ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن های هوشمند آینده علائم ناشی از بیماری حرکت را از میان خواهند برد

بیماری حرکت یا همان سردردها، سرگیجه ها و حالات تهوعی که در زمان مسافرت های بعضا طولانی با ماشین در برخی از افراد ایجاد می شود نتنها جذابیت سفرهای زمینی را کم می کند بلکه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

بیماری حرکت یا همان سردردها، سرگیجه ها و حالات تهوعی که در زمان مسافرت های بعضا طولانی با ماشین در برخی از افراد ایجاد می شود نتنها جذابیت سفرهای زمینی را کم می کند بلکه می تواند آنها را به کابوسی برای خانواده هایی تبدیل کند که یکی از اعضایشان چنین مشکلی دارد.

اما راهکار این مساله آنطور که گروهی از پژوهشگران کالج سلطنتی لندن گفته اند وارد نمودن شوک الکترونیکی به مغز است.

این تیم برای بررسی اثربخشی راهکار خود سوژه ها را روی صندلی های گردان نشاندند تا بیماری حرکتی را در آنها ایجاد نمایند. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آنها دریافتند زمانی که داوطلبان کلاه های مبتنی بر تکنولوژی EEG را روی سر خود دارند و مغزشان با استفاده از الکترودهای تولید شده توسط این کلاه تحریک می شود (فرایندی تحت عنوان تحریک از طریق جریان مستقیم)، علائم معمول بیماری حرکت شامل سرگیجه و تهوع به شدت معمولش دیده نمی شود و مهم تر از همه اینکه پس از این تجربه با سرعت به مراتب بیشتری بهبودی در آنها حاصل می شود.

اما اتفاقی که در اصل رخ می دهد این است که شوک های الکتریکی باعث بی حسی آن بخش از مغز می شوند که سیگنال های حرکتی را پردازش می کند و در نتیجه این فرایند اثر سواری با قایق یا ترن های هوایی را به میزان زیادی از بین می برد.

براساس اظهارات قدیر ارشد، سرپرست این پروژه، ظرف 5 تا 10 سال آینده احتمالا دستگاه هایی وارد بازار می شوند که از این تکنیک بهره می برند.

این تیم باور دارد که می توان تلفن های هوشمند آینده را همراه با این تکنولوژی عرضه کرد؛ دستگاه هایی که از طریق فیش هدفون جریان های معتدل الکترونیکی را از خود ساطع می کنند و می توانند از بروز علائم بیماری حرکت در افراد جلوگیری نمایند.

این گروه از محققین همچنین ابراز امیدواری کرده اند که با ارائه ماشین های خودران به بازار این تکنولوژی نیز به شکلی فراگیر عرضه گردد چراکه در آن زمان احتمال بروز علائم مربوط به بیماری حرکت در افراد بیشتر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • JustME
    JustME | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

    عكس مطلب روحمو شاد كرد! :-))

  • رهگذر
    رهگذر | ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

    خدا خیرشون بده.
    چند روز پیش چند دقیقه ای عینک Spot Cardboard (از این مقوایی سه بعدیا که گوشی رو میزاری داخلش) رو به چشم زدم، دور از جونتون تا چند ساعتی حالم بد بود و حالت تعوع داشتم.

  • mahmood
    mahmood | ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

    نوشتین "قدیرِ ارشد پروژه" !

    • رهگذر
      رهگذر | ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

      دیگه کم کم داریم به این اشتباهات نوشتاری، املایی و دستوری در دیجیاتو عادت میکنیم. :)

مطالب پیشنهادی