ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

3 عادت نامطلوب مدیران شرکت های نوپا

مدیریت یک استارتاپ می تواند دشوارترین و دردناک ترین تجربه برای یک فرد باشد. البته اینکه هدایت یک تیم را بر عهده داشته باشید امری است لذت بخش و می تواند حتی الهام بخش  برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

مدیریت یک استارتاپ می تواند دشوارترین و دردناک ترین تجربه برای یک فرد باشد. البته اینکه هدایت یک تیم را بر عهده داشته باشید امری است لذت بخش و می تواند حتی الهام بخش  برای دیگران، با این همه، این کار هزینه های خود را دارد.

زمانی که به عنوان مدیرعامل یک استارتاپ شروع به فعالیت می کنید همواره این فشار روی شما قرار دارد تا شرکت را هرچه سریع تر به بهره وری و تولید برسانید و همه افراد نیز چشم های امید خود را به شما می دوزند.

اما مشکلی که در راس همه اینها قرار دارد آن است که نمی توانید کارهای خود را به انجام رسانده یا جدول زمانی از پیش تعریف شده ای را برای انجام امور خود داشته باشید و علت هم کارهای خرد و ناچیزی است که مرتبا برایتان پیش می آید و باعث حواس پرتی تان می شوند.

در ادامه قصد داریم شما را با سه فعالیتی آشنا کنیم که کارآفرینان جوان معمولا در ابتدای امر به آنها اعتیاد پیدا کرده و تمایل زیادی به انجامشان پیدا می کنند. اما طولی نمی کشد که این افراد در می یابند که این کارها اولویت اصلی کسب و کارشان محسوب نمی گردند و حتی مانع از حرکت رو به جلوی شرکت می شوند.

با دیجیاتو همراه باشید.

1- اعتیاد پیدا کردن به جذب سرمایه

دریافت پول از سرمایه گذاران از جمله برترین احساساتی است که یک مدیر تازه کار می تواند در طول زندگی حرفه ای خود تجربه کند. این اتفاق معمولا چنین دیدگاهی را در افراد به وجود می آورد که چون فرد یا شرکتی موفق، حاضر شده به آنها پول بدهد پس قطعا به سمت موفقیت در حال حرکت هستند.

بله جذب سرمایه می تواند عاملی کلیدی در موفقیت شما باشد با این همه، لازم است در نظر داشته باشید که این امر لزوما به معنای حرکت کردن شرکت شما به سمت موفقیت و پولساز شدن نیست.

2- اعتیاد پیدا کردن به استخدام

زمانی که شرکتی را راه اندازی می کنید، طولی نمی کشد که انبوه رزومه ها و درخواست های همکاری به سمت شما هجوم می آورند و این مساله که افراد زیادی خواهان همکاری با شرکت تان هستند باعث ایجاد نوعی حس خشنودی در شما می شود.

زمانی که شمار کارکنان تان از مرز 10 نفر عبور می کند لازم است که تغییراتی بنیادین و اساسی را در ساختارهای سازمانی خود ایجاد نمایید و اگر هرچه سریع تر دست به این تغییرات نزنید پیامدهای نامطلوب آن را احساس خواهید کرد.

از همین رو به یاد داشته باشید که برای شرکت نوپای شما بهترین راهکار برای صرفه جویی در هزینه ها این است که صرفا در زمان نیاز نیروی جدیدی را استخدام نمایید. اگر نیاز زیادی به نیروی کار اضافه نداشته باشید، با استخدام های تازه، شرکت بهره وری خود را از دست خواهد داد و کارکنان نیز کاری برای انجام دادن نخواهند داشت. به یاد داشته باشید در مواردی که نیازی به استخدام نیست حتی از پذیرفتن بهترین رزومه ها هم خودداری کنید.

3- اعتیاد پیدا کردن به رسانه ها

ورود پیدا کردن به رسانه ها مزایای بیشماری دارد؛ برای نمونه استخدام ها ساده تر می شود، سرمایه گذاران بیشتر راغب به همکاری می گردند و روح اعضای تیم نیز سرزندگی خاصی پیدا می کند. همه اینها فوق العاده هستند، با این حال چنین نتایجی نمی تواند مستقیما به پیشبرد کسب و کار شما بیانجامد.

البته منظور از گفتن چنین جملاتی این نیست که خود را از رسانه ها دور کنید بلکه بهتر است به همان اندازه روی این رسانه ها سرمایه گذاری کنید که ارزشش را دارند. در ابتدای راه اندازی شرکت، وقت خود را صرف جلب توجه روزنامه نگاران یا استخدام شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و روابط عمومی نکنید.

در نخستین مراحل آغاز به کار یک شرکت مهم ترین مساله پیدا کردن بازار های هدف است و بس. زمانی که یک الگوی کاری مقیاس پذیر را برای خود ایجاد نمودید، آنگاه می توانید از رسانه ها بخواهید که فعالیت های شما را زیر ذره بین خود قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • رضا بهرامی
    رضا بهرامی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵

    ممنون برام جالب بود اگر امکانش هست مطالب گسترده تر و راهنمایی های بهتر جهت سهولت یاد گیری نحوه مدیریت یک مجموعه بزارید با سپاس فراوان بهرامی

  • Amiran
    Amiran | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    من بخش مدیران فردا رو خیلی دوست دارم خدا خیرتون بده .تمامشنو میخونم و درس میگیرم .عشقست دیجیاتو.

  • JustME
    JustME | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

    مطلب بسيار مفيدى بود، ممنون

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    اعتیاد به سودِ ببشتر به قیمتی

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

      البته شرکتای نوپا سودشون کجا بود :D

مطالب پیشنهادی