ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش ویدیویی دیجیاتو از پورتال Shared Studios در ایران

انسان موجودی اجتماعی است و همیشه تمایل دارد با دیگر افراد تعامل داشته باشد. در دنیای امروزی این مسأله اهمیت بیشتری پیدا می کند چرا که روابط ما هستند که زندگی ما را می سازند. ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

انسان موجودی اجتماعی است و همیشه تمایل دارد با دیگر افراد تعامل داشته باشد. در دنیای امروزی این مسأله اهمیت بیشتری پیدا می کند چرا که روابط ما هستند که زندگی ما را می سازند. اما گاهی اوقات برقراری ارتباط کمی سخت است به خصوص با افرادی که با ما هم زبان نیستند و درباره کشور و مردم ما نیز بد شنیده اند.

شرکت Shared Studios که در نیویورک مستقر است، با ایده کانتینترهای طلایی سیار خودش سعی دارد استودیوهای مختلفی در سراسر نقاط دنیا ایجاد کند تا بتواند مردم تمام کشورها را بی واسطه به هم وصل کند، ارتباطی کاملاً ناشناس، بدون سانسور و البته شخصی. وارد یک اتاقک سیاه می شوید و به صورت ویدیویی و تمام قد، با یک فرد ناشناس ملاقت می کنید.

این شرکت ایده اش را در Kickstarter مطرح کرد و پس از دریافت حمایت مالی، اکنون در 8 کشور دنیا پرتال های خودش را ایجاد کرده است و مردم دنیا در حال تبادل فرهنگ خود با یکدیگر هستند. ما نیز فرصت حضور در این اتاقک سیاه را پیدا کردیم و اکنون می خواهیم از تجربه خودمان برایتان بگوییم.

در ادامه مطلب با گزارش ویدیویی دیجیاتو از پورتال Shared Studios همراه باشید.

نکته جالبی که به چشم می خورد این است که بیشتر پرتال های این شرکت در کشورهایی قرار دارند که برای جهانیان کمتر شناخته شده اند مثل ایران، کوبا، افغانستان، هندوراس و خارجی ها با کنجکاوی و هیجان زیادی با این کشورها ارتباط برقرار می کنند. این اتاقک ها، Wormhole یا کرم چاله نام گذاری شده اند چرا که به عقیده شرکت Shared Studios از جهاتی به کرم چاله های فضایی شباهت دارند.

این ایده یک جنبه فناوری دارد و از جنبه دیگر، می توان آن را در قالب هنرهای تعاملی و مدرن توصیف کرد. با ورود به این جعبه سیاه، وارد مکالمه با شخصی ناشناس می شوید که می تواند یک ماجراجویی هیجان انگیز باشد. تصویر این شخص تقریباً در ابعاد واقعی روی پرده پروژکتور می افتد به طوری که انگار رو به روی شما ایستاده است. سپس می توانید به مدت 20 دقیقه با او صحبت کنید.

کانتینتر طلایی مخصوص Shared Studios
کانتینتر طلایی مخصوص Shared Studios

استودیوی ایران این شرکت، اکنون در آپارات قرار دارد و می توانید با رزرو قبلی، به صورت رایگان وارد این جعبه سیاه شگفت انگیز شوید. برای رزرو نوبت، کافیست به سایت آن مراجعه کنید یا به studio@aparat.com ایمیل بزنید. تا چهارشنبه هفته آینده، ارتباط تهران با سان فرانسیسکو برقرار خواهد بود و پس از آن، به شهر دیگری از آمریکا وصل خواهد شد.

یک پرتال دیگر نیز در ایران قرار دارد که متعلق به «سازماناب» (یک مجموعه هنری) است اما استودیویی که در آپارات قرار دارد، در حال حاضر تنها استودیوی قابل استفاده برای عموم است.

نظرتان در مورد این ایده چیست؟ آیا تا به حال در پورتال Shared Studios حضور پیدا کرده اید؟ از تجربه خودتان برایمان بگویید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Shayan_Q9
    Shayan_Q9 | ۲ مهر ۱۳۹۴

    امیدوارم این حرکت نو ، توی ایران و جاهای مختلف ایران پایدار بمونه!
    :)

  • پرهام
    پرهام | ۱ مهر ۱۳۹۴

    اگر موسیقی روی این ویدیو را حذف کنید ویدیو خوبی شده

  • پوریا
    پوریا | ۱ مهر ۱۳۹۴

    سلام به دوستان سانفرانسیسکوییمون :/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی