ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند Xperia C5 Ultra Dual سونی با پنل های نمایشگر متفاوت به بازار چین عرضه شده است

اکسپریا سی فایو الترا یک فبلت میان رده با نمایشگری بزرگ است که چندی پیش توسط سونی در بازارهای مختلف معرفی گردید. این تلفن هوشمند دارای یک نمایشگر 6 اینچی فول اچ دی با رزلوشن 1080p ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

اکسپریا سی فایو الترا یک فبلت میان رده با نمایشگری بزرگ است که چندی پیش توسط سونی در بازارهای مختلف معرفی گردید. این تلفن هوشمند دارای یک نمایشگر 6 اینچی فول اچ دی با رزلوشن 1080p است که به خاطر ادعای یکی از کاربران انجمن چینی beenoliu به شدت زیر ذره بین قرار گرفته.

این کاربر کمپانی ژاپنی مورد بحث را متهم نموده که بدون اطلاع رسانی عمومی، از پنل های مختلفی برای ساخت این موبایل بهره گرفته است و آنطور که برخی از تصاویر منتشر شده در این فوروم نشان می دهند تفاوت فاحشی میان دو تلفن هوشمند سی فایو الترا به خاطر وجود پنل های غیرهمسان در آنها مشاهده می شود و کیفیت رنگ، روشنایی و کنتراست آنها (علیرغم آنکه تنظیمات مشابه ای دارند) به هیچ وجه با یکدیگر قابل مقایسه نیست.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید LCM یا ماژول کریستال مایع به کار رفته در این دو دستگاهِ هم نام، یکی نیست و در نتیجه firmware تاچ پنل آنها نیز با هم فرق دارد که همه اینها در نهایت به ایجاد تجربیات کاربری متفاوتی می انجامند.

تولید کنندگان معمولا برای آنکه زنجیر عرضه کالاهایشان را در جریان نگه دارند، یک سخت افزار را در اختیار فروشندگان مختلف می گذارند با این همه، کمترین انتظاری که از برندی مانند سونی می رود این است که نوعی متمایزکننده را در شماره مدل این دستگاه ها بگنجاند و از این طریق به کاربرانش کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشند.

اوایل امسال شرکت تایوانی اچ تی سی متهم گردید که به جای گوریلا گلس 4 از گوریلا گلس 3 در برخی از مدل های تلفن هوشنمد وان ام 9 بهره گرفته است و این درحالی بود که پنل به کار رفته در تلفن هوشمند Mi 4 شیائومی از شرکت های دی جی آی یا شارپ تامین گردیده بود.

اما نکته اینجاست که این اطلاعات مستقیما از سوی خود شیائومی دریافت شده اند و این کمپانی اعتراف نموده که در بازارهای مختلف از پنل های گوناگون برای پرچمداران خود بهره می گیرد.

تلفن هوشمند اکسپریا C5 Ultra Dual سونی همانطور که پیشتر گفته شد یک فبلت میان رده با محوریت سلفی است که اوایل همین ماه با قیمت 450 دلا در هند عرضه شد.

امکانات سخت افزاری این محصول عبارتند از چیپست مدیاتک MT6752، دو گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی و یک باتری 2930 میلی آمپر ساعتی. نسخه 5.0 اندروید نیز از قبل روی این موبایل بارگذاری شده و پشتیبانی از استانداردهای 4G LTE و 3G HSPA+ نیز از دیگر امکانات آن محسوب می گردد.

همانطور که گفته شد این موبایل به خاطر بهره مندی از دوربین جلویی (و اصلی) 13 مگاپیکسلی با محوریت عکس های سلفی ساخته شده و به همین خاطر گروه اصلی مشتریان هدف آن را نوجوانان و بالاخص کاربران شبکه های اجتماعی تشکیل می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • رضاز
    رضاز | ۲ بهمن ۱۳۹۴

    این خبر کذب هست.من سفیدشو دارم با مشکیشم کار کردم هیچ فرقی نداشت.تو تصویر نگاه کنن متوجه تفاوت فاحش حاشیه های این دو گوشی باهم میشید.البته سایت دیجیاتو فقط اخبار و هواشی اطراف دنیای دیجیتالو میگه و بر صحت یا کذب اون ها اشاره نکرده.ولی با اندکی تامل متوجه تفاوت این دو گوشی که در تصویر هست میشید.از گوشی سونی c5 به عنوان تنها گوشی تقریبا بدون حاشیه رونمایی شد.بعد چه طور ممکنه دو رنگ از یک گوشی اینقدر در حاشیه با هم متفاوت باشند؟کار عده ایست که میخوان برند سونی رو زیر سوال ببرن

  • authority
    authority | ۹ شهریور ۱۳۹۴

    این موضوع رو به چشم دیدم گوشی بابام و عموم هر دو z2 بود نمایشکر یکیشون مات بود اون یکی براق!

  • مرتضی
    مرتضی | ۸ شهریور ۱۳۹۴

    سمت راستی یه گوشیه دیگه است عزیزان،حاشیه دوره نمایشگر خیلی بیشتره نسبت به سمت چپی.دیروز خوده سونی تو صفحه گوگل پلاس این خبر رو گزاشته بود.

  • m. masoud
    m. masoud | ۸ شهریور ۱۳۹۴

    این دو تا گوشی هم احتمالا شمارشون با هم متفاوته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی