ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگرهای تاشو، رول شونده و کشسان، بازار آینده پنل های تصویری را تحت تسلط خواهند داشت

نمایشگرهای منعطف آمده اند که بمانند و به بخشی بسیار مهم از آینده تکنولوژی های موبایل و دیگر انواع ابزارهای الکترونیکی تبدیل شوند. کمپانی IHS Technology پیش بینی کرده که تا سال 2024 میلادی، بیش از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

نمایشگرهای منعطف آمده اند که بمانند و به بخشی بسیار مهم از آینده تکنولوژی های موبایل و دیگر انواع ابزارهای الکترونیکی تبدیل شوند. کمپانی IHS Technology پیش بینی کرده که تا سال 2024 میلادی، بیش از نیمی از نمایشگرهای تولید شده را انواع منعطف تشکیل خواهند داد.

جالب ترین بخش یافته های این تحقیق آن است که جالب ترین انواع پنل ها، بازار نمایشگرهای منعطف را تحت سلطه خود در خواهند آورد؛ این پنل ها می توانند در برگیرنده نمایشگرهایی با امکان رول شدن، تا شدن و حتی کشیده شدن باشند.

برآوردهای صورت گرفته حکایت از آن دارند که تا سال 2020 میلادی 51 درصد از تمامی نمایشگرهای منعطف قابلیت تا شدن خواهند داشت و پس از این برهه، شمار اینگونه نمایشگرها شروع به کم شدن خواهد کرد و در عوض جای خود را به پنل هایی با سطح سازگاری و انطباق پذیری بیشتر خواهند داد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

IHS_Foldable_Displays-840x567

اما هدف از گنجاندن این نمایشگرها چیست؟ آیا واقعا به آنها نیاز است؟ قطعا نسل جدیدی از اسمارت فون ها، تبلت ها، پوشیدنی ها و حتی تلویزیون ها با بهره گیری از این نمایشگرهای منعطف ساخته شده اند و فرم نهایی تازه ای به لطف آنها تعریف شده است.

سری موبایل های جی فلکس الجی، گلکسی اس 6 اج سامسونگ و تلویزیون های خمیده ای که این روزها از سوی شرکت های مختلف معرفی می شوند تنها بخشی از کوه یخ عظیمی هستند که در حال شکل گیری است.

به لطف نمایشگرهای تاشو، رول شونده و قابل کشیدن، صنعت می تواند فرم های نهایی تازه ای را به محصولات الکترونیکی اضافه نماید و در نتیجه نمایشگرهای خمیده بیشتر و احتمالا تبلت هایی با شکل کتابی و یا طوماری نیز به این مجموعه اضافه خواهند شد.

اما در حقیقیت، این علت اصلی تسلط نمایشگرهای منعطف بر بازار نیست. این تکنولوژی های جدید مزایایی را برای کاربران به ارمغان می آورند که دستگاه های دارای نمایشگرهای تحت از آن بی بهره اند.

Flexible-Displays-Samsung-LG-Nokia

مزایای استفاده از نمایشگرهای منعطف

- ضخامت اندک: چون نمایشگرهای خمیده نیازی به محفظه های شیشه ای ندارند، دستگاه های بهره مند از آنها نیز ضخامت کمتری پیدا خواهند کرد و تولید کنندگان نیز این توانایی را می یابند تا محصولاتی با قطر اندک بسازند. در مقابل آنها قادر خواهند بود باتری های بزرگ تری را در محصولات خود جای دهند و از قطعات سخت افزاری قدرتمند تری در ساخت آنها بهره بگیرند.

دوام: این نمایشگرها منعطف بر حسب تصادف، محکم تر از انواع سخت هستند و این مساله هم تا حدودی از این جهت است که از شیشه کمتری در ساخت آنها بهره گرفته شده و از طرف دیگر، مواد منعطف آسیب پذیری کمتری در برابر ضربه دارند.

مواد منعطف در واقع نقش نوعی بالش یا ضربه گیر را برای نمایشگرها ایفا می کنند و چنانچه به صورت تصادفی خم شوند در اغلب موارد آسیبی به آنها وارد نمی شود (البته سایر بخش های دستگاه همچنان آسیب پذیر است).

الهام بخشی: اینکه نمایشگرهای منعطف دوام بیشتری در قیاس با انواع معمولی دارند مساله ایست کاملا ثابت شده؛ همین امر بسیاری از تولیدکنندگان را مجاب می کند تا قطعات دیگری را با خصوصیات مشابه تولید نمایند.

برای نمونه محققان استنفورد هم اکنون روی ساخت نوعی باتری شفاف و منعطف کار می کنند و موسسه علوم و فناوری های پیشرفته کره نیز دست به کار ساخت ماژول های حافظه رم منعطف شده است.

روش های تازه برای وارد کردن داده؟ بسیاری امید دارند که ارائه نمایشگرهای منعطف در نهایت به ایجاد کارکردها و قابلیت های تازه ای در محصولات الکترونیکی منجر شود. برای نمونه شاید روزی برسد که بتوان با خم کردن دستگاه، تصویر آن را بزرگنمایی و با باز کردن آن، تصویر را کوچک نمایی کرد یا حتی چنانچه اتفاقی روی دستگاه نشستید و فشار زیادی را به آن وارد کردید، گجت شما شروع به لرزش کند.

اینکه دستگاه های مجهز به نمایشگرهای خمیده دقیقا چه دستاوردهایی را برای کاربران امروزی به ارمغان می آورند مساله ایست که جز با گذر زمان مشخص نمی شود.

LG-G-Flex-vs-Samsung-Galaxy-Round-Quick-Look-Hands-on-AA-3-of-11

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • m. masoud
    m. masoud | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

    تا اون روز شاید یجوری بشه که اصلا همه یه عینکی شبیه گوگل گلس داشته باشن یا حتی فراتر از اون یه لنزی که داخل چشم گذاشته میشه و کار نمایشگر رو انجام می ده.

  • آرمین
    آرمین | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

    طرف عجب چیزیه

مطالب پیشنهادی