ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی Xperia Z5 Compact را معرفی کرد

دقایقی پیش، سونی اکسپریا زد 5 کامپکت را که نسخه کوچک تر و ارزان تر Z5 است، معرفی کرد. البته سونی امکانات را فدای قیمت نکرده و قابلیت های ویژه Z5 را در زد 5 ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۲

دقایقی پیش، سونی اکسپریا زد 5 کامپکت را که نسخه کوچک تر و ارزان تر Z5 است، معرفی کرد. البته سونی امکانات را فدای قیمت نکرده و قابلیت های ویژه Z5 را در زد 5 کامپکت نیز گنجانده است به طوری که در کنار Z5 و Z5 Premium، خانواده پرچمداران سونی را تشکیل می دهند.

این تلفن هوشمند از 3 قابلیت اصلی Z5 یعنی دوربین بسیار با کیفیت 23 مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت و مقاومت در برابر آب بهره می برد. حسگر اثر انگشت چیزی است که مدت ها منتظر دیدن آن روی تلفن های سونی بودیم و حالا بالاخره روی Z5 معرفی شد. این حسگر در داخل دکمه پاور که کنار دستگاه قرار گرفته، جاگذاری شده است که در مورد نحوه عملکرد آن در آینده بیشتر مطلع می شویم.

Z5 Compact نمایشگری 4.6 اینچی دارد که با رزولوشن 720p و چگالی 323 پیکسل بر اینچ، وضوح مناسبی را فراهم می کند. اگر این میزان رزولوشن برایتان کافی نیست، می توانید به سراغ Z5 با نمایشگر Full HD بروید و حتی اگر آن هم شما را راضی نکرد، Z5 Premium با نمایشگر 4K قطعاً نظر شما را جلب خواهد کرد. نمایشگر هر سه این پرچمدارها از فناوری Triluminos و موتور پردازش تصویر X-Reality سونی بهره می برد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

1

قلب تپنده زد ۵ کامپکت، چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ به همراه ۳ گیگابایت رم است. این چیپست از 4 پردازنده 1.5 گیگاهرتزی ARM Cortex-A53 و 4 پردازنده 2 گیگاهرتزی A57 برخوردار است. دوربین این موبایل نیز قابلیت های ویژه ای دارد که آن را از سایر موبایل ها متمایز می سازد.

این دوربین ۲۳ مگاپیکسلی می تواند تنها در ۰٫۰۳ ثانیه فوکوس کند و به فناوری SteadyShot سونی برای گرفتن عکس های بدون لرزش مجهز است. دوربین زد 5 کامپکت از قابلیت Clear Image Zoom نیز بهره می برد که قابلیت زوم دیجیتال بدون افت کیفیت تا ۵ برابر را فراهم می کند. دوربین این موبایل قابلیت فیلم برداری 4K را نیز دارد. زد 5 کامپکت در جلو از یک دوربین 5.1 مگاپیکسلی بهره می برد.

مزیت اصلی زد 5 کامپکت اندازه کوچکترش است که می توانید به راحتی آن را با یک دست نگه دارید و کار کنید. ضخامت این موبایل 8.9 میلی متر و وزن آن 138 گرم است. این موبایل بر خلاف دو مدل دیگر، بدنه پلاستیکی دارد. زد 5 کامپکت با اندروید 5.1.1 در رنگ های سفید، مشکی گرافیتی، گلبهی و زرد در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

Z5 Compact در مهر ماه عرضه خواهد شد. هنوز قیمت این مدل مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • رضابهاری مهندسpc
    رضابهاری مهندسpc | ۳۰ مهر ۱۳۹۴

    سونی نشان داد که قدرت واقعی دردستان سونی هست امثال اپل فقط ادعاشون میشه وگرنه درمقابل سونی پوچ هستند سونی اینبار برای تسخیر بازار اومده اینبار خودشو به شکل فوق العاده نشون داده هرکی یه با گوشی های سونی را دستش بگیره دیگه سراغ هیچ برند دیگه ای نمیره واقعا گوش یهای پر سرعت وبی لک وهنگ را فقط میشه در سونی تجربه کرد واینم تجربه جدید ازیک ابر قدرتمندترین گوشی جهان در حال حاضر،پیشنهاد جدی من به تمام کاربران خرید گوشیهای سونی مخصوصا سری زد5 ،باتشکر

  • حمید
    حمید | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

    باوجود این که عاشق اپلم ولی انصافا این گوشی بهترین گوشی موبایل تاریخه همه سنت ها رو شکست اپل باید برای رقابت باهاش خیلی برنامه بریزه ۶ اس اصلا بهش نمیرسه

  • Vahid
    Vahid | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

    بدنه پلاستیکی؟ چراا
    اثر انگشت
    اسنپ۸۱۰
    سلفی ۵
    بدون درپوش
    دوربین ۲۳
    اتومات ۲۳
    بدون شارژ مغناطیسس

    تا چی از آب در بیاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی