ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر ۹ قابلیتی که از طریق watchOS 2 به ساعت اپل افزوده شده اند

اپل روز گذشته watchOS 2 را برای ساعت خود منتشر کرد و قابلیت های تازه ای را به آن افزود. حال اما برای کاربران اپل واچ که تصمیم به بروز رسانی دارند و یا افرادی که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

اپل روز گذشته watchOS 2 را برای ساعت خود منتشر کرد و قابلیت های تازه ای را به آن افزود.

حال اما برای کاربران اپل واچ که تصمیم به بروز رسانی دارند و یا افرادی که به طور کلی در خرید این محصول مردد هستند، این سوال پیش آمده که نسخه جدید watchOS به طور کلی چه تفاوت هایی با نمونه اولیه داشته و آیا اکنون اپل واچ تبدیل به محصولی ارزشمندتر و البته کارا تر شده است یا خیر؟

در ادامه می خواهیم به ۹ تغییری که اپل آنها را در watchOS 2 اعمال نموده بپردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

از اپلیکیشن هایی که اپل توسعه نداده لذت ببرید

اپل در watchOS 2 همان کاری را کرده که در سال ۲۰۰۸، برای آیفون انجام داده بود. اکنون اپلیکیشن های شخص ثالث می توانند به خوبی در خود ساعت اجرا شوند.

حال می توانید اپلیکیشن ها را به شکل مستقیم در ساعت نصب کنید و نیازی به نصب آنها در آیفون و همچنین اجرای آنها در تلفن هوشمند اپل نیست. در حال حاضر، اپلیکیشن های توسعه یافته از سوی گو پرو، مسنجر فیسبوک، Strava که در واقع یک اپ مربوط به تندرستی است از این قابلیت ها بهره می برند اما به مرور زمان، شاهد اضافه شدن اپلیکیشن های اینچنینی خواهیم بود.

در مورد حمل و نقل و جا به جایی شهری از سیری بپرسید

1441271813639216530-w600

اپل بالاخره در iOS 9، مسیریابی نقطه به نقطه از طریق وسائل حمل و نقل عمومی را به نقشه های خود آورد. چنین حالتی به آن معناست که اکنون می توانید در ساعت این شرکت نیز از طریق سیری، آدرس هایی را پرسیده و در جواب، سیری به شما خواهد گفت بهتر است سوار کدام اتوبوس یا مترو بشوید. البته تعداد شهرهایی که این قابلیت در آنها به کار رفته اکنون بسیار محدود است.

حالت Nightstand

اگر شب هنگام، ساعت خود را به شارژر متصل کرده و آن را در کنار تخت خود قرار دهید، می توانید در اصل از آن به عنوان یک ساعت رو میزی استفاده کنید. جدا از این، می توانید آلارم هایی را نیز تعیین کنید و صبح، هنگامی که زمان بیدار باش می رسد، با حرکت دادن چرخنده دیجیتالی ساعت اپل (digital crown) آن را به حالت تاخیر (snooze) برای آلارم ها ببرید.

پاسخ به ایمیل ها

1441271813690218898-w600

اگر تمایلی به استفاده از آیفون خود برای تایپ جواب یک ایمیل ندارید، می توانید به راحتی در اپل واچ آن را گشوده و سپس برای پاسخ از اموجی، پیام های از پیش ذخیره شده و یا صدای خود استفاده کرده و متنی را برای شخص مقابل ارسال کنید.

آسان سازی مدیریت و گشودن Glance ها از طریق سیری

Glance ها از همان ابتدا در اپل واچ حضور داشتند اما مدیریت آنها کار چندان ساده ای نبود. اکنون می توانید توسط سیری نیز آنها را مدیریت کنید. Glance ها در واقع اطلاعات کلی در مورد نوتیفیکیشن های مختلف را در یک محل برای شما به نمایش می کشند تا بدون نیاز به رفتن به بخش اپلیکیشن ها بتوانید از مهم ترین رویدادها مطلع گردید.

سفر در زمان - Time Travel

1441271813711617426-w600

این ویژگی کوچک را می توان یکی از بهترین قابلیت های نسخه جدید پلتفرم اپل واچ دانست. به راحتی شروع به چرخاندن چرخنده دیجیتالی کنید و سپس، سفر شما در زمان آغاز می گردد. البته چنین نیست که جلو رفتن ساعت در یک واچ فیس را مشاهده کنید، بلکه به سادگی می توانید دگرش دمای هوا در ساعات آینده و همچنین قرار ملاقات و رویدادهایی را که در تقویم خود ثبت کرده اید را مشاهده کنید.

کنترل کردن فیس تایم

در نسخه قبلی، کنترل خاصی برای تماس های دریافتی از فیس تایم وجود نداشت. اکنون ولی می توانید انتخاب کنید که تماس های صوتی از فیس تایم را بپذیرید یا خیر؛‌ برای تماس های تصویری نیز مشخصا نمی توانید از اپل واچ استفاده کنید چرا که در این محصول دوربینی به کار گرفته نشده. در نتیجه این گزینه به شما داده می شود که تماس را در آیفون خود پاسخ دهید یا آن را رد کنید.

گوش دادن به Beats Radio

1441271814055612818-w600

اپلیکیشن موزیک اپل در ساعت این شرکت نیز بروز رسانی شده و اکنون می توانید از طریق آن، به کانال رادیویی Beats گوش دهید.

خاموش شدن نمایشگر ساعت را به تاخیر اندازید

پیش از این چنین بود که نمایشگر، پس از ۱۰ ثانیه رو به خاموشی می رفت که این موضوع، باعث ناراحتی بیشتر کاربران شده بود. حال اما می توانید با رفتن به منوی تنظیمات، بخش General و در نهایت Wake Screen، زمان خاموش شدن نمایشگر را تا ۷۰ ثانیه به تاخیر اندازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ihope
    ihope | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

    از علاقمندان به مباحث علمي دعوت ميكنيم به گروهpersian xdaملحق شويد
    09127914574whatsapp

  • Shahriar
    Shahriar | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

    خیلی ساعت خوبیه ولی هنوز تا تکامل خیلی راه پیش رو داره،مخصوصا از لحاظ باتری،آخه ساعتم مگه میزنن به شارژ؟؟؟؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی