ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

راهنمای استراتژی های موثر در Fallout Shelter؛ چگونه بدون صرف پول بهترین نتایج را بگیریم

خبر ساخت یک بازی موبایل براساس دنیای غنی و پرطرفدار Fallout، در E3 2015 سر و صدای عجیبی به پا کرد. تا پیش از آن همه درگیر اخبار Fallout 4 بودند و کسی به یک ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

خبر ساخت یک بازی موبایل براساس دنیای غنی و پرطرفدار Fallout، در E3 2015 سر و صدای عجیبی به پا کرد. تا پیش از آن همه درگیر اخبار Fallout 4 بودند و کسی به یک بازی موبایل اهمیتی نمی داد اما نمایش تیم Bethesda Games به قدری جذاب بود که مردم عاشق آن شده بودند.

هیچ کس انتظار یک بازی موبایلی براساس دنیای خشک و بی آب علف Fallout را نداشت اما فردای همان روز میلیون ها نفر در حال انجام بازی بودند. Fallout Shelter اواخر خرداد ماه و بلافاصله پس از کنفرانس شرکت بتسدا برای سیستم عامل iOS منتشر شد اما اندرویدی ها باید تقریبا دو ماهی منتظر می ماندند.

در دو هفته ابتدایی، شلتر روی بیش از 70 میلیون آیفون، آیپد و آیپاد نصب شد و به پرطرفدارترین بازی تاریخ آیتونز بدل گردد. در همین مدت زمان اندک، بتسدا توانست 5.1 میلیون دلار از طریق بازی درآمد کسب کند که برای یک بازی کم زحمت موبایلی رقمی فوق العاده است.

Fallout Shelter یک بازی آفلاین و تک نفره است که در آن نقش مدیر پناهگاهی زیر زمینی را دارید. زندگی روی سطح زمین دشوار شده و مردم برای گریز از حیوانات درنده و تشعشعات خطرناک هسته ای، به منزلگاه های زیر زمینی پناه آورده اند.

برای توسعه، پیشرفت، موفقیت و جلوگیری از خطراتی که لحظه لحظه تهدیدتان می کنند، هر یک از پناهجویان باید وظیفه ای را به عهده داشته باشند و برای دفاع از خود، دیگران و به طور کل پناهگاه شان آماده باشند. Fallout Shelter یک بازی معتاد کننده، دوست داشتنی و پیچیده اما متفاوت است.

به همین سبب، پیش از اینکه بخواهید ادامه مطلب را مطالعه کنید، بهتر است نسبت به دانلود این بازی برای سیستم عامل اندروید یا iOS هر چه سریع تر اقدام کنید. در سری مطالب «راهنمای استراتژی های موثر در Fallout Shelter» قصد داریم شما را از یک پناهجوی مبتدی به مدیری لایق تبدیل کنیم.

  • قسمت اول: راهکارهای ابتدایی برای آشنایی با قواعد بازی
  • قسمت دوم: چگونه به یک بازمانده کارآمد تبدیل شویم
  • قسمت سوم: چگونه بدون صرف پول بهترین نتایج را بگیریم
  • قسمت چهارم: چگونه یک پناهگاه خوب و بی نقص داشته باشیم
  • قسمت پنجم: راهکارهای مدیریت پناهگاه هایی با بیش از صد بازمانده
  • قسمت ششم: راهکارهایی برای چینش صحیح اتاق ها و زنده ماندن در برهوت
  • قسمت هفتم: چگونه بدون دادن تلفات با دشمنان مبارزه کنیم
  • قسمت هشتم: هر آنچه باید در مورد Mr.Handy بدانید

در ادامه با این سری مقالات همراه با دیجیاتو باشید.

دوست دارید که پناهگاهتان پیشرفت کند، اما وقایع رادیواکتیو نمی گذارند؟ آیا تمام کاربردهای Endurance یا مزایای فرستادن افراد به برهوت را می دانید؟ در صورتی که پاسختان منفی است، با مطالعه این قسمت از مقاله می توانید بدون صرف کوچکترین هزینه پناهگاهتان را ارتقا دهید و پناهجوهای شاد و سالمی داشته باشید.

به تخصص پناهجوها دقت کنید و آنها را در جای مناسب به کار بگیرید

fallout-shelter-tips-get-rid-radiation-poisoning-what-endurance-raise-special-luck

بله، برای فردی که بازی را تازه شروع کرده اجرای این ترفند کمی زودهنگام است. اما شاید بسیاری از شما تاکنون نسبت به این مسأله بی توجه بوده اید. تأکید می کنیم که حتما به تخصص پناهجوها توجه داشته باشید و آنها را در جای مناسب به کار بگیرید.

با گماشتن پناهجوها در اتاقک مناسب، آنها نه تنها شادتر می شوند بلکه آیتم های مختلف را به مقدار بیشتر و با سرعتی بالاتر تولید خواهند کرد. ما این کار را با قرار دادن افراد مختلف در اتاقک های گوناگون آزمایش کردیم و درصد شادی و میزان بهره وریشان را تحت نظر گرفتیم. مطمئن باشید که با بکارگیری افراد در جای مناسب، نتیجه بسیار بهتری هم خواهید گرفت.

با سرعت ساخت و ساز نکنید و از بروزرسانی بی دلیل اتاقک ها بپرهیزید

fallout-shelter-tips-get-rid-radiation-poisoning-what-endurance-raise-special-luck_0

هر چه اتاقک هایتان بیشتر باشد، هم پناهجوها ها خسته تر می شوند و هم انرژی بیشتری از دست خواهید داد.

بهترین استراتژی ممکن، پر کردن اتاقک ها به اندازه ظرفیت با کارگرانی متخصص است تا سرعت تولید هر اتاقک بالا برود. با این کار استفاده بهینه تری از انرژی و پرسنل پناهگاه خود خواهید داشت. ضمنا توجه داشته باشید که هر قدر اتاقک ها شلوغ تر باشند، کمتر با پناهجوهای خموده یا مریض مواجه خواهید شد. در چنین اتاقک هایی شاید نهایتا مجبور باشید به Stimpack ها متوسط شوید و به نظر می رسد که این دو مورد به نحوی با یکدیگر مرتبط باشند.

اگر احساس می کنید که ذخایرتان از حد مطلوب کمتر شده، پیش از افزودن یک اتاقک جدید اتاقک های فعلی تان را ارتقا دهید. ضمنا، اگر ترتیبی اتخاذ دهید که اتاقک های تولید برق، آب یا غذا از طرفین قابل طویل شدن باشند کار به مراتب بهتری است. با انجام این کارها، در نهایت اتاقک های بزرگتری خواهید داشت که راندمان به مراتب بیشتری از چندین اتاقک کوچک و جدا از هم دارند.

چسباندن دو یا سه اتاقک به هم بهترین نتیجه را می دهد. بهترین نقشه یا ساختار برای پناهگاهی با جمعیت زیر ۳۰ نفر می تواند این گونه باشد:

  •  یک بخش Water Treatment سه اتاقکی
  • یک بخش Power Supply سه اتاقکی
  • یک Diner سه اتاقکی
  • یک Living Room سه اتاقکی

از لباس ها برای افزایش مهارت های پناهجوها استفاده کنید

در طول بازی با اچیومنت های زیادی مواجه می شوید که شما را برای فروش لباس ها تشویق می کنند، اما شاید بد نباشد که آنها را نگه داشته و بر تن پناهجوها برای افزایش مهارت هایشان بپوشانید. برای امتحان مفید واقع شدن یک لباس خاص برای پناهجو، کافیست روی او اشاره کنید. در قسمت گوشه سمت چپ و پایین صفحه آمار خواهید دید که دقیقا چه لباسی پوشیده اند.

روی گزینه لباس اشاره کنید. با این کار لباس هایی که در اختیار دارید به همراه مهارت هایی که ارتقا می دهند را خواهید دید. سعی کنید این لباس ها را به پناهجوهایی با لول پایین (از ۳ کمتر) بپوشانید. برای مشاهده این که چه لباسی می تواند کدام مهارت ها را ارتقا دهد به این لینک مراجعه کنید.

بعضی از پناهجوهایتان را برای تقویت تحمل (E) و افزایش شانس (L) به برهوت بفرستید

fallout-shelter-exploring-wasteland-guy

پناهجو های شما به گشت و گذار در محیط خارج احتیاج دارند. ارسال آنها به برهوت نه تنها شانس شما را برای بدست آوردن پول،‌ اسلحه و لباس افزایش می دهد، بلکه می تواند موجب افزایش تجربه و ارتقای لول پناهجو هم بشود.

در این مورد کاملا مطمئن نیستیم، اما به نظر می رسد که ارسال پناهجو به برهوت می تواند در مقاومت او به بیماری یا مسمومیت حاصل از تشعشعات اتمی موثر واقع شود. بهتر است زمانی شروع به ارسال پناهجو ها به برهوت کنید که حداقل دو آزمایشگاه برای ساخت Radaway و Stimpack ها داشته باشید (چرا که پناهجوهای به خارج فرستاده شده بهتر است از این دو، حداقل یک عدد را با خود به همراه داشته باشند).

هر چند همراه داشتن Stimpack و Radaway برای پناهجو آنچنان حیاتی هم نیست. این که اطمینان حاصل کنید پناهجوی ارسالی شما لباس خوبی پوشیده و سلاح خوبی در دست دارد کفایت می کند.

اگر منافع ارسال پناهجوها برایتان اهمیت دارد، خوش شانس ترین ها و مقاوم ترین هایشان را برای این کار بفرستید. مهارت Endurance کاربردش را در این قسمت نشان می دهد، چرا که هر چه پناهجوی شما از این نظر قوی تر باشد شانس بیشتری برای زنده ماندن و جستجو در برهوت خواهد داشت.

از طرف دیگر، پناهجوهای خوش شانس همیشه با دست پر بر می گردند. بنابراین به مقاومت و شانس پناهجو های ارسالی تان توجه داشته باشید. نکته دیگر این که در صورت مرگ آنها در برهوت، برای بدست آوردن چیزهایی که جمع کرده اند به احیا کردنشان نیازی نیست. ضمنا پناهندگان ارسالی همیشه چیزهای بدرد بخور را وقتی پیدا می کنند که حداقل یک ساعت در برهوت به سر برده باشند، بنابراین بهتر است که خیلی زود آنها را برنگردانید.

تا می توانید پناهجو ها را مسلح کنید، به خصوص آنهایی که به درب پناهگاه نزدیکند

به محض این که اسلحه جدیدی به دست آوردید،‌ آن را به دستان یک پناهجو بسپارید. تفنگ ها بهترین وسیله برای جلوگیری از خسارت مهاجمان به پناهگاه و کشتن آنها هستند. اگر تعداد کمی اسلحه دارید، اولویت با پناهجوهایی است که به درب پناهگاه نزدیک ترند؛‌ چرا که آنان نخستین افرادی هستند که مورد یورش مهاجمین قرار می گیرند.

یک استراتژی خوب هنگامی که مورد حمله قرار گرفته اید این است که با ورود مهاجمین به اتاقک های کناری، تفنگ را میان پناهجو های اتاقک های دیگر جابجا کنید. کار خسته کننده ای است، اما شدت تلفات را بسیار کاهش می دهد.

تفنگ ها ضمنا برای کشتن سوسک های جهش یافته هم کاربرد دارند. بهتر است زمانی که فردی را برای جستجو در برهوت فرستاده اید، حتما چند پناهجو مسلح هم در پناهگاه داشته باشید.

نسل پناهجوها را افزایش دهید

fallout-shelter-tips-get-rid-radiation-poisoning-what-endurance-raise-special-luck_1

شدیدا توصیه می کنیم که از همان ابتدای بازی، به تکثیر نسل پناهجو ها در کنار افزایش تولید غذا توجه داشته باشید. بچه دار شدن بهترین راه برای خوشحال کردن پناهجو هایی است که نه مریض اند و نه آلوده به تشعشعات هسته ای.

بد نیست بدانید که زنان دنیای Fallout Shelter بر خلاف دنیای واقعی،‌ در دوران بارداری هم از پس کارهای سخت بر می آیند. بنابراین با کار کشیدن از آنها، نه تنها آسیبی به بچه درون شکمشان نمی زنید، بلکه جامعه خوشحال تری هم خواهید داشت. البته خانم های باردار هنگام حمله سوسک ها یا مهاجمین چندان شجاعتی از خود نشان نمی دهند و پا به فرار می گذارند. به آنها حق می دهیم، آنها مادران نسل های بعدی پناهجوها هستند!‌

برای مقابله با بیماری و تشعشعات اتمی، هر چه سریع تر آزمایشگاه و داروخانه بسازید

پیش از آن که تعداد پناهجو هایتان به 14 نفر برسد، امکان ساخت داروخانه و آزمایشگاه ندارید. اما تا به این تعداد رسیدید، سریعا آنها را بسازید و در هر کدام دو پناهجو برای تولید Stimpack و Radaway بگمارید. مسمومیت رادیواکتیو و بیماری می تواند به پناهگاه شما آسیبی جدی وارد کند،‌ خصوصا زمانی که ذخایر غذایی و نیروی کمی داشته باشید.

اگر شاهد سقوط نمودار خوشحالی پناهجو هایتان هستید، روی هر اتاقک زوم کرده و به صحبت هایشان توجه کنید. اگر در مورد احتیاج به Radaway صحبت می کنند یا اینکه دست روی شکم می گذارند، برای خلاصی از مسمومیت رادیواکتیو به Radaway احتیاج دارند.

اگر هم به کلماتی مثل استراحت و روز بد و غیره برخوردید، یک Stimpack به آنها بدهید. مریضی و آلودگی به تشعشعات رادیواکتیو می تواند درجه خوشحالی پناهجو ها را به سرعت پایین بیاورد. بنابراین در ساخت Stimpack و Radaway خساست به خرج نداده و تا می توانید از آنها تولید کنید.

Fallout Shelter

Fallout Shelter

سازنده: Bethesda قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 141 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Sara
    Sara | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    سلام . من ظرفيت جمعيت اوليه م كه ١٨ تا بود پر شده و نه بچه ها به دنيا ميان ونه مهاجر جديد مياد و نه ظرفيتم بيشتر ميشه. چيكار كنم ظرفيت بيشتر بشه؟

    • fardad Fateh
      fardad Fateh | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

      باید living room بسازی تا حداکثر ظرفیت کارکنانت بیشتر شه

  • اشکان
    اشکان | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    این سری مطالبتون واقعا مسخره ست... همه ش همون چیزارو میگید به روش های مختلف. :/

  • sad
    sad | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    من عاشق سری های فالوتم ،یک ساعت بعد از انتشارش تو پلی استور دان کردم ،خب اولش خیلی خوب و باحال به نظر می رسه ، ولی بعد مرور خسته کننده میشه ،مخصوصا وقتی کلی شهروند داری ،، بعد مدت طولانی ک بازی رو باز میکنی ،کلی موش کور حمله میکنن و حداقل بیست نفر رو ميکشن ،این اتفاق ن یک بار ،بلکه سه چهار بار کل زحمات آدم رو به باد میده ،و الان خوشحالم پاک کردم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی