ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

دریچه: طلوع اسطوره ها؛ معرفی بازی Guild Wars 2

همه ی ما به دنبال یک سرگرمی خوب می گردیم، اما همیشه سرگرمی های خوب ارزان نیستند و باید برای به دست آوردن شان، هزینه کرد. با این وجود هنوز هم می توانیم با پرداخت کمترین مبالغ، ساعات ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

همه ی ما به دنبال یک سرگرمی خوب می گردیم، اما همیشه سرگرمی های خوب ارزان نیستند و باید برای به دست آوردن شان، هزینه کرد. با این وجود هنوز هم می توانیم با پرداخت کمترین مبالغ، ساعات بسیار خوشی را برای خود به وجود آوریم.

بازی های ویدیویی رایگان، جزو آن دسته از تفریحاتی به حساب می آیند که می توانید بدون نیاز به پرداخت حتی یک ریال، آن ها را دانلود کرده و برای ساعاتی متمادی از این عناوین لذت ببرید.

شاید این طور پیش خود فکر کنید که بازی های رایگان از کیفیت پایینی برخوردارند. اما در این روزهای دنیای بازی های ویدیویی همه چیز در حال تغییر و تحول است و بازی های رایگان نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

موفقیت عناوین بزرگی همچون دوتا ۲ و Team Fortress 2، به خودی خود خلاف این طرز فکر را ثابت می کنند. جذابیت بی حد و مرز این دو بازی، سبب شد تا نظر بسیاری از گیمرها به سوی این عناوین جلب شده و به طرز اعتیاد آوری به بازی کردن بپردازند. اما این دو عنوان، تنها بازی های رایگان موفقی نیستند که تا کنون، پا به این دنیا پر نشاط و جذاب گذاشته اند.

بازی های رایگان امروزی، دریچه ای به سوی دنیای شگفت انگیز سرگرمی هستند که می توان به وسیله ی آن پای خود را از دنیایی که در آن زندگی می کنیم، فرا تر گذاشته و قدم در سرزمینی بگذاریم که جز تفریح و لذت، هیچ چیز دیگری اهمیت ندارد.

World of Warcraft جزو این دسته از بازی ها به حساب می آید و سال ها است که بر دنیای سبک MMORPG سلطنت می کند و تقریبا هیچ یک از رقیبانش نمی توانند آن را از تخت سلطنتی اش به پایین بکشند. دلیل موفقیت چندین ساله ی World of Warcraft، چیزی جز سرگرم کننده بودن آن نیست.

گیمرها از آن به عنوان اعتیاد آورترین بازی ویدیویی موجود یاد می کنند و همچنان پس از گذر سال ها، گیمرهای بسیاری به آن جذب می شوند. اما جذابیت دنیای بازی های ویدیویی در رقابتی است که میان توسعه دهندگان به وجود آمده.

همه به دنبال آن هستند که با عرضه ی عنوانی موفق، اسم و رسمی برای خود دست و پا کنند و به رقابت با بزرگان بپردازند. ArenaNet نیز جزو این دسته به شمار می آید؛ با این وجود که آن ها کار بسیار دشواری را در مقابل Blizzard قدرتمند بر عهده دارند.

ArenaNet با عرضه عنوان جدید خود، Guild Wars 2 توانست هیاهوی زیادی به پا کند و خود را به عنوان رقیبی قدرتمند برای Blizzard به گیمرها معرفی کرد. اتفاقات کاملا باب میل ArenaNet پیش رفت و آن ها توانستند با پشتیبانی خوب خود از گیلد وارز 2، آن را به عنوانی پر طرفدار و محبوب تبدیل کنند.

توسعه دهندگان گیلد وارز 2، پس از گذشت تقریبا سه سال از زمان عرضه ی بازی خود، تصمیم گرفته اند تا از این به بعد، بازی محبوب خود را به یک بازی رایگان یا همان Free To Play تبدیل کنند و در اختیار گیمرها قرار دهند.

به همین مناسبت با دیجیاتو و دریچه همراه باشید تا با Guild Wars 2 ساخته ی تیم ArenaNet بیشتر آشنا شویم.

2010_May_Divinity_Reach_View

گیلد وارز 2 همانند World of Warcraft، سبک MMORPG را دنبال می کند. ساختار این سبک به گونه ای است که همانند یک بازی نقش آفرینی می توانید کاراکتری را برای خود بر گزینید و هر طور که می خواهید ظاهر آن را تقییر دهید.

هنگامی که وارد گیلد وارز 2 می شوید، چهار کلاس مختلف از کاراکترها در اختیارتان قرار می گیرد که هر کدام از آن ها توانایی ها متفاوت و همچنین داستان ها مختلفی را به دوش خود می کشند.

پس از انتخاب کاراکتر، از شما سوالاتی پرسیده می شوند که بخش داستانی بازی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در بازی چندین بخش داستانی متفاوت وجود دارد که با پاسخ دادن به این سوالات می توانید در آن ها تغییرات گسترده ای ایجاد کنید.

Guild-Wars-2-Gameplay

همانطور که گفته شد، هر کاراکتر داستانی را با خود به همراه دارد که این سوالات نیز باعث به وجود آمدن تفاوت های کوچکی در آن می شود. اما داستان های مختص هر کاراکتر، با رسیدن به درجه ی 30 در بازی پایان می یابد و از آن به بعد باید به پای داستانی بنشینید که دیگر گیمرها نیز آن را دنبال می کنند.

از آن پس می توانید با دیگر بازیکنان موجود در بازی به سراغ Event های موجود در بازی بروید و سعی کنید تا آن ها را با موفقیت کامل به پایان برسانید. کسب موفقیت در این Event ها، اصلا کار آسانی نیست و باید سعی کنید تا از تمامی مهارت های تان به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

در حین انجام Event ها یا مراحل اصلی، با از پا در آوردن دشمنان و یا به پایان رساندن هر یک از این ماموریت ها، به شما آیتم های مختلفی تعلق می گیرد. این آیتم ها می تواند شامل سلاح، سکه، زره و یا چیزهای دیگری باشد که به آن ها در بازی نیاز پیدا خواهید کرد.

Guild-Wars-2-Origins-of-Madness-Update-Gets-Video-Screenshots-Release-Date-416886-2

گاهی بهتر است در محیط پهناور بازی گشت و گذار کنید و با دشمنان مختلفی که در گوشه و کنار آن جای خوش کرده اند، حمله کنید و با از پای در آوردن آن ها و به دست آوردن آیتم های مختلف، خود را برای رویارویی با نبردهای مشکل تر، آماده سازید.

علاوه بر این، می توانید با استفاده از سکه هایی که به دست آورده اید، برای خود آیتم های مختلف را خریداری کنید و از آن ها در برای قدرتمند تر ساختن کاراکتر خود استفاده کنید.

این روند تا جایی ادامه پیدا می کند که هر کاراکتر به درجه ی 80 برسد و آن را به پایان برساند. با رسیدن به این درجه داستان اصلی بازی به پایان می رسد. اما گیلد وارز 2 بزرگ تر از این حرف ها است.

maxresdefault

در گذشته کسانی که بازی را خریداری می کردند می توانستند به فصل اول داستانی بازی دسترسی داشته باشند و بعد از به پایان رساندن خط اصلی داستان، شروع به بازی کردن این بخش کنند و به تجربه ی Event های جذاب آن بپردازند.

اما با گذشت زمان، دیگر فصل اول از بازی حذف شد و گیمرهای تازه وارد، ناچارند پس از به پایان رساندن بازی، فصل دوم آن را با صرف اندکی هزینه، آغاز کنید. اما توسعه دهندگان فراموش نکرده اند که گیمرهای تازه وارد مایلند تا در مورد داستان فصل اول، اطلاعات بیشتری داشته باشند.

به همین منظور آن ها با ساخت ویدیویی کوتاه، به شرح اتفاقات موجود در فصل اول پرداخته اند و کاربران می توانند پس از به پایان رساندن بازی به تماشای آن بنشینند و اطلاعات کافی را در مورد داستان فصل اول به دست آورند.

gw2

اما مسلما چیزی که گیلد وارز 2 را جذاب می کند گیم پلی روان و درگیر کننده ی آن است. یکی از نکات مثبت گیلد وارز 2 آن است که نیازی ندارید تا برای دریافت ماموریت یا دریافت دستمزد، به محل قرار گیری کاراکترها در محیط بروید.

تنها کافی است تا به گوشه ی سمت راست تصویر توجه کنید تا با به نمایش در آمدن ماموریت ها، به انجام آن ها بپردازید. حتی پس از به پایان رساندن این ماموریت ها، کافی است تا با کلیک کردن روی صفحه ی مربوط به آن ماموریت، دستمزدتان را دریافت کنید.

قرار دادن این سیستم در بازی، یکی از نکات مثبت گیلد وارز 2 است و مسبب روان تر و سریع تر شدن روند گیم پلی شده. اما این سیستم تنها یکی از صدها نکته ی مثبت گیم پلی بازی است.

gw004

جذاب ترین بخش گیم پلی، مربوط به نبردهای بازی می شود. با وجود این که نبردهای ابتدایی بازی بسیار کوچک و آسان اند، باعث می شوند تا آرام آرام با روند گیم پلی آشنا شوید.

اما هر چه رو به جلو حرکت می کنید، با نبردهای دشوارتر و چالش بر انگیزتر رو به رو خواهید شد که کسب پیروزی در آن ها نیاز به مهارت و آیتم های با ارزش تر دارد.

در پایان باید گفت که گیلد وارز 2 را نباید دسته کم گرفت و اگر از علاقه مندان به سبک MMORPG هستید، این عنوان می تواند برای ساعاتی متمادی شما را به خود سرگرم سازند.

این عنوان آن قدر خوش ساخت است که شاید بتواند در آینده ای نه چندان دور، با کنار زدن رقبای خود، بر تخت پادشاهی این سبک از بازی های آنلاین بنشیند.

Guild Wars 2

Guild Wars 2

سازنده: ArenaNet قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوز، OSX حجم: 21300 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ahora
    ahora | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    سلام این بازی خیلی بحال

    • جواد
      جواد | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

      خیلی.خوب

  • Saafa
    Saafa | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    عکس آخر رو دیدم، فکر کردم Arslan senki رو دیدم :دی
    این انیمه چه میکنه با آدم!

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    سلام لطفا بازی the elder scorlls online هم نقد کنین

    داستان و پیشینه بزرگی داره

مطالب پیشنهادی