ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا قصد دارد با محصور نمودن گروهی از داوطلبان در یک فضای کروی، زندگی روی مریخ را شبیه سازی کند

یک گروه شش نفره قرار است که از جمعه همین هفته ترک همه خوشی های زندگی دنیا را بگویند و اقامت یک ساله خود را در یک سازه کروی شکل در منظقه آتش فشانی Mauna Loa ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

یک گروه شش نفره قرار است که از جمعه همین هفته ترک همه خوشی های زندگی دنیا را بگویند و اقامت یک ساله خود را در یک سازه کروی شکل در منظقه آتش فشانی Mauna Loa واقع در هاوایی آغاز نمایند.

این تیم را یک زیست شناس نجومی اهل فرانسه، فیزیکدان آلمانی، خلبان آمریکایی، معمار، دکتر، روزنامه نگار و دانشمندان خاک شناس تشکیل می دهند که به صورت داوطلبانه تصمیم گرفتند یک ماموریت انسانی شبیه سازی شده در سیاره سرخ را آغاز نمایند و قرار است که از یک تا سه سال ادامه پیدا کند.

این چند نفر در ماموریت خود در یک سازه 11 در 6 متری به نام HI-SEAS زندگی خواهند کرد. آنها در این بنا اتاق های کوچکی خواهند داشت که فضای کافی برای خوابیدن و همچنین یک میز را در خود دارد و همچنین می توانند در صورتی که لباس فضانوردی شان را بر تن کنند از این فضا خارج شده و گشتی در محیط پیرامونشان داشته باشند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

همه این شش نفر همچنین در مواردی که به خاطر شرایط زندگی شان دچار تنش های فکری و اضطراب شوند به غذاهای سنتی دسترسی نخواهند داشت و باید با مواد غذایی ابتدایی نظیر ماهی تن و پنیر پودری کنار بیایند.

این تجربه، طولانی ترین اقامت شبه مریخی است که تاکنون انجام گرفته، با این همه پیشتر هم دو تیم دیگر در قالب بازه های زمانی چهار و هشت ماهه در همین کره اقامت کرده بودند.

ناسا قطعا به این تجربیات نیاز دارد تا دریابد زندگی در چنین محیط کوچکی با حداقل حریم خصوصی چه مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت. در پایان این را هم باید مد نظر داشت که فضانوردان این سازمان معمولا در هر ماموریت خود تنها شش ماه را در ایستگاه فضایی بین المللی سپری می کنندو یک سال زمان زیادی است.

اما ماموریت هشت ماهه اخیر گروهی از فضانوردان ناسا با مشکلاتی همراه بود، با این همه، آنها موفق شدند این مشکلات را مرتفع نموده و مطمئن شوند که پروژه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پیش خواهد رفت.

کیم بینستد از ناظران ارشد پروژه HI-SEAS در مصاحبه خود اعلام داشت: من تصور می کنم یکی از درس ها این است که واقعا امکان جلوگیری از بروز درگیری میان افراد وجود نخواهد داشت و این مساله قطعا در جریان ماموریت های طولانی مدتی که قرار است صورت بگیرند مشاهده می شود و حتی در میان بهترین دوستان نیز رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: اما آنچه می توان انجام داد این است که به افراد کمک شود انعطاف پذیرتر باشند تا بهتر به مشکلات واکنش نشان داده، آنها را حل کنند و همچنان به عنوان یک تیم به اقامت طولانی خود در این فضا ادامه دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • رضا
    رضا | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

    ناسا بیاد زندگی در خوزستان را شبیه سازی کنه

  • m
    m | ۹ شهریور ۱۳۹۴

    من شنیده. بودم یه ایرانیم بینشونه تو ماه عسل هم اورده بودنش

    • احمد
      احمد | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

      اون یه پروژه واقعی زندگی بدون بازگشت تو مریخه.

مطالب پیشنهادی