ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Seagate در حال توسعه نوعی هارد HDD و ۲.۵ اینچ با ضخامت ۷ میلیمتر است

بعد از توسعه فراگیر درایوهای SSD، تصور می شد که هاردهای HDD به زودی رو به نابودی خواهند رفت و دیگر کسی تمایلی به استفاده از آنها نخواهد داشت. اگرچه روز به روز شاهد استفاده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

بعد از توسعه فراگیر درایوهای SSD، تصور می شد که هاردهای HDD به زودی رو به نابودی خواهند رفت و دیگر کسی تمایلی به استفاده از آنها نخواهد داشت.

اگرچه روز به روز شاهد استفاده سازندگان بیشتری از SSD ها در کامپیوترهای شخصی هستیم اما هنوز هم می توان پیشرفت های شگرفی را در زمینه توسعه هاردهای HDD مشاهده کرد. امروز کمپانی Seagate از اولین هارد دیسک ۲.۵ اینچی و ظرفیت ۱ ترابایتی با ضخامت ۷ میلیمتر رونمایی کرد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در حال حاضر هاردهای HDD در پکیج های ۹.۵ و ۱۵ میلیمتری عرضه می گردند اما سیگیت قادر گشته تا همین نمونه ها را با حجم ۱ ترابایتی در پکیجی ۷ میلیمتری قرار دهد.

در بیانیه خبری این شرکت آمده: «به عنوان اولین کمپانی در این حوزه، مختفریم اعلام نماییم که مهندسان ما توانسته اند هارد دیسک های ۲.۵ اینچی با ظرفیت ۱ ترابایت را در ابعاد کوچک تری جای دهند. تکنولوژی به کار رفته در این محصول نیز جدید است و با استفاده از آن، می توان تا چهار برابر فضای ذخیره سازی یک درایو ۲۵۶ گیگابایتی SSD را با قیمتی کمتر تهیه کرد.»

مکانیزم جدید سیگیت موجب گشته تا حتی وزن این محصولات نیز کمتر از پیش باشد. صدای تولیدی از طریق HDD های جدید نیز کاهشی قابل توجه داشته و می توانند در برابر ضربه هم مقاومت بیشتری از خود نشان دهند.

Seagate عنوان کرده که وزن نمونه های جدید تا ۲۵ درصد از نمونه های پیشین کمتر بوده و به زودی سازندگان گجت های سخت افزاری قادر خواهند بود تا از آنها در محصولات خود بهره جویند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • patrik
    patrik | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

    دست مریزاد به این تیم مهندسیت.
    یعنی از پیکان بنز در میارن. مهندس یعنی همین. نو آوری تو جایی که فکرشم نکنی

مطالب پیشنهادی