ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام «اسنپدراگون فلایت» را برای استفاده در پهپادها معرفی کرد

معمولا تامین کنندگان و سازندگان اجزای داخلی و کوچک موبایل ها، برای کاربران عادی ناشناخته هستند اما داستان کوالکام و چیپست هایش اندکی متفاوت است. این شرکت در سال های اخیر با ارائه سیستم-بر-چیپ های قدرتمند ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

معمولا تامین کنندگان و سازندگان اجزای داخلی و کوچک موبایل ها، برای کاربران عادی ناشناخته هستند اما داستان کوالکام و چیپست هایش اندکی متفاوت است. این شرکت در سال های اخیر با ارائه سیستم-بر-چیپ های قدرتمند به خوبی توانست نام خود را سر زبان ها اندازد و در میان استفاده کنندگان از تلفن های هوشمند با آخرین سخت افزار و علاقه مندان به دنیای تکنولوژی، شناخته شود.

حال اما این شرکت اعلام نموده که در حال برداشتن قدم بعدی خود است؛ کوالکام Snapdragon Flight را معرفی نموده که قرار است در پهپاد ها و همچنین سایر پروژه های روباتیک مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سیستم-بر چیپ جدید کوالکام، بر بستر اسنپدراگون ۸۰۱ توسعه یافته است؛ چیپستی که برای کاربران موبایل های هوشمند، نامی آشناست. این چیپست، دارای پردازنده ای ۴ هسته ای بوده که کلاک پردازشی آنها نیز تا ۲.۲۶گیگاهرتز بالا می رود. پردازشگر گرافیکی آدرنو ۳۳۰ را نیز می توان در این چیپست یافت.

چیپست مجتمع «اسنپدراگون فلایت» ابعادی برابر با ۵۸ در ۴۰ میلیمتر دارد و از تکنولوژی شارژ سریع نیز بهره می برد. ثبت ویدیوهای 4K و همچنین پشتیبانی از دوربین های دوگانه، وای-فای، بلوتوث ۴ نیز از دیگر قابلیت های چیپست جدید هستند.

Snapdragon-Flight-800-board-v2-1024x684-w600

اسنپدراگون فلایت طراحی گشته تا پروسه ساخت درون های ارزان قیمت را آسان تر نماید. پهپادی که از این پلتفرم سخت افزاری در آن استفاده شود، می تواند با رزولوشن ۱۰۸۰p، تصاویری با ۶۰ فریم بر ثانیه را به ثبت رساند.

کوالکام در نظر دارد تا در آینده، از دانگل های 4G نیز پشتیبانی به عمل آورد و بر همین اساس می توانیم شاهد اتصال پهپادها به اینترنت پر سرعت نسل چهارم شبکه های مخابراتی باشیم.

موسسه تحقیقاتی Radiant Insights باور دارد که در سال جاری، شاهد رشد بسیار بالای فروش پهپادها خواهیم بود. این موسسه خبر می دهد که در سال ۲۰۱۴، ارزش این بازار به ۶۰۹ میلیون دلار رسیده اما این مقدار در سال جاری، برابر با ۴.۸ میلیارد دلار خواهد بود.

اسنپدراگون فلایت اکنون در دسترس سازندگان پهپادها است تا آن را سفارش دهند و گمانه زنی می شود که در نیمه اول سال ۲۰۱۶، شاهد درون هایی باشیم که از این چیپست مجتمع بهره می برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • علی
    علی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

    داغ نشه منفجر نشه تو هوا خوبه(:

    • عـــامـر
      عـــامـر | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

      اون ۸۱۰ بود ، ۸۰۱ مشکلی نداشته

  • soroush_showbert
    soroush_showbert | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

    واقعا کوالکام کارش درست بود تا اینک تا قبل از اینکهه اسنپدراگون 810 رو بده بیرون
    یخورده نا امیدم کرد چنتا از پرچم دارا مثل سونی زد 3+ و تبلت سونی z4 lte که به شخصه عاشق طراحیشون بودم و هستم اما بخاطر داغ کردن پردازنده از خرید اونها پشیمون شدم
    حالا میگید زد پنج اینجور کرده اونجور کرده با لوله خنک کننده جلو گرماشو گرفته و غیره
    اما وقتی یه چیزی دلتو بزنه قبول کن حالا هرچی بش رنگ و لعاب بدی دیگه به دلت نمیشینه
    ایشالا 820 اشتباه قبلش رو تکرار نکنه خودم یکی از طرفدار های این شرکتم و بیشتر از اگزینوس ساموسونگ و اتم اینتل تو پردازنده های موبایلی قبولش دارم

    • عـــامـر
      عـــامـر | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

      ۸۲۰ یعنی نقطه تمتم با یک جهش
      اکر خوب کار کنه میزنه جلو اگر گند بزنه کوالکوم باید بشینه و شاهد باشه چطور از صفر سودش کم میشه

  • m. masoud
    m. masoud | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

    این که قابلیت تصویر برداری 4K داره، خیلی خوبه.

  • sherlock tux
    sherlock tux | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

    اون تصویر پس زمینه ای که گذاشتین تو این مقاله ، من یه لحظه دیدم فکر کردم یه روباته تو هر دو دستش اسلحه کلت داره و مثل فیلم های هالیودی داره به هر دو طرفش شلیک میکنه دی: :o

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

    فوق العاده است (می تواند با رزولوشن ۱۰۸۰p، تصاویری با ۶۰ فریم بر ثانیه را به ثبت رساند) یدونه rolling spider از parrot دارم که تنها مشکلم باهاش همین کیفیت پایین دوربینشه وگرنه هم قیمتش عالی بود هم کاراییش و البته شارژ پایینی هم داره

مطالب پیشنهادی