ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نیو هورایزنز ماموریت یک ساله خود برای ارسال اطلاعات پلوتو به زمین را آغاز کرد

برقراری ارتباط اینترنتی خوب از آنسوی منظومه خورشیدی کاری بس دشوار است با این وجود فضاپیمای نیو هورایزنز ناسا مرحله دشوار «ارتباط با زمین» را آغاز کرده تا تمامی داده های گردآوری شده خود از پلوتو را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

برقراری ارتباط اینترنتی خوب از آنسوی منظومه خورشیدی کاری بس دشوار است با این وجود فضاپیمای نیو هورایزنز ناسا مرحله دشوار «ارتباط با زمین» را آغاز کرده تا تمامی داده های گردآوری شده خود از پلوتو را به زمین مخابره کند.

سازمان فضایی آمریکا اعلام کرده که این فضاپیما 10 ها گیگابایت داده را در خود دارد و یک سال کامل طول می کشد که اطلاعات آن از منظومه خورشیدی عبور کرده و به زمین برسند.

علت هم این است که نیوهورایزنز تنها قادر است این اطلاعات را با با نرخ 1 الی 4 کیلوبایت بر ثانیه به زمین بفرستد و با وجود آنکه امواج رادیویی سرعتی معادل با نور دارند، در حدود چهار و نیم ساعت طول می کشد که یک سیگنال مسافت 3 میلیون مایلی پلوتو تا زمین را پشت سر گذاشته و به مقصد برسد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

برای آنکه درک بهتری از این سرعت داشته باشید به ذکر یک مثال بسنده می کنیم؛ اگر سعی کنید که با چنین ارتباطی کمی وبگردی کنید، لازم است که پس از کلیک کردن روی یک لینک ساعت ها منتظر بمانید تا آن صفحه لود شود.

البته پیشتر عکس های زیبایی توسط این فضاپیما از پلوتو ارسال شد، با این همه، آنطور که ناسا اعلام کرده بیش از 95 درصد از اطلاعات گردآوری شده توسط نیو هورایزنز هنوز هم برای آن ارسال نشده اند.

آلن استرن ناظر ارشد این ماموریت در یک بیانیه خبری اظهار نمود داده های باقی مانده «همان چیزی هستند که به خاطرشان این ماموریت انجام شده... و بهترین اطلاعاتی هستند که این فضاپیما می تواند ارسال کند؛ عکس های با رزلوشن بالا، مهم ترین داده های جوی و بسیاری موارد دیگر.»

در اواخر ماه جولای، ارسال تصاویر توسط نیو هورایزنز متوقف گردید و از آن زمان به بعد این کاوشگر صرفا به ارسال داده های با پهنای باند کمتر اکتفا کرد که از آن جمله می توان به ذرات انرژی زا و بادهای خورشیدی اشاره کرد.

حالا براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ناسا در حال سرعت بخشیدن به این فرایند است و پیش بینی کرده که حداکثر به یک سال زمان برای تکمیل این فرایند نیاز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • m. masoud
    m. masoud | ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

    حالا بگید اینترنت ایران بده
    :)

    • متین 2
      متین 2 | ۲۷ شهریور ۱۳۹۴

      من که شکی ندارم درش

مطالب پیشنهادی