ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشت تغییر کوچک در آیفون های جدید که ممکن است از آن ها بی خبر باشید

آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس از راه رسیدند تا یکبار دیگر اپل با موج خبری خود، نبض رسانه ها را در دست گیرد. از زمان معرفی تا کنون به بررسی ویژگی های ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۳

آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس از راه رسیدند تا یکبار دیگر اپل با موج خبری خود، نبض رسانه ها را در دست گیرد. از زمان معرفی تا کنون به بررسی ویژگی های مختلف آیفون های جدید پرداختیم و سعی کردیم تغییرات اصلی همچون تکنولوژی 3D Touch و یا دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را به تفصیل توضیح دهیم.

اما تغییرات محصولات جدید اپل تنها به این موارد خلاصه نمی شوند و اپل در حوزه های بسیاری، راهکارهای جدیدی را در مقایسه با نسل های قبلی به کار گرفته است. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم داشت به هشت تغییر کوچکی که شاید از آن ها بی خبر باشید؛ تغییراتی که هرچند تا به حال به آن ها زیاد پرداخته نشده است، اما بی شک وجودشان کار با آیفون ها را لذت بخش تر خواهد کرد.

۱. ثبت تصاویر پانوراما با رزولوشن بالاتر

Higher-resolution-panoramas

آیفون های 6 و 6 پلاس می توانستند عکس های پانورامای بسیار با کیفیتی را با رزولوشن ۴۳ مگاپیکسل به ثبت رسانند، اما اکنون آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس استانداردها را بالاتر برده اند و به شما این امکان را می دهند تا تصاویر پانوراما را با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل شکار نمایید.

این پیشرفت به لطف سنسور جدیدی ممکن گشته که اپل در دوربین آخرین نسل از موبایل هایش، به کار گرفته است. شایان ذکر است که عکس پانورامایی که در بالا مشاهده می کنید نیز با استفاده از آیفون 6 اس به ثبت رسیده است. برای دیدن تصویر در ابعاد اصلی می توانید روی آن کلیک کنید.

 

۲. لرزشگیر اپتیکال هم اکنون در حالت ویدیو نیز کار می کند

Optical-Image-Stabilization-now-works-in-video-modeiPhone-6s-Plus-only

آیفون ۶ پلاس اولین موبایل اپل به شمار می رفت که از تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال در داخل دوربین خود استفاده می کرد. هرچند این تکنولوژی امکان ثبت تصاویر با کیفیت و بدون لرزشی را فراهم می آورد، اما محدودیت آن در هنگام فیلمبرداری ویدیویی، به شدت کاربران را آزار می داد.

اکنون در آیفون 6 اس پلاس، تکنولوژی OIS در هنگام فیلمبرداری نیز فعال خواهد بود تا بدین شکل کیفیت ویدیو ها دستخوش تغییر شود. شایان ذکر است که استفاده از OIS تنها در حین فیلمبرداری با رزولوشن های 720p و 1080p ممکن خواهد بود و در حالت 4K این سیستم در اختیار کاربر قرار نمی گیرد.

 

۳. رزولوشن بالاتر در هنگام ثبت ویدیوهای Slow-motion

Higher-resolution-when-shooting-slow-motion-videos

آیفون های قبلی قادر بودند تا ویدیوهای صحنه آهسته را به صورت فوق العاده ای خلق نمایند. اما اکنون و به همراه آیفون 6 اس و 6 اس پلاس، این موضوع نیز قرار است ارتقا پیدا کند. دوربین iSight در موبایل های جدید می تواند علاوه بر فیلم برداری ۲۴۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن 720p، در رزولوشن 1080p نیز با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه، به هنرمندی بپردازد.

 

۴. بزرگنمایی در حین پخش ویدیو

Playback-Zoom

فیلمبرداری 4K به شما اجازه میدهد تا جزییات فوق العاده ای را از محیط اطراف خود ثبت کنید. اگر دوست داشتید تا این جزییات را با دقت بیشتری در آینده مرور کنید، در جریان باشید که اپل امکان زوم کردن در ویدیوها را برای شما فراهم آورده است. تنها کافی است هنگام پخش ویدیو، بر روی صفحه پینچ کنید تا عملیات زوم انجام گیرد.

 

۵. پردازنده M9 و سیری همیشه به گوش

M9-co-processor-enables-always-on-Siri

همانطور که پیش از این برایتان نوشتیم، در آیفون های جدید سیری همواره گوش به فرمان شما است و حتی در صورت قفل بودن دستگاه نیز می تواند فرمان های صوتی شما را دریافت نماید. این موضوع به خاطر پردازنده کمکی M9 محقق می شود. این پردازنده در داخل پردازنده اصلی A9 قرار گرفته و یک چیپ بسیار کم مصرف است.

 

۶.ارتباط وای فای بهتر

Added-MIMO-Wi-Fi-connectivity

آیفون های جدید از تکنولوژی ارتباطی MIMO بهره می برند. این تکنولوژی، که نام آن مخفف عبارت Multiple Input, Multiple Output است، با به کارگیری چند آنتن سرعت و کیفیت دریافت را بهبود می بخشد و بدین شکل به شما اجازه می دهد تا ارتباط WiFi بهتری را در اختیار داشته باشد.

 

۷. بلوتوث ۴.۲

An-upgrade-to-Bluetooth-4.2

نسخه بلوتوث ۴.۰ در هر دو آیفون جدید به ۴.۲ ارتقا پیدا کرده است. این پروتوکل برای اینترنت اشیا بهینه سازی شده و امکان ارتباطی سریع تر و پایدار تر را بین موبایل و وسایل مختلف، فراهم می آورد. همچنین شایان ذکر است که مصرف انرژی نیز در بلوتوث ۴.۲ بهبود چشمگیری پیدا کرده است.

 

۸. هر دو آیفون سنگین تر و ضخیم تر شده اند

Both-phones-are-heavier-and-a-tiny-bit-thicker

استفاده از تمام تکنولوژی هایی مذکور در داخل آیفون های جدید، باعث شده تا وزن آن ها دستخوش تغییر شود. آیفون 6 اس در مقایسه با آیفون شش، ۱۴ گرم سنگین تر شده و آیفون 6 اس پلاس نیز با اضافه وزن ۲۰ گرمی نسبت به نسل قبلی خود، مواجه گشته است. ضخامت هر دو دستگاه نیز نزدیک به ۰.۲ میلی متر افزایش پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (54 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

    فاز این دوستانی که میگن تغییر نداشت چیییییییییه؟
    افزایش رم به 2 گیگ
    افزایش دوربین پشت به 12
    افزایش دوربین جلو به 5
    سریعتر شدن lte
    سریعتر شدن wifi
    سریعتر شدن بلوتوث
    بهتر شدن جنس بدنه
    لرزشگیر اپتیکال برای فیلم
    فیلم برداری 4k و 1080 60 فریم
    چیپ a9 و m9
    قابلیت 3d touch
    تصویر زنده
    نسل جدید حسگر اثر انگشت
    اینا جدید نیستن؟ اینا پیشرفت نییسسستتتن؟ آیییییااااا.....

    • بابك
      بابك | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

      همين كارارو بدبخت سايپا هم رو پرايداش انجام ميده چرا اينقد ازش انتقاد ميكنن من نميدونم يعني خداييش امريكا لجن هم بسازه ستايش ميكنيم مال خودمون اينكارو ميكنه با مردم ميشه دزد

  • hhy
    hhy | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    والا اپل باید خجالت بکشه که هم فور تاچو تقلید کرده از هواوی هم رنگ بندی.اگه هواوی نبود اینا چیکار میکردن والا

    • AlirezA
      AlirezA | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

      بهتره ک بگی اگه اپل نبود هواوی باید چیکار میکرد...!!!
      د آخه همه چیز هواوی ک تقلیده آخه

    • Ma
      Ma | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

      فورس تاچ رو اپل خیلی قبل تر از هواوی تو اپل واچ بکار برده بود محض اطلاع

  • hamid
    hamid | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    رنگ جديدش خودش يه دنياست حرف نداره

  • معین
    معین | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    خیلی خوبه و این که به نظر من اگه یه کمی توی ذاهرش تغیر میداد بهتر هم میشد

  • ari
    ari | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    به خاطر این همه تغییر چشمگیر یه خسته نباشید باید بهشون گفت. خخخخخ توی این مدت که هیچ کاری نکرده بود . برندای دیگه هی داشتن گوشی میزدن و تغییراتشون هم بیشتر بود!!! بخش طراحیش رو فکر کنم کلا تعطیل کردن رفته!! خخخ

    • 7.62mm
      7.62mm | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

      فک کنم هر دو سال یه بار تیم کوک زنگ میزنه آیو میگه پاشو بیا دو سال گذشت یه طرح جدید بده!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی