ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۰ را نمی خواهید؟ کامپیوتر شما در حال دانلود کردن آن است

این روزها گویا کمپانی های تکنولوژیک تصمیم گرفته اند تا به هر طریقی که شده، کاربران خود را ملزم به استفاده از آخرین نسخه پلتفرم هایشان بکنند. ویندوز ۱۰ حدود ۴۵ روز پیش منتشر شد و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

این روزها گویا کمپانی های تکنولوژیک تصمیم گرفته اند تا به هر طریقی که شده، کاربران خود را ملزم به استفاده از آخرین نسخه پلتفرم هایشان بکنند.

ویندوز ۱۰ حدود ۴۵ روز پیش منتشر شد و کاربران می توانستند بر اساس نام نویسی که انجام داده اند، به سراغ سرورهای مایکروسافت رفته و نسخه ای از جدیدترین ویندوز را نیز دانلود نمایند. حال اما مشخص شده که حال سرورهای مایکروسافت رو به بهبودی رفته و خوب است؛ این شرکت حتی فایل های اصلی و حجیم ویندوز ۱۰ را بر روی کامپیوتر کاربران بارگذاری می کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت تایید نموده که اکنون در کامپیوتر کاربرانی که «بروز رسانی خودکار» آنها فعال باشد، برخی فایل های اصلی ویندوز ۱۰ بارگذاری خواهند شد «تا در صورتی که کاربر تصمیم خود را برای بروز رسانی قطعی نماید»، این پروسه با سرعت بالایی انجام گیرد.

جریان از اینجا آغاز می گردد که یکی از کاربران وب سایت «The Inquirer» با فایل هایی مخفی تحت عنوان «$Windows.~BT» در کامپیوتر خود رو به رو می شود که حجمی میان ۳.۵ الی ۶ گیگابایت دارند. این کاربر اذعان داشته که تصمیمی برای بروز رسانی که کامپیوتر خود به ویندوز ۱۰ نیز نداشته اما در هر صورت، این فایل ها روی کامپیوترش دانلود شده اند. این وب سایت با سخنگوی مایکروسافت تماس برقرار کرده و اهالی ردموند نیز تایید کرده اند که این موضوع حقیقت دارد و فایل ها در کامیپوتر کاربران دانلود می شوند تا
«در صورت نیاز» بروز رسانی با سرعت بالایی انجام گیرد. مایکروسافت همچنین خبر داده که اگر بروز رسانی خودکار در کامپیوتر شما غیر فعال باشد، فایل ها دانلود نخواهند شد.

جدا از هزینه هایی که این موضوع می تواند برای کاربران داشته باشد، بخش منفی داستان اینجاست که بیشتر کامپیوترهای قدیمی از فضای ذخیره سازی اندکی برخوردار هستند و دانلود ناخواسته، هیچگاه مورد استقبال کاربران قرار نگرفته است. حتی زمانی که سال گذشته اپل نیز آلبوم موسیقی گروه U2 را بر روی همه حساب های کاربری iTunes فرستاد نیز هیچکس از این اقدام استقبالی به عمل نیاورد.

شاید اکنون کمی برای شما دیر شده باشد اما اگر علاقه ای به استفاده از ویندوز ۱۰ ندارید، از غیر فعال بودن بروز رسانی خودکار خاطر جمع گردید تا نه پهنای باند هدر رود نه فضای خالی کامپیوترتان.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (52 مورد)
  • سبحان
    سبحان | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

    بچه ها موقعی که میخواین پی سی رو خاموش کنین نت رو قطع کنین من یه بار یادم رفت کل حجم نتم رو خورد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی