ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشت موردی که می توانست آیفون های جدید را به محصولاتی فوق العاده تبدیل کند

بر اساس روال سال های گذشته اپل، کمتر کسی انتظار داشت که نسل جدید آیفون ها از لحاظ طراحی دستخوش تغییر شود. اپل معمولا در سری S تلاش می کند تکنولوژی های جدید را به ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

بر اساس روال سال های گذشته اپل، کمتر کسی انتظار داشت که نسل جدید آیفون ها از لحاظ طراحی دستخوش تغییر شود. اپل معمولا در سری S تلاش می کند تکنولوژی های جدید را به کار گیرد و ایرادات نسل قبلی را بر طرف نماید.

آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس نیز با همین تئوری سرانجام معرفی شدند. دوربین بهتر، تکنولوژی 3D Touch و چند مورد ریز و درشت دیگر از جمله مواردی هستند که اپل در نسل جدید آیفون هایش به کار گرفته تا این دستگاه را دوباره به گزینه ای جذاب برای خریداران تبدیل نماید.

اما آیا تیم کوک و یارانش هرآنچه که در توان داشته اند را به کار گرفته اند؟ آیا قابلیت های جدید، تمام آن چیزی بود که اپل می توانست به آیفون اضافه کند؟

در ادامه به هشت مورد از قابلیت هایی اشاره می کنیم که استفاده از آن ها می توانست آیفون را به دستگاهی فوق العاده بدل کند. با دیجیاتو همراه باشید.

۱. حاشیه های کمتر در اطراف نمایشگر

Better-screen-to-body-ratio

اگر چند سال پیش بود، همگان نسبت به حاشیه های اندکی که در اطراف نمایشگر آیفون به کار رفته، لب به تحسین می گشودند؛ اما واقعیت این است که رقبای اپل در این زمینه انتظارات را بسیار بالا برده اند. شرکت های تولید کننده موبایل های اندرویدی، اکنون نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه را بسیار بالا برده اند و حاشیه هایی اندک را در اطراف نمایشگر محصولات خود، به وجود آورده اند.

در حالی که نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه در آیفون نزدیک به ۶۵ درصد است، اندرویدی ها به رکورد بیش از ۷۰ درصد نیز دست پیدا کرده اند. این موضوع باعث می شود تا محصولاتی با نمایشگر ۵.۵ یا ۵.۷ اینچی، ابعادی بسیار مناسب پیدا کرده و به راحتی در دست قرار گیرند.

۲. رزولوشن

Resolution

به نظر نمی رسد که رزولوشن 4K یا QHD در عمل چندان تاثیر گذار باشد و چشم های شما را تحت تاثیر قرار دهد. اپل نیز به خوبی به این موضوع واقف است، اما افزایش تراکم پیکسل در آیفون های جدید می توانست نمایشگر عالی این محصولات را وارد مرحله ای جدید کند.

شایان ذکر است که در حال حاضر آیفون 6 اس پلاس با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ از تراکم پیکسل 401ppi برخوردار است و بردار کوچک ترش نیز با رزولوشن ۷۵۰ × ۱۳۳۴، تصاویر را با تراکم پیکسل 326ppi به تصویر در می آورد.

۳. اسپیکر استریو

Stereo-speakers

با فراگیر شدن موبایل ها و استفاده گسترده از آن ها، صدا نیز به مرور نقش مهم تری را در این محصولات ایفا می نماید. هرچند آیفون هم اکنون از اسپیکر قدرتمندی برخوردار است، اما استفاده از اسپیکر استریو می توانست تجربه ای بی نظیر را هنگام تماشای فیلم و یا حتی انجام بازی های مختلف، برای کاربر به ارمغان بیاورد.

۴. رفع برجستگی دوربین

That-camera-bump

این مورد هرچند سلیقه ای است، اما بسیاری از کاربران معتقدند که برجستگی دوربین آیفون، به زیبایی آن لطمه زده است. جالب اینکه خود اپل نیز ظاهرا چنین اعتقادی دارد. اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته و پس از معرفی آیفون 6، اپل با فتوشاپ عکس های این دستگاه را بر روی سایتش دستکاری کرد و برجستگی دوربین آن را حذف نمود.

۵. مقاومت در برابر آب

Water-resistance

بر اساس ویدیو های مختلفی که تا به حال منتشر شده، به نظر می رسد که آیفون در برابر قطرات آب از مقاومتی نسبی برخوردار است. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که برخورداری از استاندارد IP67 و مقاومت کامل در برابر آب، تا چه میزان به جذابیت های آیفون اضافه می کرد؟

۶. باتری

Bigger-battery

همانطور که پیش از این نیز برایتان نوشتیم، آیفون های جدید از باتری کوچکتری در مقایسه با نسل قبلی خود برخوردار هستند. هرچند اپل معتقد است که استفاده بهینه انرژی در iOS 9 این موضوع را جبران می کند، اما واقعیت این است که در بهترین حالت کاربران می توانند همان عمر باتری آیفون های قبلی را در اختیار داشته باشند.

رقبا این روزها بر روی باتری تمرکز بسیاری کرده اند و تلاش می کنند تا با روش های مختلف، نیاز کاربران در این بخش را تامین نمایند. علاوه بر قدرت باتری، تکنولوژی های دیگر همچون شارژ وایرلس و شارژ سریع از جمله مواردی هستند که استفاده از آن ها می توانست تا حدی ضعف باتری آیفون را پوشش دهد.

۷. پشتیبانی از قلم اپل

Work-with-Apple-Pencil

بیایید برای لحظه ای مسائل اعتقادی و باورهای سنتی را کنار بگذاریم. اینکه جابز زمانی از قلم اعلام انزجار کرده بود، هم اکنون در بحث ما جای ندارد. اپل در مراسم خود از Apple Pencil رونمایی به عمل آورد و این موضوع برای کسانی که به کار کردن با قلم علاقه دارند، خبر بسیار خوبی است.

اما قسمت تلخ ماجرا اینجاست که این قلم تنها با آیپد پرو کار می کند و علاقه مندان به آن نمی توانند بر روی نمایشگر آیفون از آن استفاده کنند. گویا اپلی های دوست نداشتند آنقدر ها هم آرمان های جابز را زیر پای گذارند.

۸. مدل ۳۲ گیگابایتی

Cheaper-storage-options

اپل در اقدامی هوشمندانه مدل ۳۲ گیگابایتی آیفون را حذف کرد تا بتواند درآمد بیشتری را به دست آورد. در واقع اپل خود نیز می داند که مدل ۱۶ گیگابایتی برای خرید چندان منطقی به نظر نمی رسد، لذا آن ها با حذف نسخه ۳۲ گیگی ترتیبی دادند تا کاربران به اجبار سراغ مدل ۶۴ گیگابایتی روند و هزینه بیشتری را بپردازند.

اپل می توانست با عرضه مدل ۳۲ گیگابایتی برای آیفون های جدید، اندکی با کاربرانش مهربان تر باشد، و یا اینکه حداقل اختلاف قیمت مدل های ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی را کاهش دهد. در حال حاضر این دو مدل با یکدیگر ۱۰۰ دلار اختلاف قیمت دارند، در حالی که شاید اختلاف تمام شده آن ها برای اپل تنها ۲۰ دلار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (72 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

    امااااااااا...نتونست!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی