ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودروی الکتریکی اپل تا سال 2019 آماده می شود

براساس جدیدترین گزارشات، اپل در حال اسرعت بخشیدن به تلاش های خود برای عرضه نخستین ماشین الکتریکی اش است. طبق گزارشی که در وال استریت ژورنال منتشر گردیده، این شرکت به کارکنان خود دستور داده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

براساس جدیدترین گزارشات، اپل در حال اسرعت بخشیدن به تلاش های خود برای عرضه نخستین ماشین الکتریکی اش است. طبق گزارشی که در وال استریت ژورنال منتشر گردیده، این شرکت به کارکنان خود دستور داده تا با استفاده از منابع موجود موجباتی را فراهم نمایند که تا سال 2019 میلادی این خودرو رونمایی شود.

آنطور که منابع مطلع اعلام کرده اند، این پروژه با نام رمز «تایتان» در حال پیگیری است و کارکنان اپل از همه بخش های آن هر یک وظیفه ای را در آن بر عهده دارند و حتی گفته شده که شمار اعضای تیم 600 نفره دست اندرکار این پروژه سه برابر شده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما افزایش شمار نیروهای مشغول در این پروژه می تواند تنها نشان دهنده یک چیز باشد؛ اینکه تایتان تا چه اندازه بلند پروازانه و جاه طلبانه است. همانطور که احتمالا می دانید تاریخ اعلام شده (یعنی 2019) یک سال قبل از موعد مقرر برای رونمایی و ورود این ماشین ها به عرصه خیابان است.

برای اهالی کوپرتینو آماده کردن این ماشین قبل از بازه زمانی تعیین شده آن هم بعد از استخدام کارشناسان متعدد از صنعت خودرو اهمیت بسیار بالایی دارد، به ویژه آنکه این شرکت هیچ تجربه ای در زمینه صنعت خودرو و تولید ماشین ندارد.

با این همه، آنطور که در گزارشات آمده، ماشین اپل کاملا هم خودکار نیست هرچند که تولید یک خودروی تماما خودران و مستقل از جمله اهداف بلند مدت اهالی کوپرتینو محسوب می شود.

این مساله حتی با وجود ادامه یافتن دور جدید مذاکرات این شرکت با سازمان حمل و نقل کالیفرنیا کاملا عقلانی به نظر می رسد و نشان می دهد که هنوز تا تصویب قوانین مرتبط با این حوزه زمان زیادی باقی مانده.

البته تعیین سال 2019 به عنوان هدف، بدان معنا نیست که این ماشین ها تا آن زمان آماده می شوند. براساس خبر منتشر شده در وال استریت ژورنال منظور از «تاریخ تحویل» زمانی است که مهندسان امکانات و قابلیت های این ماشین را نهایی کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

    داداشای من صنعت خودرو شوخی بردار نیس.مثل صنعت موبایل نیس که هر شرکتی بیاد کپی کنه و قارچی رشد کنه و حسابی پول پارو کنه...توی صنعت خودرو بر خلاف صنعت موبایل تکنولوژی هر شرکتی متفاوته و مهندسای باتجربه خودشو داره وحتی کپی هم نمی شه کرد...

  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

    من نمی دونم شما انتظار داری اپل توی چهار سال یه ماشین بزنه که رو دست شرکتای 40 -50ساله باشه؟؟؟؟اپل شاید برندینگش خوب باشه و گوشی با کیفیت بزنه ولی ساخت خودرو مهارت و هنر و تجربه میخواد که اپل هیچکدومو نداره...مسلما کوک احمق نیس که اولین نسخه ماشینشونو واسه رقابت با بنز پورشه و نیسان بفرسته که عاقبتی جز شکست نداره...تازه اگه شرکتای با سابقه تری مثل فراری و لوتوس و بوگاتی یعنی پرچمداران صنعت خودرو وارد بشن اپل که هیچ تسلا هم جلوشون کاری نمی تونه بکنه...شرکتی که تا دیروز مهندساش فقط گوشی و تبلت میساختن میگفتن اختراع قرن رو کردیم جلوی مهندسای واقعی شرکتای غول هیچ کاری نمی تونند بکنند حتی اپل....

  • Metal
    Metal | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

    درهمين رابطه داخل خودروي برقي مرسدس بنز مدل SLS
    http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2013/04/12C1088_03.jpg

  • BOZORG#
    BOZORG# | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

    فاز اینای که از یه محصولی که پیچشم تولید نشده هواداری میکنن و با تویوتا و بنز و پورش و جگوار بی ام دبلیو و ائودی و بنتلی رولزرویس و نمیدونم این همه برند مطرح مقایسه میکنن چیه؟
    من که خودرویی نمیخرم که کمپانیش گوشی ساز باشه :D
    بهتره تو‌زمینه داشبورد خودرو ها فعالیت داشته باشه تا اینکه بخواد خودرو تولید کنه

  • Metal
    Metal | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

    جندين پست قبل كفتم كه سال ٢٠٢٠ منتظر خودروي اپل باشيد
    ٢٠٢٠ يادتون نره ! خخخ
    من منتظرشم به شدت !
    تا ببينم تا اون موقع بنز و AUDI و پورشه و هوندا و نيسان چيكار كردند
    يكهو ديدي هوندا اومد از همشون جلو زدش !
    هوندا را دست كم نگيريد...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی