ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپادها در آینده نقش مهندس ناظر پروژه های ساختمانی را بر عهده خواهند گرفت

استفاده از دوربین در کارگاه های ساختمان سازی امر جدیدی نیست، اما دوربین های مورد استفاده توسط سازندگان یک استادیوم ورزشی در شهر کالیفرنیا اندکی پیشرفته تر از آن چیزی هستند که به دیدنشان در ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

استفاده از دوربین در کارگاه های ساختمان سازی امر جدیدی نیست، اما دوربین های مورد استفاده توسط سازندگان یک استادیوم ورزشی در شهر کالیفرنیا اندکی پیشرفته تر از آن چیزی هستند که به دیدنشان در چنین محیطی عادت دارید.

دوربین های هایی که در ساخت این استادیوم به کار گرفته شده اند در حقیقت پهپادهای شرکت ImageInFlight هستند که با چرخ زدن در محوطه ساختمان سازی به تصویربرداری پرداخته و این تصاویر را در نهایت برای تهیه عکس های ۳ بعدی در اختیار سازندگان پروژه قرار می دهند. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در ادامه تصاویر ۳ بعدی به نرم افزاری داده می شود که توسط دانشگاه ایلینویز توسعه یافته تا پس از مقایسه آنها با نقشه های ساختمان و تصاویر پیشین، میزان پیشرفت پروژه مشخص گردد.

Construction_drone_1x519

با وجود چنین ابزاری سازندگان می توانند پیشرفت پروژه را از تمام زوایا به دقت تحت نظر گرفته و در صورت عقب افتادن یک قسمت از پروژه یا کم بودن سرعت کارگران، اقدامات جبرانی لازم را به عمل آورند.

مانی گلپرور فرد

مانی گلپرور فرد

نظارت بر روند پیشرفت پروژه های ساختمانی به هیچ وجه موضوع تازه ای نیست و هرچند ممکن است روش خودکار انجام این کار در ابتدا برای کارگران نامأنوس به نظر برسد، اما باید در نظر داشت نظارت برای این انجام می شود که بفهمیم این افراد به چه چیزهایی برای افزایش بهره وری خود نیاز دارند، نه اینکه مجبورشان کنیم با سرعت بیشتری کار کنند.

تیم دانشگاه ایلینویز همچنین در تلاش است این امکان را فراهم کند که کار نصب دوربین های مداربسته کارگاه های ساختمانی نیز توسط پهپاد ها انجام شود و علاوه بر آن، این قابلیت هم وجود داشته باشد که عملکرد هر کارگر در طی زمان فعالیت وی ثبت شده و امکان دسته بندی و مدیریت آنها با استفاده از این اطلاعات وجود داشته باشد.

Construction_drone_2x519

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohaMMad
    mohaMMad | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    قیمت این پهباد ها چقدره؟ توی ایران راحت میشه خرید؟

  • Sav
    Sav | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    واقعا فوق‌العادست. به درد مدیریت پروژه می‌خوره!
    امیدوارم تکنولوژیش هر چه زودتر ارزون‌ و همه‌گیر بشه.

مطالب پیشنهادی