ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیلیپس از اسپیکرهای بلوتوثی خود با نام Izzy پرده برداشت

فیلیپس یکی از بازیگران مهم صنعت لوازم خانگی است که امروز در جریان نمایشگاه IFA 2015 از دو اسپیکر به نام های Izzy BM5 و Izzy BM50 پرده برداشت. این دو دستگاه که با هدف ساده نگه داشتن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۷:۲۵

فیلیپس یکی از بازیگران مهم صنعت لوازم خانگی است که امروز در جریان نمایشگاه IFA 2015 از دو اسپیکر به نام های Izzy BM5 و Izzy BM50 پرده برداشت.

این دو دستگاه که با هدف ساده نگه داشتن تمامی جنبه های پخش موزیک طراحی شده اند به کاربران امکان می دهند که بدون نیاز به ارتباط وای فای از منابع مختلفی نظیر اپلیکیشن های موبایل و سی دی در تمامی نقاط خانه یا دفتر کار به موسیقی گوش دهند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این اسپیکرهای همانطور که گفته شد به جای وای فای از بلوتوث و نوعی مغز داخلی برای پخش موزیک دلخواه شما در اتاق های مختلف بهره می گیرند و عملکرد آنها نیز به این نحو است که درست مانند انواع بلوتوثی موجود در بازار با تلفن هوشمند شما جفت می شوند.

مجموعه این سیستم صوتی شامل یک اسپیکر اصلی و تعدادی اسپیکر جانبی است؛ در راس دستگاه اصلی دکمه ای به نام Group قرار دارد که کاربران می توانند با استفاده از آن تا چهار عدد اسپیکر جانبی را به هاب مرکزی متصل کرده و از طریق هر نوع اپلیکیشن پخش موسیقی که روی تلفن هوشمند خود دارند موزیک دلخواهشان را در کل فضای خانه گوش دهند.

نخستین اسپیکر رونمایی شده در نمایشگاه برلین Izzy BM5 نام داشت که دارای یک درایور 2.5 اینچی است و یک پورت کوچک بیس هم برای آن در نظر گرفته شده.

یک لامپ LED در راس این اسپیکر قرار دارد که میزان قدرت سیگنال ها میان اسپیکرهای حاضر در «گروه» را اندازه می گیرد و آنطور که فیلیپس ادعا کرده این دستگاه ها می توانند موسیقی را در فضایی به وسعت 100 متر پخش نمایند.

هرچند با در نظر داشتن سیستم های بلوتوثی سنتی، برد عملیاتی موجود میان اسپیکر مرکزی و اسپیکرهای جانبی بین 10 تا 15 متر است که قطعا با در نظر داشتن موانعی نظیر دیوارها و مبلمان از این نیز کمتر خواهد بود.

ایده ارائه نوعی سیستم چند اتاقه که برای پخش موسیقی به وای فای متکی نیست و صرفا از اپلیکیشن یا سرویس استریم استفاده می کند بسیار جالب به نظر می آید. با این همه محدودیت هایی که برای سیستم های مبتنی بر بلوتوث وجود دارد (از جمله برد محدود فرستنده های بلوتوثی در مقایسه با وای فای، کیفیت کمتر صدا و اختلالاتی نظیر تماس های صوتی و هشدارهای مربوط به پیام های متنی که سیستم های مبتنی بر وای فای را مختل نمی کند) ابهاماتی را در مورد عملکرد این اسپیکرها مطرح می کند.

با این همه، برای آنها که به دنبال سیستم ساده ای برای انتقال موسیقی به اتاق های مختلف خانه خود می گردند که نیازی هم به نرم افزار خاصی نداشته باشد، Izzy می تواند بهترین ایده باشد.

نکته دیگر اینکه این اسپیکرها ویژگی های مثبت دیگری هم دارند که قطعا مورد توجه کاربران قرار خواهند گرفت و مهم ترینشان قیمت است. قیمت این گجت تنها برابر با 130 دلار اعلام گریده و به همین دلیل می توان آنها را نوعی راهکار مقرون به صرفه بیسیم برای پخش موسیقی در منزل قلمداد نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی