ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر اکسپریا Z5 پریمیوم همواره از رزولوشن 4K استفاده نمی کند

به تازگی در برخی از انجمن های اینترنتی پست هایی انتشار یافته و در آنها به نقل از کاربران مختلف آمده که احتمالاً تلفن هوشمند اکسپریا Z5 پریمیوم سونی، که اولین موبایل دارای نمایشگر 4K ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

به تازگی در برخی از انجمن های اینترنتی پست هایی انتشار یافته و در آنها به نقل از کاربران مختلف آمده که احتمالاً تلفن هوشمند اکسپریا Z5 پریمیوم سونی، که اولین موبایل دارای نمایشگر 4K محسوب می شود، همواره از رزولوشن اصلی صفحه نمایش خود بهره نمی گیرد؛ خصوصاً در هنگامی که مشغول به تصویر کشیدن رابط کاربری اندروید است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در یکی از این پست ها به صراحت آمده: "بخش های مختلف سیستم عامل اندروید و رابط کاربری آن در جدیدترین دستاورد سونی به صورت ۱۰۸۰p یا همان تمام HD نمایش داده می شوند و فقط اپلیکیشن های ویژه ی تصاویر و ویدئوها که به صورت پیش فرض روی محصول نصب گشته اند قادر هستند از تمام توان نمایشگر استفاده ببرند."

نویسندگان وبسایت فون آرنا نیز در تائید همین موضوع اعلام کرده اند وقتی در نمایشگاه IFA 2015 با موبایل مورد بحث کار می کرده اند از صفحه نمایش آن چندین اسکرین شات تهیه کرده اند ولی کلیه این اسکرین شات ها دارای رزولوشن فول اچ دی بوده اند.

آنطور که از شواهد کنونی بر می آید شما می توانید تصاویر و ویدئوهای 4K را از طریق اپهای پیش فرض Z5 پریمیوم بدون هیچ مشکلی مشاهده نمایید، حتی شاید قادر باشید تصویر پس زمینه ای 4K را نیز به عنوان عکس بک گراند انتخاب کنید ولی در هنگامی که با رابط کاربری اکسپریا سر و کار دارید و یا به سایر قسمت های پلتفرم موبایلی گوگل سرک می کشید، نمایشگر خودکار رزولوشن ۱۰۸۰p را بر می گزیند.

هر چند می بایست منتظر بمانیم تا صحت موضوع مورد اشاره در بالا مشخص شود ولی در صورت اتخاذ چنین راهکاری نباید چندان شگفت زده شویم، زیرا با توجه به مشکلات اسنپدراگون ۸۱۰ و میزان مصرف انرژی آن پیش گیری از رندر شدن تصاویر به صورت 4K‌ در مواقع غیر ضروری امری طبیعی به نظر می رسد که سبب می گردد کارایی محصول بالاتر برود.

نظر شما در رابطه با چنین روشی چیست و آیا فکر می کنید راه حل انتخابی از جانب سونی منطقی بوده است؟

نگاه نزدیک دیجیاتو به اکسپریا Z5 پریمیوم

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (65 مورد)
  • کامران
    کامران | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    اگه صفحه نمایشش بزرگتراز5/5بود عالیترهم میشد

    • s
      s | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

      بزرگتر میخوای z5 ultra

  • مت
    مت | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    من فرایند کاری این گوشیو متوجه نشدم آخه چطور ممکنه صفحه LCD نصف پیکسلاش روشن باشه نصفش خاموش هر وقت از برنامه یی استفاده کنی اون نصف دیگش روشن شه آقا من رفتم تو هنک

  • SAMSUNG
    SAMSUNG | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

    فوق العاده است.واقعا سونی قابل ستایش هست....واقعا سامورایی ها قابل پیش بینی نیستند...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی