ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل Pencil - قلم اپل
تکنولوژی

آیپد پرو اپل به قلم استایلوس مجهز است؛ Apple Pencil معرفی شد

اپل لحظاتی پیش سرانجام از بزرگترین iPad خود، یعنی آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی رونمایی کرد، محصولی جنجالی که مدتها شایعه در حال ساخت بودن آن به گوش می رسد. این محصول علاوه بر بزرگترین، یکی از ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۲:۱۵

اپل لحظاتی پیش سرانجام از بزرگترین iPad خود، یعنی آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی رونمایی کرد، محصولی جنجالی که مدتها شایعه در حال ساخت بودن آن به گوش می رسد.

این محصول علاوه بر بزرگترین، یکی از نخستین محصولات شرکت ساکن کوپرتینو نیز هست که از قلم استایلوس بهره می برد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

استیو جابز در زمان معرفی آیفون اعلام کرده بود هیچکس به استفاده از قلم استایلوس علاقه ندارد، چرا که همه انسان ها به شکل مادرزادی بهترین قلم ممکن (انگشتان دست) را همراه دارند.

با این وجود اما کاربردهای بسیاری وجود دارد که انجام آنها با قلم بسیار ساده تر خواهد بود، از جمله طراحی گرافیک، ویرایش عکس و بسیاری از فعالین های مشابه.

احتمالا به همین دلیل است که اپل سرانجام تصمیم گرفته بر خلاف نظر استیو جابز عمل کند و قلمی ساخته که از جمله قابلیت های آن می توان به امکان تشخیص مقدار فشار اشاره کرد.

pencil_writing.0

این قلم همچنین از یک کانکتور lightning بهره می برد که با وجود آن می توانید قلم را به شکل مستقیم از طریق خود آیپد شارژ کنید.

گفتنیست شرکت ساکن کوپرتینو برای نمایش عملکرد قلم خود از مایکروسافت دعوت کرد تا روی استیج نحوه استفاده از نرم افزارهای آفیس را با استفاده از این قطعه به نمایش گذارد و پس از آن نیز نماینده شرکت ادوبی نرم افزار تازه این شرکت به نام Adobe Photoshop FX را معرفی کرد که با استفاده از استایلوس آیپد می توانید در آن طراحی کنید.

در پایان به ذکر است قلم اپل که نام ساده Pencil یا مداد برای آن در نظر گرفته شده، از ماه نوامبر مصادف با آبان ماه با قیمت ۹۹ دلار عرضه خواهد شد، اما در مورد امکان استفاده از آن روی آیپد های غیر از Pro هنوز اطلاعی در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • arash1360
    arash1360 | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

    یادش به خیر کامنتایه یه بنده خدایی یادمون اومد که میگفت قلم به جه درد میخوره دایره کشیدن
    خخخ کجایی داداش که واسه دایره کشیدن صد دلارم باس بدی

  • رضا
    رضا | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    فورس تاچ با قلم خیلی خاص بود. من یه قلم عادی دارم واسه آیپد و نمیدونم قلم های جدید هم چنین کارهایی میکنند یا نه؟

  • ALI-R
    ALI-R | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    از همین الآن منتظر کالبدشکافی ifixit میمونم ببینم اپل تو 99 دلار چی گذاشته!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی