ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گوش دادن چه تاثیری بر رشد کسب و کارمان خواهد گذاشت؟

زمانی که کسب و کاری را آغاز می کنید باید دیدگاهی روشن و دقیق نسبت به چیستی آن کار و آنچه قرار است در آینده انجام دهید، داشته باشید. اما یکی از نکته های مهم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

زمانی که کسب و کاری را آغاز می کنید باید دیدگاهی روشن و دقیق نسبت به چیستی آن کار و آنچه قرار است در آینده انجام دهید، داشته باشید. اما یکی از نکته های مهم برای موفقیت آن کسب و کار جدید، گوش دادن است.

اگر کارفرمایان گوش شنوایی در مورد فعالیت های شرکت و نحوه انجام دادن امور نداشته باشند آنگاه این مساله می تواند به قیمت از دست رفتن کل کسب و کارشان تمام شود و در عوض عکس این موضوع می تواند درهای موفقیت را به روی آنها بگشاید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

1- به کارمندان خود گوش دهید

یکی از بزرگ ترین مسائلی که مالکان شرکت های کوچک با آن روبرو هستند این است که به کارکنان خود گوش نمی دهند. شاید ایده اصلی کسب و کار از آن شما باشد اما به یاد داشته باشید که کارکنان تان در خطوط مقدم شرکت در حال جنگیدن هستند و برای موفقیت آن تلاش می کنند.

اینکه همواره به آنها بگویید همه چیز باید چگونه باشد و هیچگاه به گلایه ها یا اظهار نظرهایشان گوش ندهید باعث خواهد شد منبعی ارزشمند را که می تواند به رشد شرکت و کسب و کارتان بیانجامد از دست بدهید.

2- به مشتریان خود گوش دهید

مشتریان شما همان افرادی هستند که نهایتا چک هایتان را امضا کرده و به پول تبدیل می کنند و به همین دلیل شاید بهتر باشد که به خواسته هایشان گوش فرا دهید. بهتر است به جای نشست های سالانه ای که برای ارائه آمار و ارقام برگزار می کنید در بازه های زمانی کوتاه تری با آنها ملاقات کنید. مطمئن باشید که با این کار در دراز مدت به موفقیت های بیشتری دست خواهید یافت.

3- به مشاوران خود گوش دهید

اگر کسب و کار خود را راه انداخته اید بهتر آن است که دست کم یک مشاور برای خود داشته باشید، حال این فرد می تواند پدر شما باشد یا مالک یک شرکت دیگر یا کلا یک فرد دیگر. گاهی اوقات افراد از کوچک ترین موفقیت ها خشنود می شوند و این تصور در ذهنشان پیش می آید که همه چیز را می دانند.

بهتر است تواضع خود را حفظ نموده و به یاد داشته باشید که مشاوران می توانند پاسخ مناسبی برای پرسش هایی داشته باشند که ممکن است 5 سال آینده برایتان پیش بیاید.

4- به خانواده خود گوش دهید

خانواده شما چیزهایی را می بینند که خودتان از دیدنشان عاجزید. اگر به شما می گویند که بیش از اندازه کار می کنید بهتر است به آنها گوش دهید چراکه اگر بیش از حد نیاز سخت کار کنید آنگاه کسب و کار شما نیز این مساله را احساس خواهد کرد.

5- به خودتان گوش دهید

در پایان یک روز کاری، شما می مانید و کسب و کاری که ایده ذهن خودتان است. در ابتدا به دیدگاه ها و نظرات دیگران گوش دهید و سپس به ندای درونتان و مطمئن شوید هر تصمیمی که می گیرید پس از فکر کافی و دقیق اتخاذ شده است.

به یاد داشته باشید که کل دنیا مکان بهتری بود اگر همه ما کمتر حرف می زدیم و بیشتر گوش می دادیم. اما یک نکته حتمی است و قطعیت دارد: اینکه کسب و کار شما به تدریج شروع به بهتر شدن خواهد کرد اگر گوش دادن را از همین امروز آغاز نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی