ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن مترجم گوگل در اندروید مارشملو، امکانات ویژه ای را در اختیار کاربر قرار می دهد

اپکیشین مترجم گوگل اخیرا از سوی سازنده اش بروز رسانی شده اما شاید بسیاری از کاربران متوجه قابلیت های جدید آن نشده باشند. کاربرانی که از نسخه های پیش نمایش اندروید مارشملو در تلفن های ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

اپکیشین مترجم گوگل اخیرا از سوی سازنده اش بروز رسانی شده اما شاید بسیاری از کاربران متوجه قابلیت های جدید آن نشده باشند.

کاربرانی که از نسخه های پیش نمایش اندروید مارشملو در تلفن های همراه نکسوس خود استفاده می کنند، قادر هستند با اپلیکیشن جدید Tanslate، در تمام بخش های تلفن همراه به ترجمه عبارات و کلمات بپردازند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تیم توسعه اپلیکیشن Google Translate موفق شده ترجمه متن و عبارات را در همه بخش های تلفن های هوشمند اندرویدی که از نسخه ششم استفاده می کنند قرار دهد.

به این شکل، در صورتی که یک کاربر با اپلیکشنی بیگانه رو به رو شد و یا در بخشی از خود پلتفرم، نتوانست متوجه معنای متون بکار رفته شود، می تواند به راحتی متن یا کلمه را انتخاب کرده و گزینه ترجمه را برگزیند تا معنای کلمه یا عبارت، برایش آشکار گردد؛ مطابق با تصویر ذیل:

Screen Shot 1394-06-15 at 11.05.39-w600

پیش از این چنین بود که (در صورت امکان) متن کپی می شد و سپس در اپلیکیشن مترجم گوگل قرار می گرفت تا ترجمه آن به نمایش درآید.

نکته منفی ماجرا اما اینجاست که تعداد بسیار کمی از کاربران اکنون از اندروید ۶ (نسخه پیش نمایش) استفاده می کنند و حتی پس از نهایی شدن این نسخه، باز هم تعداد بسیار اندکی از کاربران می توانند به آن دسترسی سریعی داشته باشند.

حال باید دید شرکای سخت افزاری گوگل چه زمانی به فکر بروز رسانی تلفن های هوشمند خود به نسخه ششم خواهند افتاد. البته در این زمینه به هیچ عنوان نباید خوش بین بود چرا که هنوز پرچمداران سال های پیش که از سخت افزار کاملا مقبولی نیز بهره می برند در خم یک کوچه اندروید ۵ مانده اند، چه رسد به اندروید ۶.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • parsa p
    parsa p | ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

    کلا بدرد ترجمه کردن جملات نمیخوره .
    اصلا داغون میکنه جمله را . لما برای کلمات یا گروه های اسمی خوبه .
    .
    .
    اقا ما چه گناهی کردیم هر دفعه باید نظرات این دیوان رو تحمل کنیم . بابا اعصاب نزاشته میای تو سایت یا دعوا میکنه یا لینک مایکروسافت میده
    اقا تو که عاشق مایکی برو یه وبسایت بزن حامیان مایکروسافت . اونجا هم اینقدر لینک بزار تا جونت د بیاد :|
    بابا سرویسمون کردی هر چی میشه مایکرو فلان مایکرو خوب مایکرو اینطوری مایکرو اونطوری
    اه بسه دیگه

  • علی
    علی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    ولی ترجمه فارسی به انگلیسیش و برعکسش اصلا بدرد ترجمه جملات نمی خوره و نکات دستوری توش رعایت نمیشه حتی بعضی از تک کلمه ها هم معانی درستی ندارن

  • قاسم شیخی
    قاسم شیخی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    بیشترین استفاده رو از این آپ دارم نمی دونم چرا پیش فرض نیست ولی کاش این قابلیت رو در آندروید 5هم داشت مردم از بس اسکرین شات گرفتم از منوی اپلیکیشن ها برای ترجمه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی