ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثبت پتنت جک هدفون باریک تر توسط اپل و احتمال استفاده از آن در آیفون 7

حتما تایید می کنید که اپل علاقه زیادی به باریک کردن دستگاه های تولیدی اش دارد، با این حال اهالی کوپرتینو نتوانستند این مهم را در آیفون های جدید خود عملیاتی نمایند و به جرات می توان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۵

حتما تایید می کنید که اپل علاقه زیادی به باریک کردن دستگاه های تولیدی اش دارد، با این حال اهالی کوپرتینو نتوانستند این مهم را در آیفون های جدید خود عملیاتی نمایند و به جرات می توان گفت که نسخه های جدیدا معرفی شده این تلفن هوشمند نسبت به مدل های قبلی اندکی قطورتر به نظر می آیند.

با این همه براساس اطلاعات منتشر شده جدیدی که از پتنت اخیرا ثبت شده این شرکت به دست آمده، اپل همچنان تلاش دارد که باریک ترین گجت ممکن را بسازد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این پتنت که توسط AppleInsider رویت شده نشان می دهد اهالی کوپرتینو قصد دارند یک فیش هدفون بسیار باریک بسازند. این یعنی شرکت مورد بحث با کم کردن ابعاد این فیش قادر خواهد بود اندازه نهایی پورت هدفون را نیز کم کند و در نتیجه اندازه کلی دستگاه پشتیبانی کننده از آن هدفون را نیز پایین بیاورد.

اما ساخت این جک باریک را نمی توان یک تحول بزرگ خواند چراکه دست آخر کارایی مشخصی به آن اضافه نمی شود و عملکرد آن مانند معمول خواهد بود.

با این همه، همانطور که در نمودار بالا می بینید یکی از طرفین این جک اندکی برش خورده و به همین دلیل باریک تر از حد معمول به نظر می آید. البته پیش بینی می شود که این شکل ظاهری مشکلاتی را برای کاربران به وجود آورد چراکه این روزها همه فیش های هدفون ظاهری گرد دارند و در نتیجه عرضه یک پورت به شکل D، شمار هدفون هایی که می توان همراه با آن دستگاه مورد استفاده قرار داد را نیز محدود می کند.

براساس شایعه ای که اخیر منتشر گردید، آیفون 7 باریک ترین تلفن همراه ساخته شده تا به امروز خواهد بود و طبق اطلاعات به دست آمده از این پتنت، به نظر می آید که با اپل با جدیت تمام این هدف را دنبال می کند. البته ذکر این نکته ضروری است که ثبت یک پتنت از سوی شرکت مورد بحث نمی تواند به معنای عملیاتی شدن ایده آن باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • محمدرضا
    محمدرضا | ۱ مهر ۱۳۹۴

    خیلی دلم میخواد که این روش رو سامسونگ استفاده کنه حتی اگر زودتر از اپل باشه!!!!

    نه که طرفدار سامسونگ باشم... نه!!!!!!!!!

    قیافه ترولا دیدنیه!!! :D

  • محمدرضا
    محمدرضا | ۱ مهر ۱۳۹۴

    نمیدونم سیاسیت این شرکتها چیه ولی بجای این که برن رو حاشیه مثل جک هدفون و منحنی کردن صفحه و سوکت شارژ... تمرکز کنن بهتر نبود رو تاچ شناور پیشرفتی بکنن

  • V For Vandeta
    V For Vandeta | ۱ مهر ۱۳۹۴

    با درود
    سال 2020 با موبایل های کاغذی اپل راحتر صحبت کنید خخخخخخ
    بجای این کارا یه تکنولوزی کارآمد تر عمر باطری بهتر سهولت استفاده رو پتنت کن ، قیمت ارزون رو پتنت کن این اخه یعنی چی مگه می شه مگه داریم حالا اگه میومد اون فیش 2.5 میلیمتری که قبلا رو موبایل های نوکیارو استفاده می کرد یه چیزی مبدل هاشم قیمتی نداشت
    اههههه
    حالم بهم خورد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی