرویس کسب درآمد و البته سود کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • احسان
    احسان | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    دم اج گرم با https مثل آب خوردن بازش میکنه . سرعت لود ویدئوها هم واقعا عالیه (البته کیفیت 144p) :D

  • MKGH
    MKGH | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    دیجی یه خبر بزن ببینیم این قضیه شرکت نامداران ائل رایانه چیه

مطالب پیشنهادی