ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گروه لایف ساینسز گوگل گام بزرگ دیگری را برای درمان دیابت برداشت

سه هفته پیش بود که گوگل از تغییرات ساختاری بنیادینش و همچنین ادامه فعالیت خود تحت نظر یک شرکت مادر تخصصی به نام آلفابت خبر داد. از آن زمان تاکنون این کمپانی هیچ زمانی را هدر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

سه هفته پیش بود که گوگل از تغییرات ساختاری بنیادینش و همچنین ادامه فعالیت خود تحت نظر یک شرکت مادر تخصصی به نام آلفابت خبر داد.

از آن زمان تاکنون این کمپانی هیچ زمانی را هدر نداده و بخش لایف ساینسز آن نیز از زیر چتر مدیریتی گوگل اکس بیرون آمده و قرار است که تحت عنوان یک شرکت مستقل به آلفابت ملحق گردد.

امروز این واحد اعلام کرد همکاری جدیدی را با یک شرکت داروسازی اروپایی به نام Sanofi آغاز کرده و در نظر دارد که به واسطه این تعامل، تکنولوژی هایی را برای درمان دیابت ارائه نماید.

این همکاری قطعا می تواند جذابیت بیماری دیابت را در نظر واحد لایف ساینسز بیشتر کند. در گذشته گوگل روی تولید تکنولوژی هایی نظیر لنزهای چشمی کار می کرد که سطح گلوکز خون را اندازه می گیرند و به دنبال یافتن روش هایی برای راحت تر نمودن زندگی بیماران مبتلا به دیابت هستند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

محض اطلاع تان باید بگوییم که در حال حاضر 371 میلیون فرد مبتلا به دیابت در سرتاسر دنیا زندگی می کنند و انتظار می رود که این رقم تا سال 2030 میلادی به رقم 552 میلیون نفر افزایش پیدا کند.

شرکت Sanofi که در پاریس استقرار دارد از طلایه داران و نام های مطرح ارائه کننده روش های درمانی برای بیماری دیابت به شمار می رود و هم اکنون نیز در زمینه تولید انسولین و همچنین دستگاه های لازم برای مصرف آن فعالیت دارد.

این کمپانی طی انتشار خبری اعلام نمود که علاقه زیادی به «قطعات الکترونیکی مینیاتوری و همچنین طراحی چیپ های کم مصرف» گوگل دارد. ناگفته نماند که این غول جستجو چندی است که در زمینه ساخت لنزهای هوشمند فعالیت می کند (پروژه ای که در ژانویه سال 2014 میلادی کلید خورد)؛ این لنز نیز دربرگیرنده نوعی پایشگر گلوکز است که سطح قند خود بدن را اندازه می گیرد.

ظاهرا این تکنولوژی برای شرکتی که عمدتا در زمینه ابداع روش های درمانی برای تنظیم انسولین خون فعالیت دارد (هورمونی که توسط پانکراس تولید می شود و به بدن شما امکان می دهد تا از قند در مواد غذایی خود استفاده نمایید) می تواند بسیار سودمند و مفید واقع شود.

البته این را هم باید اعلام نمود که این نخستین همکاری لایف ساینسز گوگل با یک شرکت داروسازی بزرگ نیست: آنها همچنین پیشتر برای تولید لنزهای چشمی هوشمند با واحد مراقبت چشمی Novartis همکاری داشته و به منظور توسعه تکنولوژی های لازم برای درمان MS نیز با Biogen وارد همکاری شده اند.

اندی کنراد مدیرعامل لایف ساینسز در مصاحبه اش با نشریه وال استریت ژورنال اعلام نمود: ما به همراه Sanofi می توانیم به تصویری جامع از شکل گیری دیابت دست پیدا کرده و روش های انفعالی و پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری ابداع نماییم.

گفتنی است که این شرکت ها هنوز هم حرفی در مورد مفاد مالی این قرارداد به میان نیاورده اند و ترجیح داده اند که در این رابطه سکوت پیشه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    ۳۷۱ میلیون فرد مبتلا به دیابت در سرتاسر دنیا زندگی می کنند.

    یک آماری نشون می‌داد، دیابتی‌ها سومین کشور پر جمعیت جهان رو می‌تونن تشکیل بدن :D

  • genius
    genius | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

    طرف میره سالهای سال درس میخونه و با خودش هزار و یک لقب رو یدک میکشه و بهش میگن جناب دکتر اونوقت نه تنها دیابت بلکه صدها مورد از امراضی که تحت اسم رشته تخصصیش قرار میگیره رو نه میتونه درمان کنه و نه حتی بخوبی به مکانیزم اون مسلطه و اینجاست که بلاشک کلید حل مشکلات بشری در اختیار تیمهای مهندسی خبره با دارا بودن ذهن ریاضی و کاشف المشکلات مثل همین تیم گوگل لایف ساینز قرار میگیره تا وارد میدون بشن و گره گشایی کنن!

  • Ayoob
    Ayoob | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

    وای چقدر این دیابت بیماری بدیه، یکی از آشناهامون دیابت داشت مجبور شدند پاشو قطع کنند.

    • Ghazanfar Didindipour
      Ghazanfar Didindipour | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

      رعایت نمی‌کرده و البته شاید دیابت داشته و اطلاع نداشته.
      منم 19 سال دیابت دارم، ولی انگشتام سر جاشونن :D

مطالب پیشنهادی