ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جان کرافچک به عنوان اولین مدیر عامل بخش اتومبیل های خودران گوگل برگزیده شد

برای اولین بار پروژه ی اتومبیل های خودران گوگل دارای یک مدیر عامل رسمی شده و این مدیر کسی نیست جز جان کرافچک، مردی که ۲۵ سال در صنعت خودروسازی فعالیت داشته و سال های متوالی نیز ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

برای اولین بار پروژه ی اتومبیل های خودران گوگل دارای یک مدیر عامل رسمی شده و این مدیر کسی نیست جز جان کرافچک، مردی که ۲۵ سال در صنعت خودروسازی فعالیت داشته و سال های متوالی نیز کسب و کار هیوندای در آمریکا را رهبری می کرده.

شرکت ساکن مانتین ویو خبر یاد شده را روز یکشنبه به رسانه ها اعلام نموده و این در حالیست که آقای کرافچک هنوز سمت ریاست کمپانی دیگری با نام TrueCar که یک پلتفرم آنلاین فروش خودرو محسوب می شود را بر عهده دارد.

مطابق اسناد و مدارک موجود وی مابین سال های ۲۰۰۸ الی ۲۰۱۳ مدیرعامل شعبه هیوندای موتور در ایالات متحده ی آمریکا بوده و ۱۴ سال نیز در کمپانی فورد با عنوان مدیر واحد توسعه ی محصولات فعالیت کرده و قرار است از انتهای ماه جاری رسماً به گوگل ملحق شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

john-krafcik

کارفچک اولین فرد شناخته شده و مطرح در صنعت خودروسازی به حساب می آید که توسط گوگل به استخدام درآمده و ظاهراً این امر در راستای نقشه های جاه طلبانه ی کمپانی مذکور در مورد اتومبیل های خودرانش اجرایی گشته.

اتومبیل های مستقل و بی نیاز از راننده ی گوگل طی تابستان امسال به خیابان های کالیفرنیا آمده اند و ضمناً مجوز آزمایش در خیابان های ایالت تگزاس را نیز کسب کرده اند.

جاه طلبی ساکنین مانتین ویو به حدیست که آنها را به صورت مستقیم وارد رقابت با بسیاری از برندهای بزرگ صنعت خودرو که هریک برنامه ای مستقل برای تولید اتومبیل هایی بدون راننده دارند نموده.

برای مثال تویوتا به تازگی ۱۵۰ میلیون دلار در همین راستا سرمایه گذاری نموده و سایر شرکت های مطرح هم ارقام مشابهی را به خاطر واهمه ای که از ورود گوگل به صنعت انحصاری خود دارند هزینه کرده اند. در زمان حاضر گوگل نرم افزارهایی همچون اندروید Auto را نیز برای محصولات دیگر تولید کنندگان ارائه نموده و ضریب نفوذش را در کسب و کار مورد بحث بالاتر برده.

البته نباید از یاد برد ابر کمپانی اهل مانتین ویو قبلاً با صراحت اعلام نموده نمی خواهد خودروهای خاص و ویژه ی خودش را تولید نماید و ترجیح می دهد در پروژه ماشین های خود ران با سایر شرکت های معروف و برگزیده شراکت نماید.

تا به امروز "کریس ارمسون" ریاست واحد اتومبیل های بدون راننده گوگل را عهده دار بوده ولی با ورود مدیرعامل جدید وی در سمت مدیر فنی قرار خواهد گرفت. کرافچک هم در راستای مسئولیت تازه اش اظهار نموده «تکنولوژی حاصل از بخشی که به زودی مدیریت اش خواهم کرد، می تواند حمل و نقل آسوده تری را برای انسان های بسیاری فراهم آورد و آنها را از دغدغه های مختلف و آزار دهنده ای که به خاطر رانندگی متحمل می شوند رها سازد.»

گفتنی است با وجود اینکه بخش اتومبیل های خود ران حالا مدیرعاملی مجزا دارد ولی کماکان به عنوان زیر مجموعه ی آزمایشگاه گوگل اکس باقی خواهد ماند و در همین رابطه یک سخنگوی گوگل نیز خاطر نشان کرده که این پروژه هنوز به مرحله ای نرسیده که بتواند بدل به یک کمپانی مستقل از مجموعه کمپانی های الفابت گردد ولی در آینده ای نه چندان دور این مهم نیز به احتمال زیاد عملی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی