ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میان رده های قدرتمند در راهند؛ کوالکام از اسنپدراگون ۶۱۷ و ۴۳۰ پرده برداشت

کوالکام امروز پس از معرفی نسل سوم از تکنولوژی شارژ سریع، دو چیپست اسنپدراگون ۶۱۷ و ۴۳۰ را نیز به شکل رسمی معرفی کرد. این شرکت به خوبی کدهای سیستم-بر-چیپ هایش را به ما آموخته ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

کوالکام امروز پس از معرفی نسل سوم از تکنولوژی شارژ سریع، دو چیپست اسنپدراگون ۶۱۷ و ۴۳۰ را نیز به شکل رسمی معرفی کرد. این شرکت به خوبی کدهای سیستم-بر-چیپ هایش را به ما آموخته و با نگاهی ساده به آنها، می توان حدس زد که با نمونه هایی در حد میان رده مواجه هستیم.

کمپانی کوالکام اعلام نموده که اسنپدراگون ۴۳۰ برای محصولات کاملا اقتصادی، موردی بسیار مناسب به شمار می رود در حالی که اسنپدراگون ۶۱۷ آمده تا قدرتی فوق العاده را به گجت هایی با مشخصات سخت افزاری میان رده بیاورد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اسنپدراگون ۶۱۷

snapdragon_617_features (1)-w600

بر اساس اعلان رسمی کوالکام، ابتدا این چیپست به دست سازندگان تلفن های هوشمند خواهد رسید. شرکت یاد شده همچنین اظهار نموده که تا پایان سال ۲۰۱۵ شاهد بهره گیری و موجود شدن برخی تلفن های هوشمند با این چیپست در بازار خواهیم بود.

در این چیپست، نوعی از مودم LTE به کار گرفته شده که از Cat 7 - دسته‌بندی ۷ پشتیبانی به عمل می آورد. این دسته بندی، به کاربر اجازه می دهد سرعتی برابر با ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه نماید. [البته قبل از آن، اپراتور مخابراتی نیز باید چنین سرعتی را ارائه دهد.]

چیپست مورد اشاره همچنین می تواند از یک حسگر دوربین ۲۱ مگاپیکسلی پشتیبانی به عمل آورد. همچنین می توان به پردازشگر گرافیکی آدرنو ۴۰۵ اشاره نمود. در این چیپست، از DSP [پردازشگر سیگنال دیجیتال] با کد Hexagon 546 نیز استفاده شده است. از سوی دیگر، پردازنده اصلی دارای ۸ هسته است که کلاک پردازشی هر یک از هسته ها تا ۱.۵ گیگاهرتز بالا خواهد رفت. این پردازنده تک خوشه ای بوده و همه ۸ هسته ی آن بر بستر کورتکس A53 توسعه یافته اند.


اسنپدراگون ۴۳۰

snapdragon_430_feature-w600

این چیپست اندکی دیرتر از نمونه قبلی به بازار خواهد رسید و کوالکام خبر می دهد که در ابتدای سال ۲۰۱۶ می توانیم انتظار موبایل هایی که از این سیستم-بر-چیپ استفاده می کنند را بکشیم. این شرکت همچنین مدعی شده که این «صبر»، کاملا ارزشمند خواهد بود.

اسنپدراگون ۴۳۰ از LTE با دسته بندی ۴ بهره می برد که البته اندکی از نمونه ۶۱۷ ضعیف تر است. سایر مشخصات اصلی این چیپست چنین هستند: پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۰۵، پشتیبانی از سنسور دوربین ۲۱ مگاپیکسلی (برای یک موبایل اقتصادی!)، پردازشگر سیگنال دیجیتال با کد Hexagon 536 و 8 هسته پردازشی اصلی که بر بستر کورتکس A53 با کلاک نهایتا ۱.۲ گیگاهرتز توسعه یافته اند.

در نهایت لازم به ذکر است که هر دو چیپست، از نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام نیز بهره مند هستند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • m. masoud
    m. masoud | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    پیشرفت فناوری رو که می بینم لذت می برم.

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    انصافا تو بالارده هرچی امسال کوالکوم عالی نبود اما تو میانرده ترکوند

  • Metal
    Metal | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    اينها كه الفتضاحه بايد بهشون گفت پايين رده
    اس ٦٢٠ شايد بياد روي ميان رده كه در حد اس ٨٠٨ قوي هستش

  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    به نظر خیلی خوب میان ببینیم میتونن با چیپ های اقتصادی و میان رده مدیاتک رقابت کنند یا نه؟

  • babak
    babak | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    اسنپدراگون ۶۱۷ = پردازشگر گرافیکی آدرنو 405

    اسنپدراگون ۴۳۰=پردازشگر گرافیکی آدرنو 505

مطالب پیشنهادی