ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی با انتشار تصویری، سیر تکامل پرچمدارانش را به نمایش می کشد

بهره گیری از زبان طراحی «OmniBalance» با ارائه اولین موبایل قدرتمند سونی، یعنی اکسپریا Z آغاز شد. اما گاهی این شرکت برای استفاده از یک زبان طراحی مشابه در خانواده موبایل های پرچمدارش مورد انتقاد قرار ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

بهره گیری از زبان طراحی «OmniBalance» با ارائه اولین موبایل قدرتمند سونی، یعنی اکسپریا Z آغاز شد. اما گاهی این شرکت برای استفاده از یک زبان طراحی مشابه در خانواده موبایل های پرچمدارش مورد انتقاد قرار می گیرد

سونی همواره کوشیده تا این طراحی را بهبود داده و نقاط ضعف آن را نیز بر طرف کند. در واقع، سونی طی سال های اخیر تلاش خود را کرده تا در امر تولید یک تلفن هوشمند، به تکامل نهایی نزدیک شود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به این تکامل.

Xperia Z مجهز به یک نمایشگر ۵ اینچ شده بود و از طراحی بسیار تختی بهره می برد. در Xperia Z۱ اما شرکت ژاپنی تصمیم گرفت تا با دوربینی ۲۰.۷ مگاپیکسلی و اضافه کردن کلید فیزیکی دوربین، آن را از نسل قبلی خود متمایز کند. در Xperia Z۱، گوشه ها اندکی خم شده بودند و آن تیزی قبل را نداشتند.

در Xperia Z2، سونی از یک نمایشگر ۵.۲ اینچ بهره برد که به رزولوشن فول اچ دی مجهز شده بود و از زاویه دید بسیار مناسبی بهره می برد. زبان طراحی، باز هم مشابه با نسل های قبل بود اما این بار، سونی از کمربندی کاملا فلزی در کنار پشت و روی شیشه ای موبایل بهره گرفته بود. ژاپنی ها همچنین اسپیکرهای استریو را برای اولین بار به بخش جلویی پرچمدار خود آوردند.

در Xperia Z3، از کمربندی آلومینیومی استفاده شده بود که صرفا در گوشه ها، شاهد استفاده از پلاستیک بودیم. از طرف دیگه لبه ها نیز گردتر از پیش شدند. نمایشگر، با نسل قبل تفاوتی نداشت اما اندازه کلی تلفن همراه، کوچک تر از پیش شده بود. دوربین نیز دست خوش ارتقا گشت و کاربر می توانست برخی تنظیمات را به شکل دستی انجام دهد.

اندکی بعد اما +Xperia Z3 از راه رسید که از لحاظ طراحی، تقریبا با نسل قبلی خود یکسان بود. البته باز هم می توانستید در کناره های موبایل، برخی دستکاری های کوچک برای رسیدن به تکامل را مشاهده کنید. از سوی دیگر اما اولین باری بود که سونی یک موبایل مقاوم در برابر آب را بدون وجود هیچ درگاهی معرفی می کرد. بدون هیچ پوششی برای پورت ها، شرکت ژاپنی موفق شده بود تا گواهی IP68 را برای +Xperia Z3 دریافت کند.

sony_xperia_z5_family_display-w600

در ابتدای ماه جاری و در حاشیه نمایشگاه IFA 2015، سونی از خانواده Xperia Z5 پرده برداری کرد. با نگاه اول به این سه موبایل، می توانید متوجه طراحی تقریبا مشابه با نسل های قبلی شوید. اکنون کلید پاور اندکی ضخیم تر شده و یک حسگر اثر انگشت را در خود جای داده و کلید های کم و زیاد کردن صدا نیز جا به جا شده اند تا کاربر به شکل راحت تری بتواند به آنها دسترسی پیدا کند.

پشت Xperia Z5، همچنان از شیشه ساخته شده اما باید گفت که این شیشه، از نوع ماتی است که اثر انگشت کمتری را به خود جذب می کند. حال سونی یک سنسور ۲۳ مگاپیکسلی را در این پرچمدار قرار داده که از سریع ترین فوکوس خودکار در میان تلفن های هوشمند بهره می برد. اکنون باید دید نظر کاربران و مشتریان کنونی بازار نسبت به خانواده جدید موبایل های پرچمدار سونی چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (162 مورد)
  • مختار
    مختار | ۷ مهر ۱۳۹۴

    سلام. من فروشگاه گوشی دارم. نمیدونم چرا دوستان الکی جر و بحث میکنن. هر شرکتی سیاستهای خاص خودشو داره و بر اساس اون سیاستها جلو میره. شما دم از ال جی و سامسونگ میزنین من گوشی شارپ و حتی ocean کره یا ztc دست گرفتم و انصافا هم کیفیت خوبی دارن هم کارکرد عالی. الانم خودم ال جی دستمه با نوکیا xl. هیچ دلیلی هم نمیبینم خجالت زده یا شرمنده باشم بابت گوشی که استفاده میکنم.
    هر گوشی بنچمارک خودشو داره و اگر قابلیتی بهش اضافه میشه یا حذف میشه مطمئنا کارشناسی شده. هواووی برند مزخرفی نیست چون تو این بازار قدرت کمپانی های مختلف خودشو خیلی راحت کشید بالا. یا اچ تی سی که واقعا کیفیت صفحه عالی داره و یا شارپ که همیشه ثابت کرده تو کیفیت دوربین یا استفاده از حالتهای سه بعدی سردم دار بوده و یا سامسونگ که تقریبا در تمامی رنج های شناخته شده و برای تمامی سلیقه ها میسازه.

    پس هرکی طرفدار هرچی هست ب خودش مربوطه. به جای نقد کیفیت ، ساخت ، قیمت و ... اومدین یک سره بهم توهین کردین و این نشان از سن پایین شما یا بی اطلاعی از قابلیتهای برندهای دیگست. اولین گوشی که دست گرفتم نوکیا 7610 بود بعد 6630 که اولین گوشی 3g نوکیا بود و تا الان بیش از 200 مدل گوشی رو تست کردم ولی هیچ وقت بر اساس ذهنیت خودم گوشی رو نقد نکردم.
    موفق باشید

  • حامد
    حامد | ۴ مهر ۱۳۹۴

    درسته که میگن تمام ال سی دی های تلفن همراه رو شرکت سامسونگ و ال جی تولید میکنه؟؟؟؟؟

  • حامد
    حامد | ۴ مهر ۱۳۹۴

    سلام دوستان علاقه به برندهای تلفن همراه شخصیه
    من خودم اولین گوشی که داشتم p910 بود بعد p990گرفتم واقعا عالی بود.بعد نوکیاn95 گرفتم که معرکه بود .اون موقع تفاوت گوشی هارو حس میکردی چون واقعا متفاوت بودن. الان iphone6 دارم به نظر من رقابت تلفن های همراه هوشمند با محدودیت مواجه شده بیشتر آنها شباهت های نزدیکی به هم دارن تنها تفاوت اونها شکل ظاهر و ارائه اپلیکیشنهای اونهاس که تقریبا میشه گفت هر اپی رو بخوای هم اندرویدش هست و هم ios
    در کل اینو میخام بگم انتخاب گوشی توی ایران سلیقه ای است و بیشتر ظاهر گوشی مهم واسه خریدار چون اونقد تکنولوژی ایران پیشرفت نکرده که بخوایم از تمام امکانات گوشی استفاده کنیم.پس به سلیقه هم احترام بذاریم

  • آروین
    آروین | ۴ مهر ۱۳۹۴

    به هر چیزی پول بدم به اشغال چینی دیگه پول نمیدم برای هفت پشتم بسه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی